АПИ: За денонощие ще се събират винетни такси от 10 000 тира

АПИ: За денонощие ще се събират винетни такси от 10 000 тира

Нямаме съмнения в качеството на пътищата, заяви инж. Атанасов

От над 10 000 тежкотоварни автомобила ще заплащат винетка на денонощие след въвеждането на новата тол система от новата година, показват изчисленията на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

„Благодарение на контрола приходите от винетки непрестанно се увеличават.  През 2018 г. приходите от винетки са над 26 милиона повече сравнение с 2017 г.”. Това заяви в ефира на NOVA инж. Дончо Атанасов, член на управителния съвет на Агенция  „Пътна инфраструктура".

„По-сложно е с леките автомобили, особено когато на границата се натрупат огромен брой автомобили, както е гастербайтерския трафик за Турция и Близкия изток. През юли и август преминават около 3 млн. автомобила, натрупват се на границата и понякога преминаващите не закупуват винетки”, заяви инж. Атанасов. Това обаче нямало да е възможно с електронната винетка от новата година.

„Опциите за закупуване на винетки са разширени, но същевременно и рестриктивните мерки са доста сериозни”, обясни инж. Атанасов. По думите му изненади с цените няма да има. С въвеждането на електронната система ще се засили и контрола, подчерта инж. Атанасов и обясни, че на неизрядните шофьори ще им бъде дадена възможност да платят компенсаторна такса, а ако не го направят следващите стъпки са глоба и недопускане до технически преглед на автомобила.

През 2014-2015 г. Европейската комисия чрез своя лаборатория провери изградените и ремонтираните с европейско финансиране пътни участъци и нямаме съмнение в тяхното  качество, заяви пред Нова телевизия инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ. Той подчерта, че агенцията се отнася изключително сериозно към постъпилото искане от народните представители от БСП за проверка на пътищата и се подготвя задълбочен отговор. В нормативната уредба точно и ясно е регламентирано кой, как и по какъв начин може да извършва проверки по републиканската пътна мрежа, каза инж. Атанасов и  подчерта, че ЕК чрез ангажирана от нея европейска лаборатория вече е  извършила много професионално изследване. Проверени са не само процедурите,  но са взети ядки от магистралите и със специализирана машина с падаща тежест е измерена носимоспособността на пътищата. Докладът е много подробен и изпълняваме всички препоръки, така че съмнения по качеството на извършваното строителство и ремонтите нямам, категоричен е  инж. Атанасов.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.