България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция. Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт.

Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност, съобщават 

Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели, коментират решението от АПИ.

Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазаване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения. З

а повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бъдещите проекти с европари първо с макет или 3D визуализация

Бъдещите проекти за градско развитие, финансирани от оперативните програми в програмния период 2021-2027 г., ще бъдат предварително представяни чрез 3D визуализация или макет. Така всеки един човек ще може визуално да разбере как ще изглежда инвестицията след нейната реализация, а целта е да се постигне по-добро планиране. Това обяви зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова на конференция в София.

Камерите на тола вече снимат нарушителите

До 1800 лева глоба за ТИР без винетка от утре

Камерите на тола вече снимат нарушителите

Шoфьoритe, кoитo пътувaт пo рeпубликaнcкaтa пътнa мрeжa бeз вaлиднa eлeктрoннa винeткa, щe бъдaт caнкциoнирaни и чрeз кaмeритe нa тoл cиcтeмaтa от утре. На нарушителите в крaя нa дeня щe им бъдe изпрaщан eлeктрoнeн фиш пo пoщaтa зa плaщaнe нa глoбa Тя е 300 лeвa зa лeкитe aвтoмoбили дo 3,5 тoнa и 1800 лeвa зa тeжкoтoвaрнитe прeвoзни cрeдcтвa. Тoвa cъoбщихa oт Aгeнция "Пътнa инфрacтруктурa" (AПИ).

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“, съъбщиха от ВиК Смолян. Съоръжението е първото от подобен род за питейно-битово водоснабдяване, който е изграден и въведен в експлоатация в България през последните 30 години. Завиреният му обем е 2,45 млн. куб. м. Към момента е пълен на 80%.