Снимки

Съвременните спортни автомобили най-често са оборудвани със скоростни кутии с два съединителя, при които превключването на предавките се осъществява без загуба на мощност. По този начин ускорението е най-бързо, а водачът не губи време за да превключва скоростите. За да превърнат шофирането на новото MINI в спортно изживяване, наподобяващо рали, инженерите са разработили нова 7-степенната автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя за моделите MINI с 3 и 5 врати, както и за MINI Cabrio. Предлаганата за пръв път в малък автомобил трансмисия се отличава с

екстремно бързи превключвания,

висок комфорт при смяна на предавките и оптимизираната ефективност. Новата 7-степенна скоростна автоматична кутия с два съединителя въодушевява с високата динамика на превключването за още повече радост от шофирането и в същото време предлага целия комфорт на автоматичната трансмисия.

Управлението на скоростната кутия с два съединителя се извършва с нов електронен селектор.

Тя се предлага с подбрани двигатели като алтернатива на серийната 6-степенна механична скоростна кутия. Управлението на скоростната кутия с два съединителя се извършва с оформен по нов начин електронен селектор, който след превключването между режима за шофиране D, неутралната позиция N и задна предавка винаги се връща в изходната си позиция. Спирачката при паркиране се включва чрез натискане на бутона Р. От позиция D чрез придвижване на селектора наляво

може да бъде активиран режимът S,

който подпомага подчертано спортния стил на шофиране и освен това позволява ръчно превключване на предавките. Електронното управление на новата скоростна кутия с два съединителя на MINI включва и автоматична функция Старт/Стоп, както и режим на безмоторно движение за понижаване на разхода на гориво и емисиите.

Ръчната смяна на предавките става секвенциално, чрез късо движение на селектора напред или назад.

Конструктивният принцип на скоростната кутия с два съединителя е адаптиран директно от моторните спортове. Също като на състезателната писта тя осигурява на MINI особено динамични ускорения, тъй като при възходящото превключване няма прекъсване в подаването на мощност. Водачът може да държи натиснат педала на газта, докато управлението на трансмисията избира моментите на

превключване за части от секундата

и то толкова прецизно, че след смяната на предавката винаги са на разположение идеалните обороти на двигателя за непрекъснато увеличение на скоростта. В комбинация с характерната за скоростната кутия с два съединителя по-директна връзка на двигателя малките промени на оборотите осигуряват особено интензивна радост от шофирането при ускорение.

Новата 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя се предлага и за MINI Cooper D с 5 врати.

Това важи както за автоматичните превключвания в режимите D и S, така и за ръчните намеси в избора на предавка в режим M. В режим S превключванията на предавките се извършват при по-високи обороти на двигателя и при още по-висока динамика на превключването. Освен това в режим S водачът може спонтанно да премине в режим на ръчно превключване. Ръчната смяна на предавките се извършва секвенциално. Чрез късо движение на селектора на трансмисията напред се превключва низходящо, при леко дърпане лоста се включва следващата по-висока предавка. Също като при автоматичните трансмисии с хидротрансформатор, скоростната кутия с два съединителя има и функция „пълзене“, която позволява нежно потегляне без натискане на педала на газта и по този начин повишава комфорта при маневриране и в задръстване.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.