А1 България регистрира ръст на приходите във всички основни сегменти през първото тримесечие на 2021

А1 България регистрира ръст на приходите във всички основни сегменти през първото тримесечие на 2021

Оперативната печалба (EBITDA) нараства с 21,2% до 55,6 млн. евро

А1 България започва силно финансовата година и запазва тенденцията на ръст през първото тримесечие, което се дължи на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на бизнес ICT решенията. През първото тримесечие на 2021 спрямо същия период на миналата година общите приходи на компанията са се увеличили с 3,6% до 132,2 млн. евро, а приходите от услуги със 7,3% до 105,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 55,6 млн. евро, регистрирайки ръст от 21,2%.

Фиксираните услуги продължават да растат през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 9,4% до 35,1 млн. евро. Увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport и интерактивна телевизия Xplore TV, са спомогнали за увеличение на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,1% и достига 14,5 евро. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 1,5%, като най-голямо е увеличението при широколентовия интернет 2,9%, а при телевизията е 1,7%.

Другият основен фактор за добрите резултати в този сегмент е развитието на дигиталните бизнес услуги на компанията. В сферата на „Интернет на нещата“ през месец февруари компанията реализира успешна интеграция и старт на проект за превенция на наводнения в община Варна. От началото на 2021 година А1 продължи да развива своите SaaS (софтуер като услуга) решения – за оптимизация на бизнес процеси SAP Business One – за малки и средни компании, SAP S/4HANA – за големи корпорации. В категорията софтуер като услуга са и решения за киберсигурност като A1 Web Application Firewall, които предлагат защита за уебсайтове или приложения, филтриране и наблюдение на трафика между уеб услугата и интернет. Услугата се предоставя директно от център за данни на А1 в България и помага на бизнес организациите да предпазват фирмените данни и тези на клиентите си от злонамерени атаки. А1 стартира и услуга, базирана на концепцията „Интернет на нещата“ и технологията Narrowband за умно земеделие – интегрирано в облака решение за дистанционно наблюдение на полето за влажност, температура и др., в комбинация от измервателно оборудване.                                                                            

През първото тримесечие на 2021 година А1 изпълни плана си и предложи истинска 5G мрежа със скорости, достигащи над 1 000 Mbps, в над 75 града и курорта. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на 2021 г., като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти – А1 Unlimited. Тези дейности на компанията са компенсирали спада в роуминг услугите, който се дължи на по-малкото пътувания, свързани с пандемията от COVID-19. Приходите от мобилни услуги са се увеличили с 6,2% до 70,7 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 8,5% до 6,3 евро.

 

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.