Снимки

Точно преди 6 години на автосалона в Женева европейците видяха за първи път най-малкия кросоувър Nissan Juke, който се превърна в истински хит на пазара и до днес е желан модел от хиляди хора по света. Японците от Toyota определено се забавиха с представянето на конкурента си, но на тазгодишното изложение в Швейцария най-сетне показаха серийната версия на своя малък кросоувър, наречен C-HR. Новият модел се откроява както в гамата на Toyota, така и сред конкурентите, най-вече с профила на купе, който свидетелства за решителността на дизайнерите да създадат ярък и оригинален продукт. Освен с впечатляващия си дизайн, Toyota C-HR е уникална в сегмента и по отношение на задвижването с въвеждането на хибридна система в този клас. Тя се състои от последното поколение 1,8-литров двигател съчетан с електромотор. Освен с него, C-HR се предлага и с бензинов турбодвигател, който допринася за отзивчивата, плавна и последователна динамика, благодарение на усъвършенстваната платформа на Toyota, осигуряваща нисък център на тежестта. Благодарение на него C-HR има способността да влиза в завоите с висока скорост, запазвайки отличен контрол и директно управление.

Модулната структура на C-HR комбинира внушителна долна част и висок просвет с елегантно и устремено в профил купе.

Дизайнът на Toyota C-HR е не по-малко ексцентричен от този на Nissan Juke и е насочен изцяло към клиентите, които търсят кросоувър с отличителен външен вид в сегмента, зареден с динамика и страст. Производственият модел е останал много близък до концептуалната версия, показана на автосалона в Париж през 2014 година, поради силно положителната обратна връзка от клиентите. Купето въплъщава форми с архитектурата на диамант, а широките калници на всички четири колела подчертават мощта и здравината на новия кросоувър. Модулната структура на C-HR комбинира внушителна долна част и висок просвет с елегантно и устремено в профил купе. В предната част изпъкват хищните LED светлини със светлинни водачи и последователни мигачи. Стройната горна част прелива от емблемата към гладките и екстремно агресивни вежди над фаровете, обвивайки цялата предна част към страничните калници. Триизмерната броня интегрира калниците на колелата и трапецовидната предна решетка, които засилват широката и внушителна визия на C-HR отпред. В задната част силно заострените линии на купето интегрират багажната врата и осигуряват по-обемно товарно пространство, а силно изразените арки на калниците завършват екстремно агресивната стойка. Между отличителните форми гордо са разположени задните светлини, оборудвани с LED технология, която осигурява на C-HR експресивна и отличителна визия отзад.

В задната част силно заострените линии на купето и изразените арки на калниците завършват екстремно агресивната стойка.

Кросоувърът Toyota C-HR ще бъде оборудван с последното поколение хибридно задвижване, което със своите характеристики допринася за плавно и безгрижно пътуване. Хибридната система се състои от 1,8-литров бензинов двигател и електромотор. С това задвижване C-HR изразходва под 90 г/км CO2, което е без конкуренция в сегмента. Хибридната система генерира мощност от 122 к.с. и е по-ефективна и лека, като предлага по-изразена динамика в сравнение с предходната. Промени в дизайна на двигателя са довели до 40% термична ефективност, което е световен рекорд за бензиново задвижване. Повечето компоненти са олекотени и с намален размер, разположени са така, че да заемат минимално място, допълнително допринасяйки за ниския център на тежестта. Като алтернатива на хибридното задвижване, Toyota C-HR се предлага и с новия 1,2-литров турбобензинов двигател с мощност 115 к.с., който дебютира при Auris. Той се оборудва с 6-степенна механична или безстепенна автоматична трансмисия CVT, разработени да отговарят на очакванията за отзивчиво и директно усещане, които европейските клиенти имат. Трансмисията CVT се предлага за версията с предно задвижване и със задвижване на четирите колела.

В предната част изпъкват хищните LED фарове със светлинни водачи и последователни мигачи.

Дизайнът и разработката на шасито на Toyota C-HR са осъществени под наблюдението на главния инженер Хироюки Коба, който е запален автомобилист. От самото начало на проекта той пътува хиляди километри по европейските пътища, за да разбере не само спецификите на пътната мрежа, но и стила на шофиране на европейците. С ниския център на тежестта и многораменното задно окачване, новата платформа на Toyota предоставя възможност всички компоненти на шасито да бъдат проектирани така, че да осигуряват неподправено усещане при шофиране. Главният инженер Хироюки Коба е участвал във всеки етап от развитието на динамичните характеристики, уверявайки се лично, че неговият продукт отговаря на визията му за модела „Отзивчив, плавен и последователен“.

Задните светлини са оборудвани с LED технология, която осигурява на C-HR експресивна и отличителна визия.

Новата Toyota C-HR ще разполага с оборудване, типично за автомобили от по-висок клас, включително и модерни системи за безопасност. Пакетът системи Toyota Safety Sense ще бъде стандартно оборудван със система за разпознаване на пешеходци и пътни знаци, асистент за следване на пътна лента, автоматични дълги светлини, както и адаптивен круйз-контрол. Производството на Toyota C-HR ще започне в завода на марката в Турция. Това е първият модел с хибридно задвижване, произвеждан в страната. Турция е третата производствена база, в която ще се сглобява хибриден модел на Toyota след Франция и Великобритания. Хибридният двигател ще се сглобява във фабриката в Уелс.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.