Има хора, досегът до които е като полет в друг свят. Свят на музика, изпълваща душата с красота и изящество. На талант, даден от Бога, съвършен в своята брилянтна чистота и естествен финес.

Хосе Карерас ни го напомни в съботната вечер, когато столичната Арена „Армеец“ се превърна в храм на един от най-великите оперни гласове на всички времена.

Близо 9000 души напълниха залата, за да си кажат „сбогом“ с легендарния испански тенор. Концертът на Карерас бе единственият на Балканите в рамките на прощалното му световно турне, организирано от Арт Бг., а фактът, че избра именно София далеч не е случаен. Връзката на великия тенор с България датира от десетилетия, маркирани от приятелствата с Николай Гяуров и Гена Димитрова. Първото му качване на родна сцена е през 1980 г., когато е поканен на петдесетия юбилей на Гяуров. Оттогава насетне, за тези 39 години, се е връщал винаги с удоволствие, защото - както сам разказа пред „Монитор“ при кацането си у нас -


Българската публика винаги ми е показвала колко е мила и колко ме подкрепя.


А тя го демонстрира отново броени дни по-късно, докато аплодираше с хъс и нежелание да го пусне всяка негова ария. Той пък й благодари, като не само утоли глада на меломаните с божествения си глас, но й остави и наследник – българският тенор и негов ученик Росен Ненчев. И младото българско сопрано Илина Михайлова, която блесна с арии на Лехар и Гуно.

На сцената заедно с него бе и племенникът му и ученик на Херберт фон Караян – диригентът Давид Хименес, под чиято палка оркестърът на Софийската опера и балет виртуозно редуваше арии на Верди и Пучини с други шедьоври на световната класика и италиански канцонети.


Над 2 часа продължи прощалният концерт на Карерас.


Време, в което публиката имаше възможност да се наслади на почти дузина негови солови изпълнения, сред които любимата на испанския тенор италианска песен „Chitarra romana“, както и на дуети с Ненчев и Михайлова. На българския си ученик Карерас предостави възможността да блесне със соло на „O sole mio“ и брилянтно изпълнение на „Funiculi, Funicula“ в съпровод на детски хор, чиито изпълнители са били подбрани лично от родния тенор. Но ако с тях Ненчев изправи на крака публиката, то сърцето й грабна със следващото си изпълнение - „Моя страна, моя България“, завършена с признанието „Обичам ви“. Самият Карерас се сбогува с българските си почитатели с онзи неподражаем стил и финес, превърнал се в негова запазена марка. Неговият последен поклон към родните меломани бе „Наздравицата“ от „Травииата“, изпълнена заедно с двете български надежди на операта. Но те – меломаните, излязоха от залата с надеждата, че поклонът все пак няма да е последен за България и ще имат отново възможност да видят великия тенор на родна сцена.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Силиконка върти бизнес с налъми във „Фермата“

След като се доказа като най-голямата прелъстителка във „Фермата“ и се разходи из стопанството полугола, с лепенки върху зърната на гърдите си, сексапилната Паулина Ванегас демонстрира още един талант.

„Близнакът“ с Уил Смит губи $20 милиона в боксофиса

Минус 22 милиона долара – такава е равносметката за филмът „Близнакът“ седмица, след като заглавието дебютира на голям екран по света. Лентата, режисирана от носителя на „Оскар“ Анг Лий и която за първи път смело си позволи да „подмладява“ чрез компютърни ефекти актьор от величината на Уил Смит, е спечелила едва 118 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните.