Снимки

Първото поколение на Jeep Compass дебютира през 2006 година и претърпя откровен неуспех. Американците опитаха да спасят модела и с направения по-късно фейслифт успяха да удължат живота му до цели 10 години. При проектирането на второто поколение конструкторите са положили всички усилия да направят изцяло нов автомобил и наистина са успели. Новия Jeep Compass тръгна в правилна посока на развитие и сега пред нас е един наистина впечатляващ американски всъдеход, който има всички шансове да заеме водещи позиции в сегмента си.

В профил са запазени масивните трапецовидни арки на колелата, а в горната част е изваян плаващ покрив.

При проектирането на новия Compass дизайнерите са заложили на легендарните форми на марката Jeep и новият модел видимо наподобява повече на големия брат Grand Cherokee, отколкото на малкия Renegade. Всъщност неговите размери са дължина 4394 мм, широчина – 1819 мм, височина 1647 мм и междуосие 2636 мм. За да отговори на различните нужди на клиентите в целия свят, новият Compass се предлага в

четири различни конфигурации - Sport, Longitude, Limited и Trailhawk.

Впечатляващ е пътният просвет - 200 мм в нормалните версии и 216 мм във версията Trailhawk, предназначена за клиенти, които изискват най-много офроуд възможности за движение извън пътната настилка. Каросерията на 70% е изработена от висококачествени стомани, а предният капак и други елементи са от алуминий.

Типичната за Jeep радиаторната решетка със 7 прореза и новите LED светлини оформят хищна усмивка.

Радиаторната решетка е типична за марката Jeep, като седемте прореза и новите светлини със светодиоди оформят хищна усмивка, която лесно може да уплаши съседите в трафика. Масивната предна броня с широк отвор за въздух, преминаващ в мощен пластмасов корпус, издават необичайното желание на този джип бързо да напусне пътя и да поеме към високите върхове. В профила на всъдехода дизайнерите са запазили масивните трапецовидни арки на колелата, но в горната част са използвали модерния напоследък плаващ покрив, за да се впишат в съвременните тенденции на кросоувърите. Със своите широки задни колони, новият Compass изглежда мускулест и стегнат, благодарение на мощните задни светлини, наподобяващи крила, компактната пета врата и масивната броня.

Фирмената мултимедийна система Uconnect е с 8,4-инчов сензорен екран и лесно се свързва със смартфон.

Интериорът на Jeep Compass не предизвиква удивление, но впечатлява с качествени материали, високо качество на сглобка, приятна на вид и допир пластмаса, подобно на автомобилите от премиум сегмента. На централната конзола има малко бутони и регулатори за настройка на климатичната система и аудиосистемата, разположени са на ергономични позиции и с тях се работи интуитивно, без да е необходимо време за свикване. Фирмената

мултимедийна система Uconnect разполага с 8,4-инчов сензорен екран

и поддържа новото поколение Android Auto и Apple CarPlay, така че всички функции и приложения на вашия смартфон да могат да се използват изцяло в колата. Като опции се предлагат навигация и камера за обратно виждане. Аудиосистемата Beats се отличава с висококачествен звук и слушането на музика в салона е много приятно.

Седалката на водача има ясно изразени странични опори, които придържат добре тялото в завоите.

Самият салон на Jeep Compass е доста просторен и в него има място за пет човека. Средният пътник на задната седалка ще бъде облекчен от централния тунел, който е незначителен и очевидно няма да пречи на краката му. Благодарение на изобилието от корекции, зад волана може спокойно да се настани човек с всякаква височина и телосложение. Самата седалка има ясно изразени странични опори, които придържат добре тялото в завоите, а комбинацията от кожа по периферията и плат на седалката е може би най-доброто решение както за зимния студ, така и за летните горещини.

Средният пътник на отзад е облекчен от малкия централния тунел, който няма да пречи на краката му.

Шофирайки новият Jeep Compass не намерих нещо, което да ме подразни. Всички контролни инструменти се намират точно там, където трябва да бъдат. Много ми харесаха коженият волан с три спици, който не е претрупан с функции, както и големият 7-инчов цветен екран на бордовия компютър. Той показва всички основни параметри на автомобила и дублира указанията от навигационната система. Обемът на багажника на новия Jeep Compass от 458 литра е един от най-добрите в класа, а при сгъване на задните седалки, капацитетът нараства до 1269 литра.

Обемът на багажника е 458 литра, а при сгъване на задните седалки капацитетът се увеличава до 1269 литра.

 

„Кръстникът” на най-популярния сегмент в света

Още много преди да има понятия като кросоувър и SUV, автомобилите с висока проходимост в разговорната реч се наричаха джипове. И това никак не е случайно, тъй като още в първите десетилетия след появата си, марката Jeep се е превърнала в нарицателно за високопроходими автомобили и кръстник на този така популярен напоследък сегмент, благодарение на способността на колите да минават отвсякъде. Тази легендарна проходимост на моделите на Jeep е запазена и до днес и в новия Compass. Дори и автомобилът в ниво на оборудване Limited е способен на много повече от това да щурмува високите градски бордюри и непочистените от снега улици и пътища. При Jeep Compass със задвижване 4х4 задните колела се свързват чрез многодисков съединител, разпределящ теглителната сила в съотношение 50:50.

Благодарение на режимите Snow и Mud, новият Compass няма да затъне нито в снега, нито в кални коловози.

Шайбата за режимите на задвижване на всички колела е разположена удобно под дясната ръка на водача на централната конзола и стандартно е в режим Auto. На черен път не смених режима, а Compass незабелязано поглъщаше неравностите без да тревожи пътниците. Дойде момент, в който черният път премина в кални коловози, примесени със сняг и на места дълбоки локви. Без да се притеснявам, завъртях селектора в режим Snow (сняг) и се осмелих да поема към връх Манастирище в Плана планина. Половин час активно препускане през пресечения терен беше напълно достатъчно, за да разбера, че

Compass няма да затъне нито в снега, нито в калните коловози.

Освен това всъдеходът има и режим Mud за кал и тиня, както и Sand за пясък, които не успях да изпробвам през зимата, но със сигурност ще са от полза за хората, които обичат да газят пустите плажни ивици или да ходят за риба. Само при Jeep Compass Trailhawk има режим Rock (камъни), в който може да се изкачи по наклонени скалисти склонове, заради ъгъла си на заход от 30 градуса и на отход - 34 градуса. Безспорно Compass е безкомпромисен представител на марката Jeep, който гордо продължава славните традиции на името, донесло световна слава.

В режим Snow (сняг) се осмелих да поема към връх Манастирище в Плана планина, висок 1338 метра.

У нас Jeep Compass се предлага с два бензинови турбодвигателя и три турбодизелови мотора. Бензиновите агрегати са тип Multiair2 с обем 1,4 литра със 140 или 170 к.с. Турбодизеловите мотори Multijet2 се предлагат във версии от 1,6 литра със 120 к.с. и 2,0 литра със 140 или 170 к.с. Тестваният Compass беше с 2,0-литров турбодизел със 140 к.с. в съчетание с 9-степенна автоматична трансмисия и задвижване 4х4. Този двигател е достатъчно уверен, дърпа много добре, а автоматичната трансмисия внимателно изрежда всичките девет предавки. Водачът може да сменя предавките в ръчен режим. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,2 секунди.

Пътният просвет от 200 мм увеличава много офроуд възможностите за движение извън пътя.

На пътя Jeep Compass е приятен за управление, не се страхува от острите завои и се държи предсказуемо. В завоите е стабилен, не се наклонява осезаемо, като радва със стабилното си пътно поведение. Воланът не е особено остър, но прави само 2,7 оборота от край до край, което улеснява управлението. Благодарение на напълно независимото окачване тип McPherson, новият Compass вози много комфортно и меко, като поглъща еластично и безшумно всички неравности и дупки на пътя.

Compass вози много комфортно и меко, като поглъща еластично всички неравности и дупки на пътя.

От голямо значение за успеха на новия Jeep Compass на българския пазар е цената. Поглеждайки в ценовата листа на съм приятно изненадан от базовата цена от 49 500 лева, която е за варианта с 1,4-литров бензинов турбомотор и предно предаване. Най-достъпната дизелова версия струва 52 900 лева и се задвижва от 1,6-литровия агрегат Multijet със 120 к.с. Тестваният автомобил с турбодизелов мотор 2.0 MultiJet 4х4 с мощност 140 к.с. в съчетание с 9-степенна автоматична скоростна кутия и в ниво Limited се предлага за 68 000 лева. Най-вълнуващият модел Trailhawk се предлага само с най-мощния 2,0-литров турбодизелов двигател със 170 к.с., съчетан с 9-степенна автоматична трансмисия и 4х4 с бавни предавки, а цената е 74 000 лева.

Под капака е скрит 2,0-литров турбодизел със 140 к.с., съчетан с 9-степенна автоматична трансмисия.

 

Jeep Compass 2.0 Multijet 4х4 Limited

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на гориво

148 г/км емисии на СО2

68 000 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.