Снимки

За първи път камион с автономно управление Volvo FMX премина тестове в реална работна среда и се справи отлично със сериозните предизвикателства на 1000 м под земята. През следващата година и половина камиони с автономно управление Volvo FMX ще бъдат тествани в реална работна среда в мините Болиден, намиращи се в Швеция. Целта е да се провери как новата технология може да осигури безопасен и ефективен транспорт при тежки условия в ограничена среда. Проектът за развитие на самоуправляващи се камиони, част от който е и автономният Volvo FMX, показва, че тези технологии могат да имат съществен принос за увеличаване ефективността на транспорта и продуктивността. Много съществено приложение може да се намери именно в ограничени зони с високо контролирана среда и повтарящи се транспортни процеси, като мини, пристанища и др. В рамките на следващата година се планира увеличаване на параметрите на проекта с включването на още три автономни камиона.

Камионите тествани в мините са Volvo FMX серийно производство, оборудвани с нови функции. Една от системите, с които разполагат, са радари и лазерни сензори. С нея камионите наблюдават релефа на мините и генерират карта на трасето, през което трябва да преминат. Получената информация се използва и за настройка на кормилното управление, смяната на скорости и определянето на скоростта. При всеки нов курс сензорите се използват системно, за да сканират зоната около превозното средство и за постигане на последващи оптимизации в маршрута и движението.

Технологията за автономно управление на камиона позволява сериозни оптимизации в логистиката. Превозните средства могат да работят продължително с прецизно планиране на маршрутите и стабилна скорост, което позволява съкращаване на времето за товарене и разтоварване. Отпадат изискванията за вентилация на галериите преди товаренето на рудата, необходими при управление с шофьор. Така всеки камион може да бъде използван по-ефективно и да изпълнява повече транспортни задачи в рамките на смяната. Оптимизацията на транспортните процеси и поддържането на стабилна скорост води и до намаляване на разхода на гориво и износването на машините.

Автономният камион трябва да бъде поне толкова сигурен, колкото управляваният ръчно. При поява на препятствие в близост, камионът спира автоматично, а центърът за управление на транспорта получава веднага сигнал. Шестте налични сензорни системи са настроени така, че две от тях винаги да наблюдават една и съща зона от обкръжаващата среда. При проблем с камиона, той може да бъде управляван дистанционно и от транспортния център. Самоуправлението е само един от елементите в изследователските проекти за създаване на автономни превозни средства на Volvo Trucks.

Редица системи, които днес се използват в камионите Volvo серийно производство като например адаптивния круйз-контрол, са стъпка в тази посока. Благодарение на усилията за развитие на новите технологии, на пазара ще се появяват все повече решения, които да улеснят и подкрепят работата на шофьорите. Самоуправляващите се камиони постепенно могат да се превърнат важна част от работните процеси в мините, но що се отнася до транспорта по пътищата, професионалните водачи ще продължат да имат ключова роля.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.