Регистрираните нападения над влакове с камъни са 79 за година (ОБЗОР)

Регистрираните нападения над влакове с камъни са 79 за година (ОБЗОР)

В БДЖ имали идея стъклата на локомотивите да са с блиндиращо фолио

79 пъти през миналата година влакове на БДЖ са замеряни с камъни, сочми информация от превозвача, предоставена на „Монитор“. В събота късно вечерта пък, неизвестни засега лица са замеряли с камъни влак в междугарието Пловдив-Пловдив разпределителна-Изток. Счупено е неподвижно стъкло на първия вагон.

Влакът е престоял в гара Крумово от 21:33 часа до 22:15 часа, за да бъде оказана спешна медицинска помощ на две пътнички, контузени във влака. Пострадалите са две момичета на 19 години.

Те са откарани в болница в Пловдив.

Това е втори случай на подобен инцидент с пострадали хора за последните няколко дни.

От пресцентъра на БДЖ уточниха за "Монитор", че за 2019 г. е имало 65 случая на замеряне на влакове с камъни, като няма пострадали. През 2020 са станали 79 такива инцидента с трима пострадали служители на превозвача, машинисти. От началото на тази година вече има 5 случая, при които пострадалите са трима души.

По повод на безопасността в железопътния транспорт са провеждани няколко срещи с главния секретар на МВР и регионалните поделения на Жандармерията за координиране и

предприемане на по-сериозни мерки по този проблем,

уточниха от БДЖ.

Петър Бунев, председател на на жп синдиката към КНСБ каза за „Монитор“, че е бил в локомотива при подобен инцидент, когато на влакът се е сблъскал с голям камък поставен умишлено на релсите и то в участък, където скоростта е над 100 км/час. „Плугът на машината бе тотално разбит“, обясни той. Синдикалистът припомни и за нередките кражби на болтовете, крепящи релсите към траверсите. „Като ги хванат обаче пресмятат, че стойността им е ниска и не ги съдят изобщо“, казва той. Според Бунев подобни инциденти и като този в Пловдив не са рядкост и мерките трябва да са образователни. Той определи като голяма грешка разформироването на транспортната полиция. „Трябва ред и отговорност от службите. Транспортна полиция знаеше къде да праща патрули и беше специализирана“, поясни Бунев.

По повод на мерките за обезопасяване на машините, той съобщи, че имало идея да се сложи блиндиращо фолио на стъклата на локомотивите и така машинистите да се предпазят от парчетата стъкла, но тя засега не е рализирана. По думите му, такова „чудо“

го няма никъде - да се мятат камъни по влаковете,

най-много да ги надраскат. „За мен най-важното е контролът и завишаване на наказанията за подобни деяния. Много пъти е повдиган този въпрос, но нищо конкретно не се предприема“, допълни Бунев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.