Снимки

Повредена от 4 месеца влакова стрелка 5-7 на старозагорската ж.п. гара Калояновец е променила маршрута на бързия влак от София за Варна. Тренът трябвало да мине през малката гара транзит, а там го чакал да отпътува и да освободи коловоза друг пътнически влак. Това стана ясно в апелативния съд в Пловдив, където за втори път стартира делото с подсъдим оцелелия машинист на бързия влак Христо Тиляшев. Инцидентът стана в следобедните часове на 12 юли 2014г. Влакът София – Варна трябвало да премине през ж.п. гара Калояновец без да спира с не повече от 40 км/час. Скоростта му реално била 106 км/час, установила по-късно експертиза. Машинистите били двама – помощникът Христо Тиляшев и загиналия му колега Венко Тодоров. При дерайлирането на бързия влак са ранени и четирима от пътниците.

„Ако постовият стрелочник е бил на място да помогне с лоста и да премести въпросната неработеща стрелка, този инцидент нямаше да го има. Но постовият в този момент е бил при дежурния ръководител на гара Калояновец Стоянка Тодорова. Виждайки влака, който влиза със 105 км в час, тя започва да реди друг маршрут и той фатален”, заяви пред 3-членния състав на апелативния съд свидетелят Илко Илчев, който по онова време е шеф на локомотивното депо в Пловдив. Според него е бил нарушен планът за композиране на влаковете на гара Калояновец. Самата Тодорова обаче отрича това да е вярно и казва, че колегата й Илчев говори наизуст. „Да, стрелочникът беше при мен, защото въпросната стрелка не е в маршрута на влака”, каза тя пред съда в Пловдив. Заради тези противоречия в показанията на двамата съдът поиска да се състои очна ставка. Това може да се окаже и причината подсъдимият Христо Тиляшев да бъде оправдан напълно, каквото иска самият той. Неговите адвокати Венцислав Димитров и Хари Харалампиев твърдят, че причина за катастрофата е объркване в сигнализацията, която е подала грешни светлини. Според дежурния ръководител на гара Калояновец е имало свободен коловоз на гарата за транзитното преминаване на влака.

Оцелелият машинист Христо Тиляшев твърди, че е невинен и иска пълно оправдаване

„Ако няма такъв свободен коловоз, системата не ми позволява да наредя маршрута”, казва тя. „Защо сте приели влак без да имате осигурен маршрут?”, я попита съдията докладчик Христо Крачолов. В отговор Стоянка Тодорова обясни, че е имало двупътна ж.п. линия, но отбягвали да ползват трети коловоз, защото стрелката към него не е работила от 4 месеца преди катастрофата. „Стоянка говори по този начин, защото иначе излиза, че вината за случилото се е нейна”, коментираха в залата близки на загиналия Венко Тодоров. Те на няколко пъти оживено дискутираха помежду си показанията на свидетелите и се наложи съдия Крачолов да им прави забележка да има тишина в залата.

Освен присъдата от 6 години затвор, Христо Тиляшев трябва да плати и 3000 лева на един от пострадалите пътници, който се е конституирал като граждански ищец и частен обвинител по делото. 

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Патриарх Неофит: Обичаме братята македонци, с Божията помощ ще помогнем на църквата

Българският патриарх Неофит се надява с Божията помощ да се подпомогне процеса на признаване на автокефалността на Македонската православна църква-Охридска архиепископия, който той определи като едно „добро начинание“, съобщи БГНЕС.

858 язовира в цялата страна плачат за ремонт

Общо 858 язовира в страната са за ремонт, като се очаква укрепителните дейности да започнат скоро. Това съобщи ген. Кирил Войнов, главен директор на Главна дирекция "Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях" пред bTV.