Снимки

Подразделението BMW Motorsport се занимава с фина настройка на серийните и състезателните модели на германската марка от 1972 година. В началото обект на усъвършенстване са предимно спортните купета, но постепенно буквата М се появи и в седаните на марката. През последните години гамата на тези мощни версии се разшири и обхвана дори всъдеходите на BMW. Така от 2010 г. се произвеждат спортните модификации на моделите Х5 и Х6. Неотдавна се появи третото поколение на Х5 и сега логично беше последвано от новото BMW X5 M. Автомобилът е кръстоска между всъдеход и състезателен болид за пистата. Новият модел е зареден с огромна мощност, от която водачът да получи максимално удоволствие, пъргавина и увереност на пътя. Новото BMW X5 M комбинира пригодността за всекидневието на успешните Х-модели с впечатляващи динамични характеристики. Новият баварски спортист се отличава с емоционален дизайн, разкошен интериор и още по-висока динамика на управлението.

Стените са по-релефни, калниците са разширени, а изпускателната система отзад има четири тръби.

Няма как да сбъркате новото BMW X5 M с обикновено Х5. Спортният М-модел се отличава още на пръв поглед от стандартната Х-петица по лакираните изцяло в цвета на каросерията защитни елементи. Фаровете са светодиодни и адаптивни. В масивната предна броня са се появили три големи въздухозаборника, които имат задачата да охлаждат двигателя. Допълнителните отвори в страничните калници с надпис на модела са предвидени да отвеждат топлината от спирачките. Страничните огледала са с по-аеродинамична форма. Стените са по-релефни, а задните калници са разширени. Специфичните 20-инчови алуминиеви джанти са с гуми с различен размер на предната и задната ос, които подчертават широката следа на модела. Като опция се предлагат и 21-инчови ковани джанти. Разбира се отзад не са пропуснати и четирите тръби на изпускателната система. В конструкцията на спортния всъдеход са използвани алуминиеви и магнезиеви сплави и той тежи 2350 кг. Просветът е намален до 195 мм.

На върха на централната конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive.

Новото BMW X5 M е практичен спортен автомобил. В интериора му е използвана кожа за облицовката както на седалките, така и на предния панел, съчетана с алкантара и алуминий. Осветлението е светодиодно, а срещу доплащане на педалите могат да бъдат поставени метални пластини от карбон. Новият волан с три спици е много удобен за захващане, а селекторът на трансмисията е малък, характерен само за М-моделите. На върха на обърнатата към водача централна конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive. Тя може да се управлява гласово или от кръглия джойстик. Бутоните и регулаторите на аудиосистемата и климатичната инсталация са големи и удобни за ползване. Моделът е получил и нови спортни седалки с подобрени странични опори. Те са удобни, с подгряване и електрически регулировки. На втория ред седалки има място за трима пътници. Обемът на багажника варира от 650 литра в нормално състояние до 1870 л със сгънати задни седалки. Багажната врата се отваря със сензор с електрозадвижване, като се задейства когато протегнете крак под бронята.

На втория ред седалки е предвидено пространство за двама или трима пътници.

Под капака на BMW X5 М е поставен 4,4-литров V8 бензинов двигател с две турбини, който развива мощност от 575 к.с. при 6000 об/мин. Той се развърта много бързо и с лекота достига максималните 7000 об/мин. Най-добре моторът се държи в средния диапазон на обороти. Тягата му е огромна. Максималният въртящ момент от 750 Нм е наличен в широкия интервал от 2200 до 5000 об/мин. Двигателят реагира мигновено и на най-малкото натискане на падала на газта, а когато в изпускателната система се отвори пропускателния клапан, салонът се изпълва със сочен нискочестотен рев. Новата 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия бързо и плавно превключва предавките, като има възможност и за ръчна смяна чрез пластинките зад волана. Новото BMW X5 M се ускорява от място до 100 км/ч за 4,2 секунди без никакво пробуксуване, благодарение на технологията Launch control. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но срещу доплащане този праг може да бъде вдигнат до 280 км/ч. Въпреки увеличената мощност, всъдеходът е станал по-икономичен с 20% и сега изразходва 14,7 л/100 км в градски цикъл и 9 л/100 км на извънградско.

 

На пътя BMW X5 M се контролира изненадващо добре, подобно на спортен автомобил. Задвижването на четирите колела xDrive осигурява отлично сцепление с настилката. По подразбиране 60% от тягата се предава към задната ос, което допринася за по-доброто поведение в завоите. Активният заден диференциал и системата за векторно разпределение на тягата минимизират недозавиването. На планински път със завои BMW X5 M демонстрира спортните си заложби, като траекторията му може да се коригира само с подаване на газ. Дори и без да изключвате ESP можете да поднесете задницата много лесно. Каросерията се наклонява изненадващо малко, за което основна заслуга имат активните стабилизиращи щанги. Кормилното управление с адаптивни електрически усилватели е точно и остро. Спирачките осигуряват бързо намаляване на скоростта и при нужда - екстремно спиране. Окачването на новото BMW X5 M е малко по-меко, отколкото в предшественика му, а отзад са монтирани елементи от въздушно окачване. Така че дори да настроите адаптивните амортисьори в режим Sport, возенето няма да е много твърдо. В режим Comfort пътните неравности се усещат минимално.

Под капака на BMW X5 М е поставен 4,4-литров V8 бензинов двигател с две турбини.

BMW X5 M

4,4-литров 8-цил. битурбо бензинов мотор

8-степенна спортна автоматична трансмисия

575 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

750 Нм въртящ момент при 2200-5000 об/мин

4,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 (280) км/ч максимална скорост

11,1 л/100 км среден разход на бензин

258 г/км емисии на СО2

226 000 лева цена на модела

 

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Honda Civic тръгна с уникален турбодизелов двигател

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

Jaguar I-PACE е новият екологичен спортист

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

На ексклузивно събитие в столицата официалният представител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover у нас - „Мото-Пфое”, представи първият премиум електрически автомобил в света Jaguar I-PACE. Новият спортен електромобил ще се предлага в България от началото на следващата година, като първите автомобили се очакват през март. Официална ценова листа ще е налична в края на септември и началото на октомври 2018 г.

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.