Снимки

Новата Skoda Octavia стана не само по-красива и по-модерна по отношение на оборудването, но и получи нов двигател. Моделът запазва уникалния си баланс между цена и практичност. Всестранните способности на Skoda Octavia я превърнаха в безспорен лидер на пазара у нас в своя клас през последните няколко години.

Чешкият бестселър справедливо е обичан заради разумния баланс между цена и практичност. В името на този баланс много хора бяха готови да простят на Skoda Octavia скучния дизайн и липсата на динамика с някои мотори. В новата Octavia тези недостатъци са изкоренени. Цената на новата Skoda Octavia започва от 29 520 лева, което я прави най-изгодната кола в този клас.

За свежия външен вид на Octavia допринася и новия ярък син цвят, който придава на колата спортен характер.

Благодарение на отличното съотношение цена-предлагане, за много хора у нас Skoda Octavia се превърна в най-добрата семейна и служебна кола, не само заради комфорта на шофиране или заради практичната функционалност, но и заради високата надеждност и относително ниските разходи за поддръжка.

В новата Octavia дизайнерите на Skoda направиха фаровете почти като предишния Mercedes-Benz E-Class. Но благодарение на ромбоидните предни фарове, външният вид на Skoda Octavia стана по-запомнящ се и оригинален. Тези осветителни тела се вписва идеално в концепцията за кристален дизайн и бохемското стъкло. Фаровете вече са светодиоди и със светлини за завой. За свежия външен вид на Octavia допринася и новия ярък син цвят, който придава на колата спортен характер.

В най-високото ниво на оборудване навигационната система е с пълноразмерен 9,2-инчов дисплей.

Интериорът на Skoda Octavia вече не е толкова скромен и семпъл както преди, за което основна заслуга имат приятната на допир кожена тапицерия и красивите графики на централния дисплей. Сега Octavia е оборудвана и с камера за задно виждане, която дава ясна картина на траекторията с динамични линии, движещи се успоредно с волана. С такива асистенти, паркирането е много удобно, дори и в тесните паркинги на големи офиси.

Новият 9,2-инчов сензорен екран има ясно меню и дори когато шофирате, без подготовка бързо и лесно ще намерите необходимата опция, без да отвличате вниманието от пътя. Мултифункционалният волан е с бутони за дистанционно управление на аудиосистемата и данните, които се показват на арматурното табло между скоростомера и оборотомера. Аудиосистемата Canton доставя чист звук, така че можете да чуете познатите мелодии с нови инструменти. В салона не проникват външни шумове, благодарение на добрата шумоизолация.

На втория ред седалки има място за трима пътници, както и голямо разстояние за техните крака.

В интериора на Octavia е просторно и уютно, като има достатъчно място за петима човека с ръст 1,80 метра. Огромният багажник ще зарадва всички, които обичат да пътуват с много вещи или често им се налага да превозват оборудване или техника. След като отворите капака на багажника ще се изненадате, защото ще е трудно да си представите колко багаж точно ще се побере тук. Дори с протегната ръка няма да достигнете до вътрешната стена на багажното отделение. Обемът на пространството е 590 литра, но ако сгънете облегалките на задните седалки, ще увеличите багажното отделение до 1580 литра. Освен това има всевъзможни приспособления за фиксиране на товарите и интелигентни сгъваеми куки. И покритието на багажника от едната страна е с влакна, а от друга – гумирано за транспортиране на неща, които могат да замърсяват.

Обемът на багажника е 590 литра, а със сгънати задни облегалки, се увеличава до 1580 литра.

Сега Skoda Octavia се предлага на българския пазар оборудвана с новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със система за изключване на цилиндрите ACT. Технологията намалява консумацията на гориво до 6,1 л/100 км в града и 4,2 л/100 км в извънградски цикъл. Този двигател от ново поколение развива максимална мощност от 150 к.с. и ще ви зарадва с бодрия характер и приличната тяга в средния диапазон от обороти, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен още при 1500 об/мин и остава на разположение до 3500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди.

Благодарение на 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DSG не се налага да сменяте скоростите ръчно, тъй като трансмисията превключва много адекватно, а при необходимост от пъргаво ускорение сваля до четири предавки. Шумоизолацията в Octavia е много добра и звукът на мотора се появява в салона едва след 4000 об/мин, но за да се случи това, е необходимо да се ускори яростно.

Управлението е приятно, както за ежедневно придвижване в града, така и за продължително пътуване.

Управлението на Octavia е точно и предсказуемо. Воланът прави два и половина оборота от край до край. Дори когато за пръв път седнете зад волана на тази кола, ще се чувствате комфортно. С нея е приятно и ежедневно да пътувате из града, и да се отправите на продължително пътуване. В крайна сметка окачването Octavia е точно това, от което се нуждаем за нашите лоши пътища. То осигурява добър контрол и стабилност, като същевременно поглъща неравностите и не се страхува от дупки с остри ръбове, каквито традиционно през пролетта има много по нашите пътища.

Окачването осигурява добър контрол и стабилност, като същевременно поглъща неравностите и дупките.

С новия двигател 1.5 TSI Skoda Octavia е по-икономична и динамична. В комбинация със автоматичната 7-степенна трансмисия DSG този автомобил струва 40 300 лева в ниво на оборудване Vision. За тези пари е почти невъзможно да се купи кола от същия клас с толкова много удобства. Затова онези, които смятат Skoda Octavia за скучна, е време да преосмислят мнението си. Добрата динамика превръща Octavia в машина за шофиране. В същото време традиционната чешка практичност се запазва. Така че Octavia е кола не само за ежедневието, но и за удоволствие зад волана.

Новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор е със система за изключване на цилиндрите ACT.

Skoda Octavia 1.5 TSI DSG Vision

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на бензин

114 г/км емисии на СО2

40 300 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.