Снимки

Повечето мъже смятат, че малките автомобили са предназначени за нежната половина от водачите и когато видят новия Hyundai i10 си представят зад волана му съпругите си или дъщерите си. Независимо дали сте мъж или жена, ако шофирате основно в града, най-малкият модел на Hyundai ще ви допадне много заради малките си размери и отличната си маневреност. Второто поколение на i10 е разработено в европейския изследователски център на Hyundai и толкова много се различава от своя предшественик, че няма никаква база за сравнение. Новият модел е много по-добър по всички показатели и се сглобява в Турция, а не както преди - в Индия.

Интериорът е освежен с цветни елементи и е много интуитивен за ползване.

Още на пръв поглед новият Hyundai i10 впечатлява със своя дизайн. С новото си „лице” с шестоъгълна радиаторна решетка и динамични странични линии корейският малък автомобил изглежда много по-красив от предшественика си. Новият i10 е красив и симпатичен, което се дължи на плавните и елегантни линии на купето му. Динамичната визия се допълва от каросерията с естествени и изчистени пропорции и нови светлини.

Дизайнерите на Hyundai внимателно са преработили всеки детайл от интериора и са го освежили с цветни вложки. Вътрешното пространство е много топло и позитивно. Всички функции в салона са

интуитивни за разбиране и ползване.

За всяка функция има съответен бутон, като всеки от тях е разположен на своето място. Слушането на радио или музика от USB се осъществява от прилична аудиосистема. На таблото има голям цифров екран с информативен дисплей на бордовия компютър.

На задните седалки има място да седнат двама човека с нормално телосложение.

В интериора на Hyundai i10 е уютно, седалките са удобни, облицовъчните материали са качествени, има всичко за комфортно придвижване в града. Над главите на пътниците пространството не е достатъчно, а и на широчина салонът не е особено голям, така че за двама едри човека в новия i10 ще е тясно. Въпреки, че хечбекът е 5-местен автомобил, отзад могат да седнат трима само ако са деца, а ако са нормални хора, няма да е много широко дори за двама човека. Мястото над главите и за краката е още по-малко, отколкото отпред. Обемът на багажника от 252 л е достатъчно за да се поберат в него покупките от шопинга. Дори в този компактен товарен отсек създателите на Hyundai i10 са намерили място за резервно колело и набор от инструменти. Ако багажникът не е достатъчен, облегалките на задните седалки се сгъват и се отваря пространство от 1046 л. За съжаление в сгънато състояние задните облегалки не образуват равен под.

Обемът на багажника е 252 л, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1046 л.

 

 

Под капака на новия Hyundai i10 може да бъде поставен 3-цилиндров бензинов мотор с обем 998 куб.см или 4-цилиндров бензинов двигател с обем 1248 куб.см. Първият дава мощност 66 к.с., а вторият – 87 к.с. Агрегатите се съчетават стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия и опционално с 4-степенна автоматична трансмисия. С автоматика i10 не е ракета, но от светофара се изстрелва добре, давайки възможност на мъника да върви в един ритъм с останалите участници в движението. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 13,8 секунди, но при динамичен старт на зеления светофар най-малкият модел на Hyundai се ускорява до 50 км/ч за около 4 секунди. При спокоен стил на шофиране, дори с включен климатик, двигателят на i10 консумира

в града около 8 л бензин на 100 км.

На пътя Hyundai i10 се отличава с меко кормилно управление, което не позволява много рязко да се сменя траекторията. Със своите компактни размери i10 е доста маневрен и с лекота се промушва в тесните градски улички. С него лесно се заобикалят препятствията и се паркира удобно, тъй като се събира на места, където други коли не се вмъкват. Обзорът на хечбека е добър, благодарение на правилно подбраните странични огледала и тесните предни колони. Новият Hyundai i10 е изграден на платформа с предно окачване тип McPherson и торсионна задна греда. Моделът е с просвет от 149 мм и не е препоръчително да се качва върху бордюрите и да напуска асфалта. Колата е подходяща както за градските улици, така и за родните пътища.

Автомобилът с 4 врати и огромно вътрешно пространство има много по-стабилен силует.

 

 

Второто поколение на Hyundai i10 без съмнение ще се хареса на хората, които живеят и шофират предимно в големите градове. И ако търсите достъпен и компактен автомобил с автоматична скоростна кутия и богато оборудване, изборът вероятно ще падне точно върху i10. Като сравним с конкуренцията, се оказва, че Hyundai i10 е един прекрасен вариант за градска кола. За 24-25 хиляди лева може да го купите във версията Comfort, с 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия.

Hyundai i10 1.2 16V 4AT

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

87 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм макс. въртящ момент при 4000 об/мин

4-степенна автоматична скоростна кутия

13,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

163 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на бензин

142 г/км емисии на СО2

16 990 лева базова цена на модела

24 990 лева цена на тествания модел

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Peugeot 308 GTi е най-бързият лъв на пътя

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.