0

З а пръв път името Giulia се появява в гамата на Alfa Romeo през 1962 година. Този модел станал много успешен и се е произвеждал в продължение на 16 години. Седанът бил високо оценен заради директното управление и добрата динамика, като спечелил доверието дори на полицията на различни държави. Благодарение на качествата си, Giulia се превърнала в забележителен модел за марката, така че въобще не е чудно, че Alfa Romeo възроди името Giulia за новия си ключов модел.

За пръв път името Giulia се появява в гамата на Alfa Romeo през 1962 година. Този модел станал много успешен и се е произвеждал в продължение на 16 години. Седанът бил високо оценен заради директното управление и добрата динамика, като спечелил доверието дори на полицията на различни държави. Благодарение на качествата си, Giulia се превърнала в забележителен модел за марката, така че въобще не е чудно, че Alfa Romeo възроди името Giulia за новия си ключов модел.

От Alfa Romeo възлагат големи надежди на Giulia, тъй като тя е призвана да върне позициите на италианската марка в премиум D-сегмента, загубен след спирането на модела 159. Новата Giulia е построена на изцяло нова платформа и е първият седан със задно задвижване на Alfa Romeo през последните 25 години. Дължината на Giulia достига 4,64 метра, широчината е 1,86 метра, височината 1,43 метра, а междуосието 2,82 метра.

В конструкцията на модела са използвани алуминиеви сплави, като от тях са направени предните калници, вратите и различни детайли от окачването. На външен вид Alfa Romeo Giulia изглежда ярко и заплашително, като се отличава от всички седани в сегмента с агресивна предница и релефни подутини на каросерията.

Салонът на Alfa Romeo Giulia е пропит със спортен дух. За тапицерията на седалките е използвана червена кожа, воланът е малък с три спици, педалите и праговете са украсени с метални плочи, а кръглите вентилационни отвори приличат на турбини. Централният панел е леко обърнат към водача. На него е инсталиран 8,8-инчов екран на мултимедийната система, която предоставя информация за повишаване на налягането и температурата на маслото. Менюто се управлява с помощта на кръгъл джойстик. Зад селектора на 8-степенната автоматична скоростна кутия е бутонът за избор на режимите на DNA, което позволява да изберете един и трите характера на Giulia.

Позицията на седене е доста ниска. Предните седалки се регулират с електрическо задвижване. Те държат гърба добре и са много удобни. На втория ред седалки мястото за краката и над главите не е много щедро, но е достатъчно да могат да седнат хора с ръст не повече от 185 см. Салонът отзад е профилиран за двама човека, така че седанът е четириместен. Обемът на багажника е 480 литра.

Една от най-вълнуващите модификации на Alfa Romeo Giulia е динамичната версия Veloce със задвижване на четирите колела Q4. Версията Veloce съществува в два варианта - с 2,0-литров бензинов турбодвигател с мощност 280 к.с. и с 2,2-литров турбодизелов мотор, развиващ 210 к.с. И в двата случая автомобилът е оборудван със задвижване на четирите колела Q4. Цената и на двата модела е 92 000 лева.

Имах удоволствието да тествам бензиновата версия Veloce на Alfa Romeo Giulia. Тя изглежда просто страхотно и е проектирана за по-динамично шофиране. Табелката Q4 на капака на багажника обозначава задвижването на четирите колела. Отне ми няколко секунди, докато намеря черния бутон Start, който тук се намира на волана. След като го натиснах последва събуждане на звяра, който с увеличаване на оборотите започва да издава много по-приятен за слуха дрезгав рев. Премествам селектора на системата DNA в позиция Dynamic.

За ръчната смяна на скоростите на 8-степенната автоматична трансмисия ZF са поставени огромни и елегантни алуминиеви пера на волана. Като се имат предвид характеристиките на двигателя и фактът, че червената зона започва от 5500 об/мин, първа предавка е много кратка и трае буквално една секунда. Истинското удоволствие започва на втора и трета предавка, когото ускорението от 4-цилиндровия бензинов турбомотор те залепя за седалката, тапицирана в огнено червена кожа. Всичко това се случва в диапазона от 1800-5000 об/мин. Трансмисията превключва при обороти, близки до максималните, но не надхвърля 5500 об/мин.

Въпреки задвижването на всички колела, при нормални условия Giulia Veloce се държи като кола със задно предаване, тъй като съединителят, чрез който се предава тягата към предната ос, не е затворен, докато задните колела не пробуксуват. На път със завои Giulia се управлява божествено и доставя удоволствие при описването на кривата. На моменти имах чувството, че Veloce Q4 не е седан, а спортен автомобил, с отлично дозирани спирачки, смайващ с рекордно острото и прецизно управление. По принцип Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 не позволява на водача да се вози в режимите N и A, тъй като Dynamic генерира адреналин, който водача на тази кола заслужава.

Автомобилите със задно предаване са много забавни за шофиране, но задвижването на четирите колела се държи по-надеждно във всички ситуации, особено на хлъзгави повърхности. Системата Q4 на Alfa Romeo Giulia Veloce е много прозрачна и неутрална по отношение на управлението, тъй като в повечето ситуации запазва 100% от тягата на задната ос. Централният диференциал с електронно управление контролира основните параметри на движение, като странично и надлъжно ускорение, ъгъла на въртене, оборотите на всяко колело поотделно, както и ъгъла на завиване и позициите на педалите на газта и спирачките.

Логиката на работа е предсказуема - системата действа превантивно, дори още преди колелата да загубят сцепление. Съпоставяйки различни параметри, тя прави извод, че колата ще напусне идеалната траектория. В повечето случаи водачът дори не осъзнава, че част от тягата – до 60%, се предава към предните колела, за да могат задните отново да върнат сцеплението с повърхността. Целият този потенциал може да бъде реализиран само с помощта на гуми за сезона и правилно избрана позиция на селектора на системата DNA. Тогава забавлението и безопасността са гарантирани.

Технически характеристики

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

280 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

400 Нм макс. въртящ момент при 2250 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

148 г/км емисии на СО2

92 000 лева цена на тествания модел