Около 77 млн. лева са похарчили българите през почивните дни за 3 март. Това коментира пред „Монитор“ директорът на Института за анализи и оценки в туризма. 280 000 са били пътуванията. От тях 60 000 са излезлите в чужбина, главно в съседните страни Гърция, Македония, Сърбия, Румъния.

„Но голяма част са предпочели България, и то най-вече хотели в планинските курорти, които предлагат балнео, СПА и уелнес. Също така видяхте, че стотици хиляди българи заложиха на културен туризъм - близо до родните си места. Най-много се изкачиха на връх Шипка, като според данни на организаторите 50 000 души са посетили паметника. Много хора се събраха в големите градове - Плевен, Стара Загора, Бургас, Шумен, където се проведоха тържества“, коментира Драганов.

Най-предпочитани са били двудневни и тридневни пакети в планината и спа хотелите.

В същото време става ясно, че близо 10 000 туристи повече са посетили зимните ни курорти.

„Това потвърждава тезата ни за Брекзит, че колкото повече обедняват англичаните, толкова по-добре за нас. Причината е, че търсят нискобюджетни дестинации“, каза още Румен Драганов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Електронното ще поевтинява

Поскъпва обслужването на гише в банките

Електронното ще поевтинява

Таксите за обслужване в банковите клонове ще се увеличат в скоро време. Това ще стане за сметка на по-евтино електронно банкиране, за да може клиентите да се насочат към дигиталните банкови услуги. Това каза шефът на Асоциацията на банките в България (АББ) Петър Андронов за bTV.

Financial Times: България привлича рекордни инвестиции в технологичния сектор

България привлича голям обем чуждестранни инвестиции "на зелено" в сферата на информационните и комуникационните технологии (ИКТ). Така тя допринася за по-мащабно увеличение на трансграничния приток на инвестиции, пише вестник Financial Times.

Августин Миланов, Виваком: Жените имат „радар“ за добрата оферта

Българските потребители вече възприеха предимствата, които дава този канал - 24/7 възможност да влязат, да разгледат дори в триизмерен режим, да прочетат подробно ревю и изберат най-подходящото устройство за себе си, коментира тенденциите в онлайн пазаруването Августин Миланов, старши мениджър „Дигитален и търговски маркетинг“ във Виваком.