Снимки

Суперспортното Lamborghini Gallardo LP560-4 ускорява от място до 100 км/ч за 3,7 секунди. Доста бързо, нали? До скоро се смяташе, че само расовите спортисти могат да бъдат толкова бързи, но германците от Audi променят статуквото. Инженерите от Инголщат вече могат да се похвалят, че са направили спортния си хечбек също толкова бърз. Новата версия Performance на Audi RS 7 Sportback се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди. Моделът се задвижва от 4,0-литров 8-цилиндров бензинов битурбомотор V8 TFSI с чудовищна мощност от 605 к.с., налични в диапазона от 6100 до 6800 об/мин. Максималният въртящ момент от 700 Нм се запазва в интервала от 1750 до 6000 об/мин, но функцията на двигателя Overboost позволява на водача временно да увеличи въртящия момент до 750 Нм в интервала от 2500 до 5500 об/мин. Функцията Overboost се активира автоматично при пълно натоварване, когато двигателят и трансмисията са в режим Dynamic. При активирането на функцията Overboost индикаторът на налягането в менюто RS се оцветява в червено.

В задната част изпъкват силно изразения дифузьор с две големи ауспухови тръби.

Суперспортният болид RS 7 Sportback Performance ускорява от 0 до 200 км/ч само за 12,1 секунди. С опционалния пакет Dynamic максималната скорост може да бъде увеличена от 250 до 305 км/ч. Въпреки увеличаването на мощността с 45 к.с., могъщият агрегат V8 Bi-Turbo изразходва едва 9,5 л/100 км гориво и отделя 221 г/км CO2. Това са най-добрите стойности по отношение на мощността и ефективността в сегмента. Тези параметри са възможни благодарение на технологичния напредък и експертния опит на конструкторите от Audi и Quattro GmbH. Инженерните умения и дългите години опит с мощните RS-модели са довели до оптимизация на двигателя 4.0 TFSI с увеличаване на максималните обороти и налягането на принудителното пълнене, както и със системата на Audi за изключване на четири от осемте цилиндъра при частично натоварване. Стандартната 8-степенна трансмисия Tiptronic е конструирана за работа в условията на голямо натоварване в модела RS 7 Sportback Performance. Водачът може да избере от режимите D и S или да сменя предавките ръчно чрез избутване на селектора за смяна на режимите или чрез използване на пластини зад мултифункционалния RS-волан. В ръчен режим индикаторът за смяна на предавките дава информация за границата на оборотните режими на таблото пред водача или на прожекционния Head-up дисплей.

Системата за задвижване на четирите колела Quattro предава мощността към пътя и гъвкаво разпределя въртящия момент с помощта на централния диференциал. В стандартна конфигурация 40% се насочват към предния мост и 60% към задния, като при необходимост пропорцията се променя. Audi оборудва също двойното предаване Quattro опционално със спортен диференциал на задния мост с активно разпределение на въртящия момент между вътрешното за завоя колело и външното. При динамична настройка стандартното адаптивно въздушно окачване снижава каросерията на колата с 20 мм. Интегрираният контрол на амортисьорите променя характеристиките им в зависимост от пътните условия и стила на шофиране. Като алтернатива Audi предлага и още по-стегнатото окачване RS Sport Plus. Допълнителна опция е динамичното кормилно управление с променливо предавателно число. Чрез системата Audi drive select водачът може да настрои функциите на кормилното управление, реакциите на двигателя и звука му, трансмисията и спортния диференциал. Водачът може да превключва между режимите Auto, Comfort, Dynamic и Individual без да сваля очите си от пътя, използвайки специален бутон на спортния кожен RS-волан.

Циферблатите на контролните прибори са черни с бели цифри и червени стрелки.

Новото Audi RS 7 Sportback Performance е оборудвано стандартно с 21-цолови ковани алуминиеви колела „обути“ с гуми с размер от 275/30 R21. Четирите вътрешно вентилирани спирачни диска имат намаляваща теглото вълнова конструкция. Като опция Audi предлага карбоново-керамични дискове. Електронната система за стабилност разполага и с режим Sport който може да я деактивира при необходимост.

Спортният характер на новият модел Audi RS 7 Sportback Performance е подчертан от динамично оформените брони с големи отвори за въздух отпред и характерната за RS-моделите блестящо черна предна решетка с мотив на пчелна пита. В задната част изпъкват изразеният черен дифузьор с две големи ауспухови тръби, а в профила правят впечатление по-ниските прагове. Динамичният външен вид включва емблема quattro на решетката за въздух и декоративни елементи с матово покритие в цвят титан. За новия модел Audi предлага уникален син цвят металик.

Седалките с интегрирани подглавници са тапицирани с кожа и алкантара, с мотив на пчелна пита и сини шевове.

 

Спортно елегантният интериор на RS 7 Sportback Performance включва серийно спортни седалки с подчертани странични опори и интегрирани подглавници. Те са в черно-синя цветова комбинация с допълнителен стилистичен пакет RS Performance, който включва кожена тапицерия и алкантара с мотив на пчелна пита и сини шевове. Циферблатите на контролните прибори са черни с бели цифри и червени стрелки. Информационно-развлекателните функции се управляват чрез менюто на системата MMI Navigation Plus с голям сгъваем монитор на таблото. Обемът на багажника на Audi RS 7 Sportback е 535 л и се увеличава до 1390 литра при сгъване на задните седалки.

  

Audi RS 7 Sportback Performance

4,0-литров V8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

605 к.с. максимална мощност при 6100-6800 об/мин

700 (750*) Нм въртящ момент при 1750-6000 (2500-5500) об/мин

3,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

305 км/ч максимална скорост

9,5 л/100 км среден разход на гориво

221 г/км емисии на СО2

*При Overboost

 
 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.