Снимки

Mercedes-Benz ще добави в бъдещия E-клас „Активен асистент за смяна на лентата” към пакета „Асистиращи системи” и по този ще направи начин бизнес лимузината още по-интелигентна. Aсистиращата система, базираната на радар и камера, ще подпомага водача при смяна на лента, например при изпреварване при движение по многолентов път. Системата представлява съществен принос по отношение на комфорта и помага за избягване на произшествия. Почти 15% от всички инциденти по пътищата на Германия са между пътни превозни средства, движещи се в една и съща посока, от които почти 20% са резултат от колизия при смяна на лентата. За да ограничи подобни рискови ситуации, от 2007 година Mercedes-Benz предлага „Асистент за мъртвата зона”, който 3 години по-късно беше усъвършенстван до „Активен асистент за мъртвата зона”. Освен визуалното и акустично предупреждение при активиран пътепоказател, „Активният асистент за мъртва зона” може да се намеси посредством едностранна интервенция на спирачната система, за да задържи автомобила в неговата лента.

На този етап германците от Mercedes-Benz показват само интериора на новия E-клас.

С активния асистент за смяна на лентата Mercedes-Benz прави следващата голяма стъпка напред. Когато водачът активира пътепоказателя за повече от 2 секунди с цел смяна на лентата, „Активният асистент” насочва новия E-клас в съседната лента. Автомобилът ще смени лентата автоматично, само ако сензорите не установят друго превозно средство в съответната зона за безопасност. Без значение е, дали колата иска да премине в лявата лента, за да изпревари или иска да се върне в дясностоящата лента. Радарна система с далечен обсег и стерео камера наблюдават зоната пред автомобила, а други радарни сензори проверяват непрекъснато зоните отстрани и отзад. Те отчитат скоростите на идентифицираните превозни средства. Водачът от своя страна трябва само да проследи смяната на лентата. Процесът на активна смяна на лентата се деактивира, ако сензорната система регистрира препятствие, не е в състояние повече да идентифицира маркировката или водачът извърши корекция на волана в обратната посока. „Активният асистент за смяна на лентата” е компонент от пакета „Асистиращи системи” на Mercedes-Benz, който ще чества своята премиера в новия Е-клас през 2016 година. Новият модел ще се предлага на българския пазар през следващата пролет.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.