Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите „Визия за София“ и „Зелена София“ на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт. На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета. Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Работодатели не давали ДМС-то, ако служителят е болен

Шефове жилят работници и държавата с ваучери

Работодатели не давали ДМС-то, ако служителят е болен

Дупка в закона оставя ваучерите за храна, които са една от основните социални придобивки в частния сектор, реално на самоконтрол. Това пък води до случаи, в които работодатели жилят работниците си, като не им дават ДМС-то, в случай че са болни. Това алармира пред „Монитор“ секретарят по социална политика на КТ „Подкрепа“ Александър Загоров.

Мъж паникьосва съседи с опасни змии в Асеновград

Асеновградчанин отглеждал три опасни и много отровни змии в дома си и притеснил комшиите, които подали сигнал за незаконно притежание на отровни змии в Регионалната екоинспекция в Пловдив.

Февруари и март ще са по-топли от обичайното

Мъглите си отиват, без валежи до края на януари

Февруари и март ще са по-топли от обичайното

Мъглите вече ще са по-рядко, а от днес в страната нахлува малко по-хладен въздух. Това обясни климатологът Георги Рачев пред Нова ТВ.