След седмици „гробно“ мълчание относно новия „Оскар“ за популярен филм, Американската филмова академия взе решение да отложи въвеждането на категорията.

Като причина за това институцията посочва некоректното време, в което тя би влязла в сила.

Въвеждането й девет месеца след старта на годината би предизвикало известна доза проблеми за филмите, които вече са излезли на голям екран“, обясняват от Академията, като допълват, че ще продължат да обсъждат подробностите около „популярната статуетка

която се очаква все пак да стане реалност, макар и не за церемонията догодина.

Припомняме, че от филмовата индустрия скочиха срещу добавянето на новата категория по няколко причини. Една от тях беше натиска на Disney, които притежават телевизията ABC, изплащаща милиони, за да излъчва оскарите. Компанията обяви за първи път и желанието си да се бори за приз на церемонията с филма си „Черната пантера“. Другата причина за недоволството бе липсата на подробности около популярната категория – Академията така и не обясни каква е дефиницията за „популярност“ и на каква база ще се подбират номинираните заглавия.

Другите промени към момента остават в сила. Институцията ще търси по-ранно провеждане на раздаването на наградите, като в следващите години ще измести церемонията възможно най-рано до старта на годината. През 2019 г. тя ще се проведе на 24 февруари. Тогава излъчваната част от събитието ще бъде съкратено до 3-часово предаване, като на малкия екран ще бъдат предавани награждаванията едва в няколко категории.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

MGM надви Netflix за новия филм на Ридли Скот

Холивудското студио MGM надви стрийминг гиганта Netflix и поне още една неназована платформа при преговорите за придобиването на новия филм на Ридли Скот. В момент, в който филмовата индустрия е натиснала бутона „пауза“, а сайтовете за видео по заявка са във видимо по-добра позиция, шефът на компанията Майкъл де Лука отбелязва, че именно обещанието, че продукцията  ще се качи и на голям екран, е спечелило Скот.