Снимки

Половината от автомагистрала „Струма” в най-тежкия участък през Кресненското дефиле между Крупник и Кресна ще бъде изградена върху стария първокласен път Е-79, научи „Монитор”.

Идеята е да се спестят пари и време

Новият вариант на трасето ще позволи при изграждането да се мине без периодични затваряния на сега използвания път. Първо ще се построи новото платно с 2 ленти и по него ще се пусне движението двупосочно. След това старото първокласно шосе през дефилето ще се реконструира основно. На места, където е възможно ще се изгради и допълнителна трета аварийна лента и ще се разширят тунелите.

От разположението на трасето, което ще бъде избрано за изцяло новото платно ще зависи дали по основно обновения стар път ще върви трафикът от или за Солун, обясняват експерти. Според тях този вариант, предвиждащ физическо разделяне на по-голямо разстояние на двете платна в най-тежкия участък през дефилето ще позволи цялата автомагистрала „Струма” да бъде готова най-късно до 2020 г. По този начин

ще се намалят рисковете от загуба на евросредства

Пътните експерти смятат, че от природозащитните неправителствени организации ще подкрепят новия вариант, защото трасето засяга минимално защитени територии и местообитания. До края на годината обаче със сигурност търгът за лот 3.2 на „Струма” през Кресна няма да може да мине. Тепърва ще трябва да се подготвя технически проект за него. Предполага се, че процедурата ще може да тръгне най-рано през 2017 г., защото трябва да се прави и ОВОС на новите трасета и да се подготвят апликационните форми..

От средата на миналия месец всички подробности, засягащи лот на аутобана към Кулата се гледат детайлно от всички експерти на пътното ведомство. Привлекли сме и външни проектанти и вече сме намерили много възможности за оптимизация на трасето, уточниха неофициално от АПИ. Подобно физическо разделяне на платната на скоростните шосета или автомагистралите

се прилага в района на Алпите

и е подходящо за зоната по протежение на Кресненското дефиле, казват пътни експерти.

Един от първите идейни проекти за най-тежката част на лот 3 на аутобана предвиждаше изграждането на дълъг 15 км тунел. Заради високата сеизмичност на района и големите разходи за изграждане и поддръжка на съоръжението държавата се отказа от този вариант. Последва предложение за изграждане на 4-лентовия път върху сегашния Е-79, но това щеше да доведе до големи затруднения в трафика по време на строителството. Новият по-бърз и икономичен вариант, който сега се обсъжда тепърва ще трябва да получи одобрение от ЕК. Спестените пари ще бъдат насочени за изграждането на автомагистрала между София и Калотина и дострояването на част от „Хемус”.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ОПЕК реши: Увеличава световното производство на петрол

Световното производство на петрол ще бъде увеличено с един милион барела на ден до края на годината, съобщиха ДПА и АФП. Това решиха днес на среща във Виена 14-те членки на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и още 10 държави производителки на черно злато, сред които Русия.

Ангелкова за плаж Перла: Спазено е изискването за 50 на 50 % свободна и платена зона

Изискванията за 50% свободна и 50% платена зона на морски плаж Перла са спазени. Платените плажни принадлежности на ивицата са според одобрената схема от Министерството на туризма. Това каза министър Николина Ангелкова при проверка на място на плажа, в която участва и кметът на Приморско Димитър Германов.

Девет от десет бутилки ще се рециклират до 2025 г.

След 7 години събираемостта на пластмасовите PET бутилки в Европа ще достигне 90 на сто. Една четвърт от тях отново ще се използват в производството на шишета за безалкохолни напитки. Това обещание пред Европейската комисия (ЕК) дадоха от София представители на Европейската федерация на бутилираните води (EFBW).