Темата за автономните автомобили става все по-актуална и технологичните лидери в индустрията работят още по-усилено върху нея. Напълно естествено е съвсем скоро да очакваме първия напълно автономен автомобил, идващ от Германия. В момента компанията Audi уверено си проправя път към автономното шофиране и новият най-технологичен флагман A8 напълно доказва стратегията на германците. Новото Audi A8 е първият серийно произвеждан автомобил в света, разработен с цел постигане на високо автоматизирано движение. От тази година Audi постепенно започна да внедрява в серийно производство отделни функции за пилотирано управление без намесата на водача, като например за самостоятелно паркиране и маневриране, а също и за движение в натоварен трафик и задръстване.

В капака на багажника е интегриран спойлер, а в светодиодната лента е поставена и хромирана лайсна.

Новото Audi A8 за пореден път се въплъщава във фирмения девиз „Напредък чрез технологии” със своя нов стилистичен език, новаторска концепция за управление на функциите със сензорни екрани и систематично електрифициране на задвижването. По този начин четвъртото поколение на Audi A8 се превръща в новият технологичен лидер в премиум сегмента и предопределя бъдещето на луксозния клас лимузини.

Напълно новото четвърто поколение на Audi A8 е дълго 5,17 метра, а междуосието е почти 3 метра, с което новият модел е съвсем малко по-голям от предшественика си. Предлага се и удължена версия с дължина 5,30 м и междуосие 3,13 м. Автомобилът е построен върху модерната платформа MLB Evo, в която са използвани не само леки алуминиеви сплави, но и магнезий и дори въглерод. Теглото достига 1945 кг в базовата версия, а здравината на каросерията е увеличена с 25%.

Спортният дух в изящните пропорции е подчертани от мускулестите форми над арките на калниците.

На външен вид новото Audi A8 изглежда съвсем различно от предшественика си, за което най-голяма заслуга има новата решетка, позната от концептуалните модели от серията Audi Prologue. Широката и изправена радиаторна решетка дава началото на плавните и масивни форми на каросерията. Спортният дух в изящните пропорции е подчертани от мускулестите форми над арките на калниците. Профилните стени са релефни, а праговете са украсени с хромирани лайсни. Предните фарове впечатляват с LED матрични светлини с лазерна технология, а в задната част светодиодната лента е съчетана със светлини с OLED технология. В капака на багажника е интегриран спойлер, а в светлините е поставена и хромирана лайсна.

В салона предният панел е значително по-елегантен, а воланът с четири спици е по-голям и по-масивен.

В интериора на новото Audi A8 преобладават кожа, дърво и полиран алуминий. Осветяването се осъществява чрез светодиоди, излъчващи светлина, като цветът и интензитетът им могат да се променят. Предният панел е значително по-елегантен, а воланът с четири спици е по-голям и по-масивен. Показанията на приборите се показват на 12,3-инчов дисплей с променлива конфигурация и се проектират и върху предното стъкло. Бутоните и копчетата в салона на Audi A8 почти са изчезнали. Централният панел има едновременно два сензорни екрана. Отгоре се намира 10,1-инчовият екран, предназначен за навигацията и камерата за обратно виждане, а под него 8,6-инчовият екран заменя бутоните на климатичната система.

Има два сензора екрана - отгоре е 10,1-инчовият, а долу 8,6-инчовият заменя бутоните на климатроника.

Мултимедийната система MMI може да разпознае думи, написани с пръсти. Предните седалки в Audi A8 са електрически задвижвани, отопляеми и вентилирани. Те са широки и удобни, а страничните опори не се натрапват. Върху високия тунел на трансмисията има голям подлакътник, в който е скрита кутия с безжично зареждане за смартфони. На втория ред има повече място за пътниците. Както и преди, клиентите могат да избират между седалка с три места или две отделни кресла с отопление, вентилация и масаж. За по-висок комфорт облегалката се сгъва с електрическо задвижване, а долу се е появила подложка за крака. За задните пътници има отделен сензорен екран за контрол на климата. Обемът на багажника остава 505 литра. Капакът е оборудван с електрическо задвижване.

Най-престижното място е седалката вдясно на втория ред, а при A8 L има и опора за почивка на краката.

Стандартното оборудване на Audi A8 включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, сензори за автоматично активиране на светлините и чистачките, мощна аудиосистема, люк на покрива, Wi-Fi, камера за обратно виждане, система за автономно паркиране с дистанционно управление, адаптивен круиз контрол и др. За безопасността на борда има минимум 8 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите, системи за автоматично спиране и поддържане на лентата. Сред приятните опции са аудиосистема с мощност 1920 вата, сгъваеми 10,1-инчови монитори за пътниците на задните седалки и нова система на полуавтономно движение в трафика.

Обемът на багажника e 505 литра, в него има много мрежи за фиксиране, а капакът е с електрозадвижване.

Новото Audi A8 дебютира с два основно модернизирани 3,0-литрови 6-цилиндрови двигателя, както и с нови индекси на обозначение. Бензиновият турбомотор в модела A8 55 TFSI развива максимална мощност 340 к.с., а дизеловият агрегат в A8 50 TDI е с мощност 286 к.с. Предимството на 3,0-литровия турбодизелов мотор е огромният въртящ момент от 600 Нм, който е на разположение още от 1250 чак до 3200 об/мин. Двигателят предава тягата към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи гладко и превключва предавките неусетно. Двигателят е доста еластичен и на магистралата поддържа 140 км/ч под 2000 об/мин, като освен това е много по-тих. Реалният среден разход на гориво от 6,5 л/100 км е отличен, но дори и при активно динамично шофиране консумацията не надвишава 10 л/100 км.

Управлението е повече като стерилно, отколкото забавно, воланът е точен, но не особено информативен.

Двигателят е допълнен от 48-волтовата електрическа система. „Меката” хибридна технология дава възможност на автомобила да се движи по инерция с изключен двигател и да го рестартира плавно и незабележимо за водача и пътниците. Тя разполага също и с разширена старт/стоп функция и възможност за рекуперация на енергията до 12 кВт. Цялостният ефект от тези мерки намалява разхода на гориво с 0,7 литра на 100 км в условия на реално пътно движение.

Управлението на Audi A8 може да се определи повече като стерилно, отколкото забавно. Воланът е точен, но не особено информативен. В салона е много тихо, благодарение на подобрената изолация на шума и системата за активно потискане на звуковите смущения. Технология Audi drive select позволява на водача да промени остротата на волана, чувствителността на педала на газта, настройките на трансмисията и твърдостта на окачването само чрез натискане на един бутон.

Завиващите задни колела са подобрили значително пътното поведение в завоите и маневреността.

Стандартното оборудване включва адаптивни амортисьори и въздушно окачване, които осигуряват изключително комфортно возене, като почти всички неравности на пътя се абсорбират неусетно. Завиващите задни колела са подобрили значително пътното поведение в завоите и са направили големия седан много по-маневрен, като диаметърът на завой е едва 11,4 метра. Системата за задвижване на всички колела Quattro с функция за векторно управление на тягата е много полезна при настилки с ниско сцепление, така че Audi A8 се държи почти като SUV на снега. Новото Audi A8 вече се продава при дилърите на марката у нас, а цените започват от 180 000 лева.

Индексът A8 50 TDI обозначава 3,0-литровия 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 286 к.с.

Audi A8 50 TDI Quattro

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

286 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

600 Нм въртящ момент при 1250-3200 об/мин

5,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на дизел

145 г/км емисии на СО2

180 000 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

Peugeot 508 прави лъвски скок в премиум сегмента

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

През март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Мика Хакинен тества гуми срещу аквапланинг

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Двукратният световен шампион от Формула 1 Мика Хакинен има сериозен принос за разработването на новите летни гуми Nokian Wetproof. Пилотът, който през 1998 и 1999 г. спечели най-престижното отличие в света на моторните спортове, беше от голяма полза с консултациите си по време на тестовете на този първокласен продукт с отлични характеристики. Според Мика Хакинен, новият модел на Nokian, наречен Wetproof, са безопасни и надеждни летни гуми за леки автомобили.

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

BMW пусна електрически спортист за града

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

През миналата година BMW представи у нас уникалния си сериен електромобил i3. Този електрически модел постави началото на една нова ера на мобилност без емисии на въглеродни и азотни оксиди. Моделът е символ на радостта от шофирането, устойчивото развитие и интелигентната свързаност в градския трафик, поради което се превърна в най-продаваният електромобил в сегмента си. Новото BMW i3 намери почитатели и в България и вече все по-често се среща по родните улици.