На 24 юни италианската марка Alfa Romeo ще навърши 110 години. За да отбележи рождения си ден, Alfa Romeo ще удиви почитателите си с юбилеен модел, който отговаря напълно на връщането към корените на марката и в същото време припомня за един от най-емблематичните си автомобили от миналото - Giulia GTA. Сега Alfa Romeo се завръща към корените си, лансирайки най-мощния си модел – новата Giulia GTA, технически и концептуално е вдъхновена от модела Giulia GTA от 1965 година, която е една от легендите на своята история и на автомобилния спорт.

Новата Giulia GTA е базирана на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio и е оборудвана с по-мощна версия на 2,9-литровия V6 Bi-Turbo двигател, който вече разполага с огромна мощност от 540 к.с. С този двигател спортният седан ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,6 секунди. Благодарение на използването основно на ултралеки материали, теглото на колата е намалено със 100 кг в сравнение с Giulia Quadrifoglio, постигайки най-доброто в съотношение между тегло и мощност от 2,82 кг на конска сила.

В новата Alfa Romeo Giulia GTA са разработени и специфични технически решения за аеродинамика, настройки и управление. В колата има няколко основни детайла, изработени от карбонови влакна, като карданен вал, преден капак, покрив, предна броня и арки на колелата. Във вратите, окачването и редица други елементи е увеличен броят на алуминиевите и композитни детайли. Наред с тези промени, по колата има нови настройки на шасито и подобрена аеродинамика. В шасито предната и задната следа на Giulia GTA са разширени с 50 мм, а окачването е получило нов комплект пружини, амортисьори и шарнири.

Новата Alfa Romeo Giulia GTA с четириместен салон ще се предлага и специална суперспортна версия Giulia GTAm, която вместо задни седалки има тръбна рамка за усилване на каросерията и отделение за каски и пожарогасители. Отпред са монтирани две спортни седалки от карбонови влакна и 6-точкови предпазни колани. Екстремната версия Giulia GTAm привлича вниманието със своя аеродинамичен дизайн с голямо крило от карбонови влакна, поставено отзад, а предният сплитер е по-развит от GTA. В салона освен общите елементи с GTA има вътрешни дръжки на вратите под формата на петлета.

За сваляне на теглото страничните и задните прозорци са изработени от материала Lexan от групата на поликарбонатите. Новата Giulia GTAm е одобрена за ползване по обществените пътища. Компанията Alfa Romeo вече приема предварителни резервации за юбилейните модели Giulia GTA и GTAm, които ще бъдат само 500 номерирани и сертифицирани автомобила. Клиентите и в България ще имат шанса да получат един изключително спортен автомобил, придружен с ненадминатото обслужване от новия представител на италианската марка у нас „Витоша Ауто”.

Завръщане към спортната легенда Alfa Romeo Giulia Sprint GT от 1965 година

През славния исторически период от 110 години, инженерите и дизайнерите на Alfa Romeo неотклонно се стремят към иновации, като винаги остават верни на емоционалните гени на марката. През годините тази перфектна комбинация от спортно поведение и елегантност сътвори не само някои от най-емблематичните автомобили, създавани някога, но и коли, които печелят награди както на пистата, така и на всяко изложение за дизайн. Новата Alfa Romeo Giulia GTA е концептуално вдъхновена от легендарната Giulia GTA от 1965 година. Съкращението GTA означава Gran Turismo Alleggerita, като alleggerita е италианският термин за „олекотено”. Модификацията Gran Turismo Alleggerita е разработена от Autodelta и е базирана на Giulia Sprint GT, която донася безброй спортни успехи на марката в световен мащаб. Моделът възниква през 1965 година с представянето на Giulia Sprint GTA - специфична версия, произведена от Sprint GT, проектирана като спортен автомобил и представена на изложението в Амстердам през същата година.

Корпусът на Giulia Sprint GT бил заменен с идентична версия в алуминий с общо тегло 745 кг в сравнение с 950 кг на първата версия. Втората промяна се отнася до двигателите с два разпределителни вала с работен обем от 1570 куб.см, които в конфигурация с двойно запалване достигат впечатляваща мощност от 115 к.с. Механиците на Autodelta го избират за еталонно превозно средство за категорията Touring и го разработват, за да постигнат максимална мощност от 170 к.с. Успехът на модела в състезанията е незабавен - три поредни титли в Европейския шампионат Challenge Europeo Marche, десетки национални първенства и стотици индивидуални състезания във всяка част на света. От този момент нататък съкращението GTA става толкова успешно, че хората скоро започват да го свързват с всички спортни автомобили на Alfa Romeo като цяло и се превръща в икона на италианския и европейския автомобилен спорт.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Dacia подготвя електрическа революция

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Само за 15 години румънската марка Dacia разклати автомобилната индустрия с революционните модели като Logan, Sandero и Duster. Сега Dacia отново променя правилата на играта и отваря нова глава от своята славна история с лансирането на автомобил, предвещаващ първия изцяло електрически модел на марката. Той ще се казва Spring и с него Dacia подготвя електрическа революция, която ще направи електромобилите достъпни за още повече потребители. За да успее с тази революция, Dacia се възползва от 10-годишния опит на Renault като пионер и лидер в електрическата мобилност.

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

През 2004 година BMW навлезе за първи път в сегмента на компактните модели с първото поколение на Серия 1. Тогава това беше единственият модел в С-сегмента със задвижване на задните колела. Второто поколение на „единичката” от 2011 г. порасна значително, но запази същата схема. При третото поколение на Серия 1 ръководството на BMW се отказа от класическия подход и новата първа серия премина към задвижване на предните колела.

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Финландци направиха нови гуми за най-бързите коли

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Неочакваните промени на времето през зимата напоследък са обичайни из цяла Европа. Крайностите стават все по-типични, като се започне от мека зима до резки снеговалежи и снежен дъжд. Условията на пътя могат да станат коварни за една нощ когато водата и кишата замръзнат, правейки магистралите хлъзгави и опасни. Тъй като времето може да бъде непредвидимо, шофьорите трябва внимателно да изберат зимни гуми, които да съответстват на променливите условия от октомври до април.