АПИ: Северната тангента не е булевард,  Общината: Надяваме се да няма винетка

АПИ: Северната тангента не е булевард, Общината: Надяваме се да няма винетка

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви в инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура” пред Нова ТВ преди разговорите за винетките в София между АПИ и общината днес.

Както "Монитор" писа, преди седмица стана ясно, че от 1 януари по Северната скоростна тангента и Северната дъга на околовръстния път на столицата ще се минава с винетка. Това предизвика недоволството на жителите на район "Нови Искър", които планират блокада на околовръстното тази вечер. Днес продължават преговорите между Столична общината и АПИ.  

Атанасов посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път. 

„За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов. 

През Северната скоростна тангента преминавали на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова дори само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губел огромен ресурс.

Северната скоростна тангента е транзитен път, който е част от автомагистрала „Европа“. Нормално е и ние настояваме тя да бъде платена, коментира и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов. „Има осигурени алтернативни пътища, по които всички, които живеят в населени места на територията на Столична община, могат да се придвижват", посочи инж. Глосов пред бТВ. "Ако си купиш годишна винетка, на ден тя ти струва 26 ст. Ако минеш през този участък – това са 32 км, сигурно ще похарчиш поне 8-10 лева за гориво", отбеляза той. По думите му големите камиони и в момента са таксувани по нея. "Те до 16 август ще плащат винетна такса, а от 16 август вече се въвежда тол таксата, която е за изминато разстояние", уточни инж. Глосов. 

Зам.-кметът по финансите в София Дончо Барбалов се надява днес да се постигне споразумение с АПИ. „В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови Искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свързва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.