Дълго време в гамата на испанската марка SEAT нямаше високопроходими модели, но сега те започват да се появяват един след друг. Първо през миналата година беше показан кросоувъра SEAT Ateca, а сега той е последван от по-малкия брат Arona. Автомобилът получава името Arona в чест на едноименния град и община в Испания. Новият SEAT Arona достига дължина 4138 мм при междуосие 2564 мм. Кросоувърът е изграден на модулната платформа MQB-A0, както и петото поколение на хечбека SEAT Ibiza. Двата автомобила са много сходни, тъй като във външния вид и на двете преобладават ръбове и ъгли. Трапецовидната радиаторна решетка е съчетана с огромен въздухозаборник в предната броня.

Профилът и багажната врата са релефни, на покрива има спойлер, а светлините също са триъгълни.

Триъгълните светлини могат да бъдат изцяло LED. Профилът и петата врата са релефни, а на покрива е монтиран спойлер. Предвидена е и спортна версия Arona FR с допълнителни аеродинамични елементи. Кросоувърът може да бъде персонализиран с два контрастни цвята на каросерията.

В интериора на новия SEAT Arona се разпознават детайли от Ibiza. От нея са взети воланът с три спици и големите циферблати на скалите на измервателните уреди. Във вътрешната част на скоростомера се намира показателят за наличното гориво в резервоара, а в оборотомера е вместен датчикът за температурата на двигателя.

Централният панел е леко обърнат към водача, а в средата е монтиран 8,0-инчов сензорен екран.

Централният панел е леко обърнат към водача, а в средата е монтиран 8,0-инчов сензорен екран на новата мултимедийната система, която поддържа Android Auto и Apple CarPlay. Обемът на багажника от 400 литра е един от най-големите в този клас. Списъкът от опции включва система за безключов достъп, двузонов климатроник, датчици за дъжд и светлина, безжично зареждане на смартфони, камера за обратно виждане, функция за подпомагане при паркиране и др. Водачът разполага с удобства като адаптивен круйз-контрол с режим за задръствания, автоматична аварийна спирачна система, наблюдение на „слепите” зони и проследяване на умората му.

За задвижването ще се предлага 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 95 или 115 к.с., а за версията FR - 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 150 к.с.

Версията Arona FR ще се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор с мощност 150 к.с.

Дизеловият агрегат 1.6 TDI ще се предлага в два варианта – с мощност 95 и 115 к.с. Двигателите на Arona ще са съчетани с 5- или 6-степенни механични скоростни кутии или със 7-степенна автоматична DSG с два съединителя. Първоначално задвижването ще е само на предните колела. Срещу допълнително заплащане ще се предлагат адаптивни амортисьори. Новият SEAT Arona ще бъдат представен пред публиката по време на автомобилното изложение във Франкфурт през септември. Малко след това кросоувърът ще бъде пуснат в продажба в Европа.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Nissan Qashqai тръгна с невидим пилот

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Често ли ви се случва да се затруднявате да паркирате на свободното място? Или пък сте от хората, които лесно се разсейват и неволно напускат платното на движение. Може би пътувате много и понякога умората ви застига на пътя, като имате усещане, че всеки момент ще ви се затворят очите. В общи линии, все опасни ситуации, които застрашават вашия живот и този на останалите участници в движението. С новия Nissan Qashqai повече няма да изпадате в тези рисковани ситуации, благодарение на новата технология за автономно управление, наречена ProPilot.

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Mitsubishi Outlander PHEV изминава 45 км само на ток

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е един от първите plug-in хибриди, които са официално тествани по новите стандарти за разход на гориво и вредни емисии в реални условия WLTP. Иновативният SUV е значително усъвършенстван за моделната 2019 година и достигна резултат от едва 46 г/км СО2 и максимален пробег от 45 км в режим EV на ток. Това го превръща в един от най-подходящите хибридни автомобили дори за централните части на градовете по света.

BMW 125i пристрастява с комбинация от мощен двигател и задно предаване

Носталгия по един изчезващ вид

BMW 125i пристрастява с комбинация от мощен двигател и задно предаване

От появата си през 2011 г. досега BMW Серия 1 с индекс F20/F21 г. е продадено по целия свят в над един милион екземпляра. Автомобилът с каросерия хечбек с 3 или 5 врати е най-достъпният модел на марката със задно предаване. „Единичката” беше основно обновена през 2015 г., като фейслифтът значително промени визията на модела и го направи да изглежда много хармонично, за разлика от първообраза. През миналата година към палитрата бяха добавени два нови цвята – морско синьо и оранжево в нюанс на залез.