Снимки

Двама американски астронавти излязоха в открития космос за ремонта на роботизираната ръка на Международната космическа станция /МКС/, предаде Франс прес, цитирайки съобщение на НАСА.

Имената на двамата астронавти, изпратени да изпълнят мисията, са Ранди Бресник и Марк Ванде Хай. Те активираха батериите на своите скафандри и излязоха извън борда на орбиталната станция, за да ремонтират канадската роботизирана ръка, дълга 18 метра. Тя играе съществена роля при работата на МКС и служи също за прихващането на товарните кораби, които редовно се скачват с орбиталния комплекс.

Роботизираната ръка е служила безгрешно на покорителите на космоса в продължение на 16 години, но напоследък тя дава признаци на износване и НАСА държи тя да е в пълна изправност. Американски товарен кораб трябва са се скачи с МКС следващия месец. "Космическата разходка" на астронавтите е с предвидена продължителност от два часа и половина.

Това е двеста и третото излизане в открития космос в историята на МКС, припомня агенцията.

Вулканът Килауеа бълва скъпоценни камъни

Вулканът Килауеа, който залива с лава Хавай, рани един човек и разруши десетки домове, започна да сипе скъпоценни камъни. Удивителното явление обаче няма да компенсира местните жители, тъй като стойността на минерала оливин не е висока, въпреки че, според преданията, е бил любимият скъпоценен камък на Клеопатра.