Снимки

Второто поколение на хечбека Citroen C4 се произвежда от 2010 г. насам и все още е достатъчно младо. Може би затова на пръв поглед актуализацията беше толкова скромна. Но конструкторите са работили усилено над детайлите за да подобрят колата цялостно. Така че обновяването не е толкова очевидно отвън, колкото отвътре. След модернизацията Citroen C4 почти не се е променил на външен вид, но в техническата част промените изобилстват. Версията C4 BlueHDi 120 съчетава най-търсената комбинация в момента – динамичен и супер икономичен турбодизелов двигател, автоматична скоростна кутия и хомологация N1 за да може автомобилът да ползва данъчен кредит.

Задните светлини са с триизмерен ефект и подчертават стилния капак на багажника.

Под капака на новия Citroen C4 BlueHDi 120 е поставен 1,6-литров турбодизелов двигател с мощност 120 к.с. Ефективността е отличителна черта на дизеловите двигатели на Citroen и обновеният С4 е поредната стъпка към минимален разход на гориво. Дизелът BlueHDi 120 привлича вниманието с обещания от производителя разход, който в комбиниран цикъл е 3,8 л/100 км, а на градско - 4,4 л/100 км. В реалния живот апетитът се оказа малко по-голям, но отново e смайващо нисък. За повече от хиляда километра средният разход беше 4,6 л/100 км, което означава, че с резервоара си от 60 литра Citroen С4 изминава около 1300 км.

На централната конзола е поставен 7-инчов сензорен екран и има по-малко бутони.

Освен много икономичен, новият дизелов двигател BlueHDi 120 е и доста динамичен. Агрегатът достига върховата си мощност от 120 к.с. при 3500 об/мин и развива огромен въртящ момент от 300 Нм едва при 1750 об/мин. Двигателят заменя стария турбодизел e-HDi 115, който е със същия обем от 1,6 литра, но с мощност 115 к.с. и 270 Нм. Увеличението с 5 к.с. и 30 Нм не прави колата много по-бърза, но моторът реагира почти незабавно на натискането на педала на газта и има достатъчно тяга както при старт от място, така и при изпреварване.

Селекторът на автоматичната кутия се движи в улей тип „лабиринт” на централния тунел.

Заслугата не е само на двигателя. От Citroen накрая са се вслушали в мненията на недоволните клиенти на C4, които основно се оплакваха от колата с роботизираната трансмисия заради мудността и клатенето при превключване, което караше водача и пътниците неволно да кимат с глави. В резултат на това роботизираната трансмисия остава в миналото и е заменена от класическа 6-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател, произведена от японската компания Aisin. Новата кутия превключва предавките плавно и достатъчно пъргаво. Има възможност и за ръчна смяна на предавките от селектора на автоматичната трансмисия, който се движи в улей тип „лабиринт” на централния тунел. Автоматикът е оборудван със спортен и зимен режими. Трансмисията се предлага в комбинация не само с новия турбодизелов мотор BlueHDi 120, но с новия бензинов турбодвигател PureTech.

Новите светодиодни светлини са с два хромирани триизмерни модула на черен фон.

Външните промени в Citroen C4 не са много, но са запазили дружелюбния му вид. Предните фарове са с нови оптически тела, задните светлини са с триизмерен ефект, а алуминиевите джантите са с нов дизайн. Появили са се хромирани елементи под фаровете за мъгла. В списъка от опции има и биксенонови фарове с LED светлини. Каросерията е модифицирана и теглото на колата е намалено. Шумоизолацията е подобрена чрез използване на материали с по-голяма абсорбция на звука и оптимизирано разположение на изолационните пластове.

Обемът на багажника варира от 408 до 1183 литра и събира няколко големи куфара.

Интериорът на обновения Citroen C4 на пръв поглед е много познат, но ако започнете да се вглеждате внимателно ще ви направят впечатление няколко нововъведения. Предните седалки са станали по-релефни, а страничните опори са по-изразителни. Облицовани са с нови меки при допир тапицерии с елегантни разцветки. Сядайки зад волана ще забележите, че бутоните са намалели. Някои от функциите сега са възложени на 7-инчовия сензорен екран, разположен на централната конзола. Обемът на багажника варира от 408 до 1183 литра със сгънати задни седалки. В просторния салон има множество отделения за вещи, различни ниши в предния панел, под предния подлакътник и джобове във вратите за бутилка от 1,5 литра.

Окачването филтрира неравностите по пътя, но запазва прецизността на управление.

Обновеният Citroen C4 предлага висок комфорт на возене, благодарение на окачването, което филтрира неравностите по пътя, но запазва прецизността на управлението. Автомобилът осигурява на водача си спокойно и стабилно поведение на пътя и осезаемо усещане за лекота при управление и контрол. За балансираното му пътно поведение допринасят и технологиите в помощ на шофьора като електронния разпределител на спирачното усилие, системата за подпомагане при внезапно спиране и системата за интелигентен контрол на задвижването.

Citroen C4 1.6 BlueHDi 120 6-Auto

1,6-литров 4-цилиндров турбодизел

120 к.с. макс. мощност при 3500 об/мин

300 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

11,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

3,8 л/100 км среден разход на дизел

98 г/км емисии на СО2

29 205 лева базова цена на модела с ДДС

38 741 лева цена на тествания модел с ДДС

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.