Снимки

„Италианците определено умеят да правят дизайн”, казва Атанас Вилнер - човекът основал студиото Vilner преди повече от 20 години. „Но често серийното производство налага някои ограничения и именно тук се намесваме ние. В случая стилистиката на Fiat 500 Abarth 595 е чудесна основа за създаване на уникален дизайн, който да подчертае италианския произход на автомобила и с който доразвихме спортния характер на оригинала“, допълва Вилнер.

Всичко започва с италианския флаг. Отвън той преминава надлъжно през целия автомобил във вид на лента, която е разположена асиметрично от лявата страна на колата. Дизайнерите от Vilner изработват и отражение на тази ивица вътре в салона.

Централна конзола е облицована с черна алкантара, а воланът е частично обшит с перфорирана кожа.

Проекция на флага преминава през лявата част на боядисаното в ледено бялото табло - Ghiaccio White, спуска се през стелките от същата страна и продължава през съответните седалки. Позицията не е избрана случайно. „Поставихме флага отляво, тъй като най-често използваното от собственика място в автомобила е шофьорското. Ако лентата минаваше оттам, той щеше да седи на нея и ефектът щеше да остава скрит за него през повечето време”, казва Атанас Вилнер.

Италианският флаг преминава през лявата седалка и се спуска се през стелките от същата страна.

Стелките са произведение на изкуството - алкантара с гофриран релеф, асиметрични разширения от кожа във външната част с изключително прецизни бродерии с логото 595 на тях и също релефен италиански флаг от кожа. Вилнер решава да запази периферията на седалките, като екипът му изработва нови централни секции за тях, аналогично на стелките - набраздена алкантара и кожени ленти за италианския трибагреник. Едрината на релефа не е случайна, при оригиналните седалки шарката е била по-мащабна, но с по-тънките ивици седалките изглеждат едновременно по-големи, като ретро усещането е допълнително подсилено.

Стелките са с алкантара с гофриран релеф и прецизни бродерии с логото 595 и италиански флаг.

Корите на вратите получават същото внимание, но и нещо повече - гледащото надолу гръбче на подлакътниците е облицовано с кожа в трите цвята на флага на родината на Abarth. „Това е детайл, който е едновременно видим и скрит. Идеята е да издава национална принадлежност на Fiat 500, но и да загатва за многопластовия характер на Abarth 595”, казва Вилнер.

Облицованата с черна алкантара централна конзола и периферия на стъкления таван, завършват салона на този уникален Abarth, а червените колани подсказват, че това не е обикновен Fiat 500.

Облицованата с черна алкантара периферия и червените колани завършват салона на този уникален Abarth.

Отвън дизайнерите от Vilner подсилват спортното излъчване на колата. Освен лентата с италианския флаг, която преминава през предния капак и капака на багажника, студиото доразвива заводските графики на вратите. Горната част на предното стъкло получава надпис Abarth, а в края на покрива има спойлер, изпълнен като червен кариран флаг. Графиките горе подсилват спортното излъчване на задницата, където излизат четирите ауспуха на звучащата феноменално опционална изпускателна система Record Monza Abarth.

От спортната задница излизат четирите ауспуха на звучащата феноменално изпускателна система.

Степента на детайлност на проекта е изумителна, което важи и за специалната чанта посветена на този Abarth 595. Едновременно стилният и практичен аксесоар е изработен от същите материали вложени в салона на автомобила – презрамка от червена лента, същата като на предпазните колани, карбонови катарами, италианския флаг и разбира се, скорпионът на Abarth. Резултатът е дизайн на световно ниво, който „носи не по-малко италиански заряд от Italia Independent на Лапо Елкан”, допълва Вилнер.

От дясната страна на лентата с италианския флаг в задната част на автомобила е логото на Vilner.

Fiat 500 Abarth 595 1.4 T-Jet 145

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

5-степенна роботизирана скоростна кутия

145 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

206 Нм максимален въртящ момент при 3000 об/мин

8,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на бензин

134 г/км емисии на СО2

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.