Снимки

Учени откриха 4 земеподобни екзопланети, орбитиращи в звездна система, която е на разстояние 12 светлинни години, съобщи ЮПИ.
Четирите планети са най-близките подобни на Земята светове, открити досега. Масата на всяка от тях е около 1,7 пъти по-голяма от земната. Те са също най-малките намиращи се наблизо земеподобни планети.
Астрономи установили наличието им, като анализирали леки поклащания в движението на Tau Ceti - най-близката подобна на Слънцето звезда. Поклащанията на Tau Ceti са съвсем леки и това изисква да се използват инструменти, които могат да регистрират отклонения от порядъка на 30 сантиметра в секунда.
"Най-после преминахме прага, при който чрез използване на комбинирани данни от независими наблюдения можем да отделим шума, дължащ се на активност на звездната повърхност, от слабите сигнали, генерирани от гравитацията на орбитиращи планети, чиито размери са сходни със земните", заяви експертът по астрономия и астрофизика Стивън Вогт от Калифорнийския университет в Санта Крус.
Учените се надяват, че с усъвършенстването на технологиите се доближават до откриване на още по-малки отклонения, а това ще позволи на астрономите да идентифицират орбитиращи наблизо аналози на Земята.
Учените смятат, че външните два от новооткритите 4 свята включват подходящи за живот условия.
Плътният диск от отломки, обграждащ Tau Ceti, все пак вероятно свидетелства, че четирите планети непрестанно са бомбардирани от астероиди.
Резултатите от изследването са качени на сайта arXiv.

ЕС отхвърли основни британски искания за Брекзит

Представители на ЕС на преговорите за Брекзит определиха вчера като фантастични някои от основните британски искания, включително за деликатния въпрос за границата със Северна Ирландия, предаде Ройтерс, цитирайки високопоставен европейски служител.

Новите правила за личните данни влизат в сила в целия ЕС

Днес влиза в сила Общ европейски регламент за защита на личните данни, с който се въвеждат или разширяват съществуващи права, които засягат всички европейски граждани. Новите правила налагат редица задължения за компаниите, които варират според мащаба и начина на използване на данните.