„Взех решение за себе си и за бандата, че ще свирим в тази държава всеки път, когато правим концерти“, зарече се от сцената магнетичният американец с италиански корени Съли Ърна, докато се опитваше да затвори първия концерт на Godsmack в София. Феновете обаче бяха поели толкова от безкрайната дива енергия на музиката, че нямаха никакво намерение да пускат бандата да си ходи – твърде дълго я чакаха да дойде в столицата и стоически изтърпяха едно отменяне на датата от миналата есен. „Чаках за това шоу цяла година“, продължи да гали егото на родния фен Ърна.

Дванадесеттехиляди в „Арена Армеец“ си бяха заслужили напълно флирта със звездните музиканти, които са едно от малкото доказателства, че

след поколението на Metallica

съществуват наследници в тежкия жанр

Това доста дълго обяснение в любов беше предшествано от повече от час обмяна на онази необяснима енергия между сцената и залата, а музикантите се сдобиха с продължение на инструментите щом публиката завибрира в едно с всяка дръпната струна, всеки ударен чинел. Като вуду шаман Съли контролираше множеството само с един малък жест с ръка или кимване с глава и в залата започнаха да се движат вълни от човешки тела. Това видимо носеше невероятно удоволствие на четиримата на сцена – Съли Ърна зад микрофона и с китара, Шанън Ларкин на барабаните, Тони Ромбола с китарата и Роби Мерил – леворъкият гений на баса. Без пищно осветление, без видео стени, само те и рок музиката в чист вид (това не се е виждало дори в България в последните 10 години), пренесоха феновете в една напълно отминала класическа ера, когато технологиите не се бъркаха там, където изкуството господства.  

Бандата включи за пръв път София в световната си обиколка, която преминава с наистина голям успех и представя най-новия й албум When Legends Rise. Именно със заглавната песен откриха шоуто, която без да остави време за подготовка удари по оголения нерв препълнената зала. И

не намалиха темпото и за миг

като заредиха песни, които всички пееха с тях – 1000HP, Cryin’ Like A Bitch, Unforgettable, Voodoo (вдъхновена от музиката на Dead can Dance на Лиса Джерард, която не веднъж е признавала, че от началото на кариерата си черпи от българския фолклор и дори миналата година записа цял албум с „Мистерията на българските гласове“) бяха само част от парчетата, които държаха публиката на 100%. И ако смятате, че музиката на тази откачена банда е енергична, да бяхте видели поведението на фронтмена. Съли Ърна не спря да тича през трите микрофона, които му бяха поставили по сцената, катереше се по колоните, от които свиреше като луд, сновеше между колегите си като перпетуум мобиле, което няма копче за изключване и не спираше да говори.

Всъщност малкият енергичен американо-италианец започва кариерата си като барабанист и

се вихри в дъното на сцената до около 30-тата си годишнина

Върти палките от 4-годишен, от мазето на дома си, където баща му му показва ударните за пръв път. Съвсем невръстен избира пътя на музиканта, но му отнема време докато намери правилната формула и място в успешната банда. С основаването на Godsmack всичко се случва за седмици, а той за пръв път зарязва чинелите и хваща микрофона. Оказва се, че харизмата му е безобразно силна и мястото му е там – под светлината на следачите. Но барабаните остават в душата му. Може би затова химията с Шанън Ларкин не само на сцената, но и в живота е толкова силна и те са неразделни. А по концерти, на отбрани дати, застават един срещу друг в епична „drum battle“ (битка на барабаните). Публиката в София имаше невероятния шанс да преживее тази емоция на живо. Платформата, върху която беше подреден сетът на Ларкин се завъртя и даде място на втора платформа с втори сет, на който седна Ърна. Двамата ту се състезаваха, ту свиреха в синхрон, като съчетаваха майсторството и дивата си енергия с инструментално медли на някои от най-големите рок хитове.

Хвърчаха палки във въздуха докато двете платформи се въртяха

а Съли и Шанън свиреха ту прави, ту седнали и с окултен ритъм хипнотизираха публиката.

Още едно парче и официалният край дойде. Но на всички беше ясно, че Godsmack няма просто така да си тръгнат. Затова фронтменът се възползва и започна да поставя условия, за да върне бандата под светлините. Уговорката беше „Вие ще повтаряте само две думи “Go Away”, а ако се справите добре се кълна, че

утре, като отидем в Букурещ, аз ще съм първият човек, който ще се качи на сцената и ще каже на румънците, че са женчовци в сравнение с вас

Естествено залата ревеше с пълно гърло, а дама от екипа документира финала на концерта. С още малко условия феновете си изпросиха не два, както е прието, нито три, както е за най-добрите публики, а цели четири парчета за бис.

Завръщането на сцена беше нетипично. Съли беше зад клавишните, за да направи „различното“ парче от новия албум, което носи името Under Your Scars и дава името и началото на фондацията на бандата, която след седмица ще заработи и ще се бори за живота на хора, страдащи от депресия и зависимости. „Загубих достатъчно приятели заради това. Отидоха си големи музиканти като Честър Бенингтън и Крис Корнел“, обоснова се Съли и разказа подробно за новото начинание. След това рязко смени темата и настроението и неочаквано дори за екипа на бандата излязоха от предвидения предварително сетлист, за да забият едно парче, което рядко правят на живо – кавъра на The Beatles “Come Together”. Като ударна вълна, която се блъска в стена, прокънтяха първите акорди в невярващата публика и тя буквално обезумя, а Ърна пускаше ехидни усмивчици на задоволство и се наслаждаваше на „подчинените си“ 12 000 души. Точката сложи дългоочакваното Stand Alone и обещанието Godsmack да се връщат винаги в София, в която Ърна е влюбен.

Часове след концерта от личния си профил във Фейсбук Съли написа: „Беше епично, София, България!

Завинаги имате сърцето ми в ръцете си

Благодаря ви, че бяхте невероятни. Благодаря и на издателство Сиела, че издадоха автобиографията ми „Пътищата, които избираме“ в България“. Никога няма да забравя тази вечер. До следващия път!“

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Полански пропуска наградите „Сезар“

Режисьорът Роман Полански съобщи, че няма да присъства на церемонията по връчването на наградите „Сезар“ тази вечер. До нежеланието на кинодееца да се яви на т.нар. „френски оскари“ се стигна, след като за пореден път той името му бе замесено в скандал, свързан с обвиненията в изнасилване от 70-те години на миналия век.

„Останалото е пепел“: Загадката Атанас Буров през погледа на един чужденец

Тежък бандит, който пребива министри за „добро утро“ и интуитивен водач на цял един народ – тези привидно полюсни образи на Атанас Буров изплуват на повърхността в премиерното българско заглавие „Останалото е пепел“.