Снимки
Компанията Skoda разшири гамата на бестселъра си Octavia с нов модел, който може да работи на сгъстен природен газ, популярен у нас като метан. Новата версия на Skoda Octavia носи името G-TEC и се задвижва от 1,4-литров бензинов турбодвигател TSI, който фабрично работи на бензин и на метан. Агрегатът превключва автоматично между двете горивни системи, без това да се усеща от водача. Максималната мощност на мотора е 110 к.с. С пълен резервоар с природен газ колата може да измине до 410 км. Ако водачът зареди и бензин, то горивото ще му стигне за впечатляващите 920 км. Така ако използва ресурсите и на двата вида горива, Skoda Octavia G-TEC може да измине разстояние до 1330 км. Разбира се, цифрите за действително изразходваното гориво обикновено не са толкова оптимистични, както казват производителите, но е очевидно, че този нов вариант на Skoda Octavia е един от най-ефективните автомобили на пазара. За по-голяма икономичност в градски условия автомобилът е оборудван със система Start/Stop и инсталация за регенерация на енергията. Като се има предвид, че цената на природния газ е значително по-ниска от бензина и дизеловото гориво, покупката на Octavia G-TEC очевидно има смисъл, особено за хората, които пътуват често и много.
На пръв поглед не е ясно, че това е един от най-икономичните варианти на Octavia. Версията CNG е също толкова елегантна, просторна и пъргава като модела с бензинов двигател. Това, което отличава Octavia G-TEC от стандартната версия е скрито под атрактивната каросерия, а именно - двата резервоара за метан и подобрения двигател. Задвижването на Octavia G-TEC е поверено на 4-цилиндров турбомотор 1.4 TSI със 110 к.с., който работи предимно на природен газ, но дължината на пробега се увеличава от 50-литровия бензинов резервоар. Процесът на зареждане на Octavia става плавно и чисто. Отворите за пълнене на двата резервоара за гориво се намират под един и същ капак. Изобретателните инженери от Skoda са приспособили под дъното на багажника двата резервоара за метан. Според производителя Octavia G-TEC изразходва средно само
3,5 кг компресиран природен газ на 100 км
и отделя едва 97 г/км СО2. Така със заредените 15 кг метан в икономичен режим можете да изминете около 400 км без да се налага да харчите бензин. При пътуване на метан от ауспуха не излиза нищо друго, освен облак от пара. Икономичният мотор пести сериозни средства, тъй като за пълен резервоар с метан в момента (цена 1,49 лева за кг) ще платите по-малко от 23 лева, а с него можете да стигнете от София до Бургас.
Новият 1,4-литров турбодвигател в Octavia G-TEC работи на поразително ниски обороти и радва със завидната си динамика. Моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия и на таблото има индикатор, който дава съвети на водача кога да премине на по-висока или по-ниска предавка. Движението на природен газ не е само екологично и благоприятно за бюджета. Пътувайки с Skoda Octavia G-TEC ще се наслаждавате също и на по-тихата и плавна работа на двигателя. Благодарение на системата Start/Stop при спиране на място, ако освободите от скорост и не докосвате съединителя, двигателят самостоятелно преустановява да работи и се стартира отново автоматично веднага след като натиснете педала на съединителя. При спирането на двигателя генераторът
осигурява електричество и зарежда акумулатора
Безспорно новата Skoda Octavia G-TEC е идеалният автомобил за екологично чистите пътешественици, които едновременно пестят и опазват околната среда. Колата не се различава нито отвън, нито отвътре. Интериорът на Octavia G-TEC е абсолютно същият. Единствената разлика от стандартния модел е липсата на резервно колело, което е заменено от комплект за ремонт на гуми. Резервоарите за метан са разположени под колата. Обичайното място за резервното колело е заменено с подов панел със специална форма, за да се създаде пространство за многораменното задно окачване на автомобила. Благодарение на това решение, моделът Octavia G-TEC, работеща със силата на природния газ, предлага багажно отделение с капацитет от 460 л. Ако сгънете облегалките на задните седалки товарното пространство се увеличава до 1450 литра. У нас новата Skoda Octavia G-TEC се предлага с каросерии лифтбек с 5 врати и комби, като цените започват от 34 980 лева с ДДС. Моделът може да се поръча като товарен с 4+1 места с категория N1 и да ползва данъчен кредит при покупка от фирми.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.