Снимки

Самоуправляващите се автомобили не са вече новост, но какво да кажем за самодоставящите се автомобили? Това е въпросът, на който шведската технологична компания Semcon се опитва да отговори с проекта Born to Drive. Компанията използва нов софтуер, който вгражда в съществуващите автомобили и ги превръща в самоуправляващи, които могат да се движат от монтажната линия през транспортната верига без водач.

Когато си купува нова кола, човек изпитва удоволствие, когато седне зад волана и знае, че е първият човек, който някога я е управлявал. С изключение на човека, който я е подкарал от производствената линия,  този който я е качил на камиона, и този, който я е свалил от камиона. И…

Общо около 25 човека са карали автомобила от производствената линия до автосалона, преди клиента да е „първи”. При производството на 80 милиона автомобила годишно, това са много хора, които управляват много коли, което струва много пари.

Все още в прототипен етап, Born to Drive увеличава спомагащите управлението системи и сензори, намиращи се в съвременните автомобили, без допълнителен хардуер, като начин да се намали необходимостта автомобила да бъде задвижвана ръчно, след като напусне фабриката. Понастоящем софтуерът може да насочва автомобили от производствената линия към събирателна точка, но целта е скоро да може да се справя с по-сложни маневри, докато контролира и проследява цялата логистика на превозните средства. Компанията казва, че дори ще може да се разбере дали резервоарът за гориво се нуждае от презареждане.


Born to Drive е съвместен проект между технологични компании, правителствени агенции, производители на компоненти и Volvo Cars, като Semcon има цялостна техническа отговорност за разработването на алгоритми за управление и местоположението на превозните средства и комуникацията им с пътния трафик.

„Това, което прави Born to Drive уникално, е, че това е изцяло софтуерно решение”, казва Йохан Исаксън, мениджър на проекта Born to Drive. „Това прави системата рентабилна и адаптируема. Тъй като вече има работещ прототип, системата може да се реализира до няколко години.”

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

iOS 12 и Android P с нови инструменти срещу пристрастяването

Как ще намалят зависимостта към смартфона

iOS 12 и Android P с нови инструменти срещу пристрастяването

Забелязват се сходства, между предстоящите iOS 12 и Android P актуализации, като това са нови инструменти за ограничаване на нарастващата зависимост на потребителите от техните смартфони. Ето как големите компании в света на мобилните технологии ще се опитат да накарат потребителите да прекарват по-малко време, вторачени в дисплея на мобилния си телефон.

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Триколесен електромобил на достъпна цена

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Electra Meccanica стартира производството на електрическите си триколесни електромобили с цена от $ 15.000. Първият електромобил Solo слезе от поточната линията в ново производствено съоръжение, което ще произведе 75.000 едноместни електромобила, през следващите три години.

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Рентген с цветни изображения за по-добра диагностика

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Медицинските рентгенови снимки, все още са в ерата на черно-белите, неми филми. Разбира се, контрастът помага на лекарите да открият счупвания и фрактури на костите, но по-детайлни изображения биха могли да помогнат за откриването на други проблеми.