Снимки

Цинково въздушните батериите предизвикват интерес поради тяхната висока енергийна плътност и факта, че се съставени от най-разпространените материали на Земята. За съжаление, освен тези предимства презареждането е трудно.

Учени от университета в Сидни са създали нов катализатор от намиращите се в изобилие елементи, създавайки цинк въздух акумулаторни батерии, които биха си съерничали с литиево йонните батерии в мобилни устройства.

Химическата реакция, която кара цинково въздушните батерии да произвеждат електричество, идва от въздуха около клетката. Те всъщност дишат кислород, който взаимодейства с въглероден катод, за да произведе хидроксил, който взаимодейства с цинков анод генерирайки електричество. Използването на въздух като реагент позволява в батерията да има по-голямо количество цинк, което увеличава енергийната плътност и прави батерията доста лека и безопасна.

Но проблемът е, че след като цинковият анод е бил окислен не е може да бъде използван. Тези батерии може да бъдат механично „презареждани” чрез цялостна подмяна на цинка или чрез използване на електрокатализатори, направени от редко срещани земни минерали, които намаляват кислорода, докато разреждат батерията, и го генерират по време на презареждане.

„Повечето акумулаторните батерии с цинк и въздух използват скъпи катализатори от благородни метали, като платина и иридиев оксид”, казва Юан Чен, водещ разработката. „За разлика, методът ни създава цял род нови високоефективни и евтини катализатори.”

За да създадат новите катализатори, учените създават метални оксиди от познати елементи като желязо, кобалт и никел. Техният метод на производство повишава ефективността чрез много внимателно управление на състава, размера и кристалната структура на тези метални оксиди, което може да доведе до съзаването на по-лесно зареждащи се батерии от цинк и въздух.

За да тестват новите  батерии, екипът ги зарежда и разрежда 60 пъти за 120 часа и констатира, че клетките губят по-малко от 10% от тяхната ефикасност. Това означава, че те все още не са толкова ефективни, колкото литиево йонните батерии, но ще бъдат по-евтини и по-лесни за производство.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Google актуализира Street View за България

Google пуска колите си отново по улиците на страната, за да актуализира локалните данни в популярното приложение Maps. Този път ще се фокусират върху получаване на по-актуална информация за свързването на пътища между градовете.

Samsung нова версия своя лаптоп таблет

Процесори от Intel и задна камера за новия Chromebook Plus

Samsung нова версия своя лаптоп таблет

Samsung представи втора версия на преносимия си лаптоп / таблет Chromebook Plus. V2 запазва 360-градусовата панта за режим таблет или лаптоп, разполага със стилус за писане на бележки или рисуване по сензорния екран и предлага разширение на паметта на съхранение с microSD карта.

Магнитно мастило задвижва предметите

3D отпечатани магнитни предмети променят формата си

Магнитно мастило задвижва предметите

Скоро, ще е възможно, малки, свиващи се, биомедицински роботи да се придвижват в човешкото тяло, без да бъдат прикрепени към външно захранващо или управляващо устройство. Наскоро учени постигнаха това, благодарение на технология за 3D печат, с която произвеждат устройства, реагиращи на магнити.