80% от потребителите на интернет до 54 години са пазарували онлайн

В ЕВРОСЪЮЗА

80% от потребителите на интернет до 54 години са пазарували онлайн

През изминалата година 73% от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн, става ясно от данни на Евростат. Този показател е най-голям при потребителите на възраст между 25 и 54 години - 79%, следван плътно от най-младата възрастова група (16 - 24 години) - 78%. Очакванията за 2021 г. са тази тенденция да се запази и задълбочи.

“Огромният брой нови онлайн магазини постави на дневен ред въпроса как един проект да се отличи в дигиталното море. А това премества фокуса към обслужването, налагането на марка и корпоративна идентичност, оптимизацията за търсачки, избора на подходящи хостинг параметри и редица други фактори. Днес вече не е достатъчно един бизнес да разполага с онлайн магазин, трябва да положи много повече усилия, за да изберат онлайн потребителите точно него” - споделя Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на голяма българска хостинг компания. Дружеството хоства голяма част от българските сайтове и по тази причина следи внимателно най-значимите тенденции в сектора.


Акцент върху качеството на обслужване


С увеличаване броя на онлайн магазините, доброто отношение и обслужване на клиентите се оказа важна отличителна черта, която може да открои един търговец от друг. Същевременно много от новите проекти без опит във виртуалното пространство подцениха този фактор и стартираха без съответната подготовка. Това допълнително изстреля напред бизнесите, които са си написали домашното и в този аспект на своята дейност.


Интересът към отворени платформи се засилва


Нарасналата нужда от създаване на сайтове и онлайн магазини през последната година увеличи интереса към най-лесния инструмент за тази цел - отворените платформи като WordPress. Те остават един от най-лесните начини за стартиране на онлайн бизнес с ограничени ресурси. С този тип системи се изработват както електронни магазини, така и представителни фирмени сайтове, дигитални медии, блогове, портали и др. Сред най-важните им предимства са лесната инсталация и използване, автоматизираното обновяване на софтуера, както и огромната екосистема от приложения, добавящи разнообразни функционалности.


SaaS решенията също се радват на по-голямо търсене

Платформите от типа “софтуер като услуга” (Software as a Service - SaaS) са едни от най-използваните при създаването на онлайн магазини. Те включват всичко необходимо за стартирането на онлайн бизнес - от хостинга и домейна, през готови шаблони за сайта, до различни маркетингови инструменти. Всичко това - срещу достъпен месечен абонамент.


Повече възможности за разплащания


Развитието на финтех сегмента разшири възможностите за електронни плащания, а нуждата от ограничаване на физическия контакт спомогна за тяхното налагане. Секторът на електронната търговия е сред най-сериозно възползващите се от това. Сред новите инструменти се открояват т.нар. “дигитални портфейли”, които позволяват на потребителите да плащат много по-удобно, бързо и най-вече - сигурно както в онлайн среда, така и в реалния свят. Платформата Shopiko вече предлага интеграция с най-популярните дигитални портфейли в България, включително Pay by Vivacom, A1 Wallet, Phyre и BACB Pay, и предстои да включи още такива в бъдеще.


Какво предстои?

Електронните продажби вече са част от живота ни и тепърва ще стават все по-разнообразни и интересни. В опита си да се откроят, все повече онлайн магазини ще обогатяват съдържанието по своите сайтове, като в някои случаи границата между представата за магазин и медия започва да се размива. Видео и гласовото съдържание ще продължават да указват своята тежест в процеса на покупка, а за все повече хора смартфоните ще са най-често използваното устройство за пазаруване. Друг важен тренд е стремежът към устойчив бизнес, който ще се отразява във всеки аспект от електронната търговия - от опаковането на продукти, до генерирането на по-малко хартиени документи, оптимизиране на веригите за доставка и на цели бизнес модели.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.