Adidas обмисля да продаде Reebok

Adidas обмисля да продаде Reebok

Има вероятност германският концерн за спортни обувки и облекло Adidas да продаде дъщерното си дружество Reebok. Окончателното решение се очаква през март догодина, съобщи компанията майка, цитирана от световните агенции.

Adidas вече започна оценка на стратегически алтернативи за Reebok. Те включват както потенциалната продажба на марката, така и възможността тя да остане част от групата. Решението ще бъде обявено на 10 март 2021 г., когато официално ще бъде представена новата стратегия на компанията, се посочва в изявление, публикувано снощи на сайта на концерна.

Reebok постигна търговски успех в края на 90-те години, след като пусна на пазара тогавашната линия на маратонките Answer на Алън Айвърсън (една от легендите на НБА) и обувката Shaqnosis на Шакил О'Нийл. Компанията има и 10-годишен договор за производство на фланелки за Националната футболна лига (NFL) на стойност 250 млн. долара, отбеляза CBS в публикация по темата.

Adidas купи Reebok през 2006 г. за 3.8 млрд. долара с намерението да увеличи приходите си от продажби на маратонки и дрехи. Продажбите на артикулите с марката обаче се забавиха през следващите години, включително със значителен спад през 2012 г.

Неотдавна обаче бе съобщено, че дъщерната марка е пострадала по-силно от коронавирусната пандемия в сравнение с Adidas. През второто тримесечие на 2020 г. приходите от продажби на Adidas са намалели с 33 на сто, а на Reebok - с 42 на сто.

Всичко вървеше добре в Reebok, докато NFL реши да не подновява договора си и конкурентите само това чакаха, каза анализаторът на Wells Fargo Том Никич пред CBS MoneyWatch. Nike взе договора за NFL; Under Armour зае мястото в спортните облекла, а Lululemon взе своето, като постигна печалба от продажбата на дамски дрехи, каза Никич. Оттогава Reebok се опитва да се пребори, каза той.

Сделките с певиците Ариана Гранде и рапърката Карди Би, както и затварянето на 250 магазина помогнаха на Reebok да се възстанови, твърдят анализатори.

Сега Adidas се опитва да продаде Reebok, защото някога мощната марка се е превърнала в яма пари, каза Никич.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.