Шампионката по бийтбокс Адриана Николова-Печенката влиза в новия спектакъл на Театър „София” „Ние сме вечни” от Кирил Буховски, заради изключителната му актуалност и защото действието на пиесата се развива в популярното място за срещи на тийнейджъри, скейтбордисти и въобще - на почитатели на „уличната” култура – пространство около Паметника на съветската армия в столицата. Печенката излиза на сцената в края на представлението и със своето изпълнение слага последен щрих от живота на героите, които са ученици последна година.

„Ние сме вечни” е от малкото примери на съвременната ни драматургия, който предлага абсолютно актуален тест, буквално дишащ с проблемите на днешния ден. Действието се развива на фона на миналогодишните протести по жълтите павета, като кадрите от телевизионните

репортажи с шествията по улиците

се смесват със събитията на сцената. Пет приятели се събират всяка вечер пред Паметника на съветската армия и те са като представителна извадка на новото поколение – на момчето от предградията Сашо (Юлиян Рачков), който е принуден да работи докато учи, за да се издържа, на моделката Мила (Дария Симеонова)- „малка пачавра, дето си е изчукала пътя на манекенската кариера”, „хипстърско хипи музикантче Тонка (Антон Григоров), което никога няма да си намери свястна работа”, пънкарката Валси (Симона Халачева), която зад груба външност крие крехка душа, надменното педерастче Вини (Боян Арсов), който заминава за Лондон и по-възрастната от тях сервитьорка – Надя (Лора Мутишева). Въпреки различията си те са изправени пред общ въпрос – като излязат от училище какво ще правят с живота си. Отговорът е еднакъв – те не знаят какво искат, към какво да се стремят. С изключение на практичната сервитьорка, която иска да сключи брак с някое момче, макар и доста по-младо от нея.

„Ние сме вечни” не блести с кой знае колко сложна драматургия, но големият плюс на пиесата е нейната достоверност, искреност и честност. Тя е от редките пиеси, която предлага живи и убедителни образи, сякаш свалени от телевизията, може би защото авторът Кирил Буховски е описал собствените си приятели и те имат конкретни прототипи. А и защото режисьорката Василена Радева е подбрала изключително точно млад и много силен актьорски ансамбъл, който с достоверната си игра направо

разтърсва младата публика.

Заради това „Ние сме вечни” вече се ползва с голям успех сред учениците и те извиват опашки пред касата за билети. Със сигурност им допада и езикът – жив и гъвкав, сякаш подслушан от улицата, което го прави близък до тях и е далеч от абстрактната литературщина, сериозна болест за съвременната ни драматургия. Заради топлото и човешко отношение към героите, пиесата не влиза в още един капан за БГ кино и театър – то не рисува само с черни краски живота на тинейджърите, какъвто е например във филмите „№1” и „Подслон”.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Изкушават Майкъл Фасбендър за „Шерлок Холмс 3“

Студиото Warner Bros. иска да привлече Майкъл Фасбендър за ролята на един от основните злодеи в третия филм за Шерлок Холмс с участието на Робърд Дауни Джуниър. Договор със звездата от „Стив Джобс“ все още не е сключен, като не е ясно и дали са стартирали преговорите.

Metallica отложиха първия концерт след рехабилитацията на Хетфийлд

Всички фенове на Metallica с нетърпение очакваха датата 28 март, за когато беше насрочен първият концерт на метъл величията, които миналата година прекъснаха турнето си, за да може фронтменът Джеймс Хетфийлд да влезе в клиника по рехабилитация за проблемите си с алкохола и не само

Посвири ми на тибетска купа

Девет купи, изработени от 7 различни метала, и един инструктор, който ги владее – така изглеждат в цифри йога часовете на Светла Иванова през последния месец. Певицата, която феновете на попа познават с хитове като „Любов и кафе“ и Ces’t La Vie, пренасочи срещите със своята публика в студията за йога и релаксация, но музиката остава основен елемент в практиките й.