Снимки

На европейския пазар компактният всъдеход Ford EcoSport беше пуснат през 2014 г. Оттогава от него са продадени над 150 000 броя от модела, като през миналата година продажбите нараснаха с 40%. За да бъде конкурентен в най-бързо растящия сегмент, от Ford подобриха значително компактния SUV е сега пред нас е един модел, с тотално подобрени външен вид и качество на интериора. Новият Ford EcoSport се отличава с по-елегантен външен дизайн, предлага още повече комфорт, съчетавайки функционалността на всъдеход с практичността на градски автомобил, оборудван със съвременни системи и технологии, подпомагащи водача.

Дизайнът на задната броня и задните светлини е обновен и придава по-елегантен и по-изваян вид на модела.

Външният вид на Ford EcoSport беше доста противоречив, особено в предна част. Сега тя е значително променена и наподобява на по-големите братя от семейството на Ford - Kuga и Edge. Решетката е с увеличен размер, а въздухозаборникът в бронята е значително по-малък. Нови са и продълговатите фарове, както и светлините за мъгла. Всъдеходът е запазил здравия атлетичен профил с къси надвеси на каросерията, релефни стени и раздути арки на колелата. Предният капак е доста висок, а долната част на каросерията е покрита със защитни пластмасови панели. Най-значимото подобрение във външния вид изпъква

във версията ST-Line със спортен оптичен пакет

и 17-инчови лети джанти вместо стандартните 16-инчови. На покрива е поставен спойлер, а в двата края на каросерията са разположени новите стреловидни светлини.

Салонът на ST-Line е с волан скосен отдолу, седалки с велур и частична кожена тапицерия с червен шев.

Големи промени са настъпили и в салона на Ford EcoSport. Пластмасата е декорирана с черни лакирани вложки. Новият волан с три спици е заимстван изцяло от Kuga. Във всички версии той е обшит с кожа, а във версията ST-Line с кожа и екологичен велур са тапицирани и седалките. Таблото пред водача е изцяло ново, окръжностите на оборотомера и скоростомера сега са по-големи и се виждат ясно, а екранът на бордовия компютър е цветен. Дизайнът на централната конзола е напълно променен, като отгоре е разположен сензорният дисплей на мултимедийната система SYNC 3. В зависимост от нивото на оборудване, неговият диагонал е 6,5 или 8 инча.

Централната конзола е променена, като най-отгоре е 8-инчовият сензорен дисплей на системата SYNC 3.

Системата предоставя възможност за гласов контрол, Bluetooth комуникация и система за подаване на сигнал при бедствие и катастрофа. Новите превключватели на аудиосистемата и климатика не изглеждат толкова оригинално, както преди, но са подредени по-рационално. Под тях са осигурени два USB порта, а жабката е снабдена с охлаждаща функция. Воланът на Ford EcoSport се регулира по ъгъл на наклон и в дълбочина, а седалката на шофьора се настройва по дължина и във височина, така че зад волана могат да седнат водачи с ръст от 1,50 до 2 метра. Позицията на седене е висока, което осигурява добра видимост напред и настрани.

Задните седалки са амфитеатрални, местят се напред-назад, а ъгълът на наклон на облегалките се регулира.

Предните седалки са удобни, а облегалките осигуряват добра странична опора. Задните седалки са поставени амфитеатрално, като има достатъчно широко място за краката и главите на високи пътници, според стандартите на моделите от този клас. Особено голямо е пространството над главата, което ще оценят хората с височина над 1,80 метра. Задните седалки се местят напред-назад на релси, а наклонът на облегалките се регулира и става удобно място за почивка. В зависимост от разположението на задните седалки, обемът на багажника на Ford EcoSport варира от 334 до 356 литра, а при сгъването им капацитетът се увеличава до 1238 литра.

Дори след премахването на резервната гума от багажната врата, тя все още се отваря настрани, а не нагоре.

Обновеният Ford EcoSport идва и с по-богата двигателна гама. Признатият за най-добър агрегат в класа си шест поредни години 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost вече е наличен във версии със 125 и 140 конски сили. При версията със 125 к.с. максималният въртящ момент е увеличен до 170 Нм и е на разположение в широкия интервал от 1400 до 4500 об/мин. Двигателят е пъргав и бодро откликва на натискането на газта, а с нарастването на оборотите тегли все по-плътно. Новата 6-степенна ръчна скоростна кутия работи точно, а ходът на лоста е кратък. Динамиката е прилична, а разходът на гориво в смесен цикъл е 5,4 л/100 км. Много удобна за придвижване в града е

6-степенната автоматична скоростна кутия

с пера за смяна на предавките на кормилната колона, за по-удобно превключване на скоростите. С автоматика консумацията в градски цикъл е в рамките на 7,2 л/100 км.

Клиентите могат да персонализират EcoSport ST-Line с новата опция за покрив в контрастен цвят.

Най-много впечатлява версията на двигателя 1.0 EcoBoost със 140 к.с., при която максималният въртящ момент е 180 Нм и е наличен в интервала от 1400 до 5000 об/мин. С навременното превключване на 6-степенната предавателна кутия, новият EcoSport реагира бързо и адекватно на натискането на газта и се ускорява динамично още от ниските обороти. Според данните средният разход на бензин е 5,4 л/100 км, а при теста бордовият компютър отчете само с литър повече. По-икономичен е Ford EcoSport с новия 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор EcoBlue с мощност 100 к.с. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, в града той харчи 4,5 л/100 км, а

на извънградско разходът е едва 3,8 литра на 100 км.

Пикът на тягата от 215 Нм се достига при 1750 об/мин, благодарение на което моторът тегли уверено компактния SUV, както по магистралата, така и при изкачване по планински път.

Версията ST-Line е с по-твърди пружини, благодарение на което наклоняванията в завоите са по-малки.

Пътното поведение на Ford EcoSport е леко пренастроено, което е подобрило неговия контрол и управление. Променените настройки на електрическото сервоуправление осигуряват по-високо съпротивление и по-точна и информативна обратна връзка от волана. Окачването на компактния SUV е умерено меко, което се е отразило добре на комфорта на возене. Във версията ST-Line пружините са по-твърди и неравностите на пътя се усещат по-отчетливо, но затова пък наклоняванията в завоите са по-малки. Шумоизолацията е подобрена и в салона се чуват аеродинамични шумове само при високи скорости. Новият EcoSport предоставя усещане за стабилност и високо сцепление при шофиране, благодарение на интелигентната

система за задвижване на всички колела AWD.

Системата за двойно задвижване 4х4 следи сцеплението на колелата с пътната настилка и регулира подаването на въртящ момент към предните и задните колела в съотношение до 50/50 за по-малко от 20 милисекунди. Системата неусетно предава въртящ момент между четирите колела и осигурява по-голяма стабилност на пътя, особено при хлъзгави настилки.

Голямата трапецовидна решетка отпред е заобиколена от ъгловати фарове със стилни LED дневни светлини.

Новият Ford EcoSport е оборудван с интелигентни технологии, за да предложи още по-лесно и приятно шофиране на водача. Моделът предлага за първи път автопилот с регулируем ограничител на скоростта, който помага на водачите да спазват ограниченията на скоростта. Камерата за обратно виждане прави паркирането по-ефективно и по-безопасно. Автоматичните предни фарове и чистачки със сензори за дъжд намаляват стреса от шофирането и позволяват на водача да се концентрира по-добре върху пътя отпред, а отопляемият волан и климатик с електронен автоматичен контрол на температурата осигуряват още по-голям комфорт в купето. Огледалата с електрическо прибиране са и с подгряване за бързо потегляне в мразовити утрини.

Много удобна за града е 6-степенната автоматична скоростна кутия с пера за смяна на предавките зад волана.

Технологиите в помощ на водача включват още системата на Ford за следене на мъртвата точка, която предупреждава водача за приближаващи отзад автомобили и стандартната система за контрол на стабилността, която регулира въртящия момент на двигателя и спирачното усилие, за да помогне на водачите да поддържат контрол. Увеличената защита за пътниците вече включва въздушни възглавници за водача и пътника отпред, въздушна възглавница за коленете на водача, нови странични въздушни възглавници, които осигуряват допълнителна защита за гръдния кош и са проектирани да насочат пътника далеч от удара. Новите въздушни възглавници тип завеса осигуряват максимална защита при страничен удар.

Обновеният Ford EcoSport вече се продава у нас и може да се поръча в центровете на „Мото-Пфое”.

Обновеният Ford EcoSport вече се продава у нас и може да се поръча в центровете на „Мото-Пфое”. Цените на модела започват от 32 900 лева с 1,0-литров бензинов турбодвигател EcoBoost със 125 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Като опция за него се предлага и 6-степенна автоматична скоростна кутия срещу доплащане 3000 лева. По-мощният вариант на 1,0-литровия EcoBoost е със 140 к.с. на цена от 39 000 лева в ниво Titanium и 42 800 лева в ST-Line. Моделът с 1,5-литров дизелов двигател със 100 к.с. и 6-степенна ръчна кутия се предлага само във високите нива Titanium (39 800 лева) и ST-Line (43 600 лева).

Новият 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор EcoBlue е комбиниран с 6-степенната ръчна кутия.

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

180 Нм въртящ момент при 1400-5000 об/мин

185 км/ч максимална скорост

11,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,4 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2

42 800 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Peugeot 308 GTi е най-бързият лъв на пътя

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.