8 хиляди на ден на влака между София и Своге, за Кюстендил-Гюешево - по 100

8 хиляди на ден на влака между София и Своге, за Кюстендил-Гюешево - по 100

40 локомотива на БДЖ спрени за ремонт заради изминат пробег

По осем хиляди пътници се качват на влаковете на БДЖ между София и Своге и тази отсечка е номер едно в страната по натовареност на жп трафика. Това сочат оперативни данни на държавния железопътен превозвач за периода от началото на годината, предоставени на „Монитор“.

Според разписанието на превозвача на ден по това направление в двете посоки пътуват 45 влака. Сметката сочи, че средно на една композиция между двете гари са пътували по 177 пътници.

За същото време средно на ден

по 5500 пътници се возят с влак между София и Перник.

За денонощие между столицата и миньорския град в двете посоки циркулират по 52 влака. На композиция се падат средно по 106 пътници. Сред най-натоварените отсечки по маршрутите на железницата е и тази между Пловдив и Асеновград. По нея ежедневно се возят по около 3500 пътници, а между двете гари на денонощие се движат по 34 крайградски пътнически влака. Средното им натоварване от по 103 пътници е почти колкото и на композициите, обслужващи отсечката между София и Перник.

Най-слабо натоварените участъци от железопътната ни мрежа, обслужвани от БДЖ, са между гарите Кюстендил и Гюешево и Кърджали и Подкова. По тези отсечки на ден средно пътуват по стотина пътници. Между Кюстендил и Гюешево влакът е само един и той тръгва в ранния следобед от областния център. Разстоянието от около 34 километра се изминава според разписанието за повече от 1 час и 42 мин. 7 минути след благополучното си пристигане на последната наша гара от останалия вечно на книга еврокоридор номер 8, тренът тръгва да се прибере в гара Кюстендил.

Една от причините за ниската конкурентност на пътническите жп превози в България е окаяното състояние на подвижния състав. В събота бързият влак № 1611 от София за Свиленград

престоя 47 минути в гара „Искър“ заради повреда в скоростомера

на локомотива. Наложило се да бъде изпратен друг. Повредената машина е преминала през подемен ремонт в локомотивно депо на БДЖ и е в редовна експлоатация от месец юни. Скоростомерът не е бил сменен, защото не е бил обект на ремонта.

В понеделник пък бързият влак от Бургас за София аварира на гара Твърдица. Причината са натрупани камъни на жп линията, които са повредили локомотива. След тунела около жп гара Гавраилово на релсите е имало камъни, които са ударили в долната част на машината. Композицията се е придвижила до близката гара Твърдица, където да бъде изчакан друг локомотив.

От БДЖ представиха на „Монитор“ данни, според които от началото на годината големи ремонти са извършени на 65 локомотиви и мотриси, като в бройката не са включени случайните и аварийните ремонти. В дружеството са извършени и 25 подемни ремонта. В действие са процедури за подемен ремонт на още 20 локомотива и капитален ремонт на други 10. Подготвя се и още една процедура за капитален ремонт на още 10 локомотива, която ще бъде обявена до края на годината. В момента се обсъждат условията с изпълнителите и предстои

подписване на договор за ремонта на мотрисите „Сименс“,

уточниха от БДЖ. Вчера са били отменени и трите влака, защото се е повредил единственият локомотив, който обслужва линията.

От януари досега е бил бракуван един локомотив, ударил се в скала, паднала върху релсите. Около 40 локомотива и мотриси са спрени от експлоатация и очакват ремонт поради изминат пробег. За периода са ремонтирани 99 пътнически вагона.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.