Снимки

Интересът към хибридите е електромобилите постоянно нараства, особено в Скандинавските страни и Западна Европа. През последните години почти всички автомобилни производители разшириха гамата си с електромобили и хибриди. Сред тях има както нови версии на вече съществуващи автомобили, така и изцяло нови модели. Към тази екологична група возила се присъедини и най-големият автомобилен производител от Южна Корея – Hyundai, представяйки напълно новият IONIQ, който дебютира в три типа електрифицирано задвижване - IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-In и IONIQ Electric. Най-напред в България пристигна хибридната версия на Hyundai IONIQ, наречена просто Hybrid. Още с дебюта си у нас, моделът се увенча с титлата „Екологичен автомобил” на 2017 година, като остави след себе си четвъртото поколение на пионера при хибридите Toyota Prius. Неотдавна IONIQ победи Prius и в директно сравнение, направено от германските журналисти на авторитетното списание Auto Bild.

Страничните стени са релефни, линията на прозорците е клиновидна, а в основата на бронята има синя линия.

Новият Hyundai IONIQ Hybrid представлява хечбек от С-сегмента с дължина 4,47 м, широчина 1,82 м, височина 1,45 м и междуосие от 2,70 м. Неговият преден капак и петата врата са изработени от алуминиева сплав, така че той е доста лек - 1370 кг в хибридната версия. Моделът има много нисък коефициент на челно съпротивление от едва 0,24. Поглеждайки IONIQ веднага става ясно на какво се дължи отличната аеродинамика. Моделът е със стремителен дизайн с голям ъгъл на наклон на предното стъкло и задните колони на покрива. В предната част на хибрида стои емблематичната шестоъгълна радиаторна решетка, която подобрява обтекаемостта. Предницата на IONIQ Hybrid се характеризира с биксенонови предни фарове, оградени от LED габаритни светлини с С-образна позиция. Контрастиращите цветове в основата на предната броня придават индивидуален характер. Страничните повърхности са релефни, а линията на прозорците е клиновидна. Задното стъкло е разделено на две части от изразителен спойлер. Стреловидните светлини са поставени високо, а задната броня е доста масивна.

Централната конзола  леко обърната към водача, а на върха е 8-инчовият сензорен екран на мултимедията.

В интериора преобладават екологично чисти материали. Използвана е пластмаса, получена чрез рециклиране, а тъканта за пода е от захарна тръстика. Салонът е украсен с черни лакирани плоскости и ярки акценти. В хибридния  IONIQ те са сини. Воланът с три спици е с плосък дъно. Показанията на приборите са изведени на LCD дисплей, който може да променя цвета и дизайна си. В спортен режим централно място заема изображението на оборотомера с цифров скоростомер вътре, но в режим ECO скоростомерът става аналогов. Централната конзола на IONIQ е леко обърната към водача, а най-отгоре е 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Превключвателите за управление и контрол на аудиосистемата и на климатика са големи и подредени рационално. Под тях се намира безжично зарядно устройство за мобилни телефони.

Отзад мястото за краката е достатъчно, но наклоненият покрив намалява пространството над главите.

Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина. Предните седалки са много удобни и приятни за пътуване. Ниската позиция на седене и разделеният заден прозорец донякъде пречат на видимостта. Тунелът на трансмисията е доста висок, което е направило възможно в подлакътника да се вмести просторна кутия. На втория ред седалки мястото за краката е достатъчно, но наклоненият покрив сериозно намалява пространството над главите. Обемът на багажника на хибридния Hyundai IONIQ е 443 литра в нормално състояние и 1505 литра със сгънати облегалки на задните седалки.

Обемът на багажника е 443 литра в нормално състояние и 1505 л със сгънати облегалки на задните седалки.

Хибридният хечбек се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 105 к.с. и електромотор с 43,5 к.с. Общо те развиват 141 к.с. и осигуряват въртящ момент от 265 Нм още при 1000 об/мин. Електромоторът осигурява на IONIQ Hybrid незабавен въртящ момент и благодарение на това, той е много пъргав още с потеглянето и има достатъчно тяга при ускорението от място. Електродвигателят дава възможност за напълно електрическо придвижване, когато го използвате за кратки разстояния. Вместо традиционната за хибридите безстепенна вариаторна трансмисия CVT, новият Hyundai IONIQ е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DCT. Тя работи тихо и не позволява на двигателя да „виси” на високи обороти, като реагира директно с плавно превключване на шестте предавки и значително подобрява динамиката на автомобила. Ускорението от място до 60 км/ч отнема по-малко от 5 секунди. Разходът на гориво в смесен цикъл е само 3,4 л/100 км, а на практика в студен зимен ден консумацията в града беше 5,1 л/100 км.

Под предния капак на хибрида има 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор.

Акумулаторните батерии на Hyundai IONIQ Hybrid са две и са поставени в дъното, което понижава центъра на тежестта, затова в завоите на практика не се усещат странични наклонявания. В същото време задното окачване е многораменно, а това осигурява мека возия на автомобила и значително увеличава динамиката при шофиране. Хибридната версия на Hyundai IONIQ е много забавна за управление, което го отличава от конкурентите с по-голяма динамичност на усещането по време на управление и като цяло усещането е по-приятно, отколкото в четвъртото поколение на Toyota Prius. Воланът се върти с лекота и въпреки, че не е особено информативен, в режим Sport се изостря и придобива спортни маниери. Моделът има система за регенерация на спирачната енергия, а нейната интензивност може да се регулира със специални лостчета зад волана. Като цяло в салона не се чува шум и вътре е уютно.

Биксеноновите предни фарове са оградени от седем LED габаритни светлини с С-образна позиция.

Новият Hyundai IONIQ Hybrid вече е в продажба на българският пазар, а стартовата му цена е 49 990 лева с ДДС, което го прави по-достъпен от Toyota Prius. Към стандартната гаранция от 5 години без ограничение в пробега на всички модели на Hyundai, за IONIQ гаранцията е 8 години или 200 000 км на хибридната батерия. Моделът с навигационна система се предлага и с пожизнен абонамент за актуализиране на картите.

Задното стъкло е разделено на две части от спойлер, който свързва стреловидните светлини с LED елементи.

Hyundai IONIQ 1.6 Hybrid

1,6-литров бензинов двигател и електромотор

6-степенна трансмисия с двоен съединител DCT

122 к.с. сумарна максимална мощност

265 Нм сумарен максимален въртящ момент

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

185 км/ч максимална скорост

3,4 л/100 км комбиниран разход на бензин

79 г/км емисии на СО2

49 990 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.