Амазон използва данни от търговците си, за да създава конкурентни продукти

Амазон използва данни от търговците си, за да създава конкурентни продукти

Служителите на американската компания Амазон използват данни на независими търговци, продаващи чрез платформата й, за да разработват конкурентни продукти. Това твърди в. "Уолстрийт джърнъл", цитиран от БТА. Американската верига за онлайн търговия отдавна твърди, включително пред Конгреса, че когато произвежда и продава собствени продукти, не използва информацията, която събира от отделните продавачи, позващи сайта.

В момента тече вътрешно разследване от ръководството на онлайн гиганта. 20 бивши служители на компанията смятат, че става дума за подразделенията, които се занимават с разработка на стоки, продаващи се с марки, пряко свързани с търговската онлайн верига, отбелязва ТАСС. Изданието посочва, че служителите са получавали отчети за продажбите и технически характеристики на най-популярните стоки на независимите търговци, ползващи платформата. Според източниците на вестника, по аналогия на най-популярните продукти в платформата, Амазон създава собствени стоки и изгражда тактика за реализирането им. Така независимите търговци, които използват услугите на Амазон, рискуват в негово лице да имат конкурент. В момента онлайн търговецът продава под 45 свои марки около 230 000 изделия собствено производство, което годишно представлява около 1% от продажбите. Целта на Амазон е до 2022 г. този дял да стане 10%.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.