Снимки

От момента на появата си през 1983 година Nissan Micra се позиционира като малък бюджетен модел. Това обаче не е попречило на колата да бъде ярка и забележима. При разработката на новото пето поколение на Micra дизайнерите от Nissan са гледали напред в бъдещето и са направили един дързък и революционен компактен модел. Изцяло новият Nissan Micra е станал по-голям от предходния модел, като е добавил към дължината си 175 мм и достигна 3999 мм, а междуосието се увеличило до 2525 мм и предлага повече простор в интериора. Новият Nissan Micra е по-широк - 1743 мм, и по-нисък - 1455 мм. Хечбекът е запазил ниското си тегло от 1000 кг. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до 0,29. Моделът разчита на пъргави турбодвигатели с намален работен обем и пълен набор от иновативни функции за безопасност.

Петата врата е релефна, задното стъкло е тясно, а в двата края на каросерията са стреловидните светлини.

Новият Nissan Micra максимално е запазил визията на концептуалния модел Sway, представен и у нас на автосалона в София през 2015 г. Тогава малцина предполагаха, че този прототип ще се превърне в сериен модел, но хората от Nissan не отлагаха много и направиха новата Micra с експресивен дизайн и стремителен профил с голям ъгъл на наклон на предното стъкло. Отпред V-образната радиаторна решетка е декорирана с хром, в унисон с новите модели на Nissan. Наклонените фарове са като разперени криле, а в броните има оригинални оранжеви панели.

Дръжките на задните врати са скрити в С-колоните, а плаващият покрив завършваща с изразителен спойлер.

Капакът и страничните стени са украсени с вълнообразни линии, наподобяващи морски вълни. Дръжките на задните врати са скрити в стойките на покрива, подобно на Nissan Juke. Петата врата е релефна, а тясното задно стъкло е покрито с голям спойлер. В каросерията отзад са поставени стреловидните светлини. Динамичният външен вид се допълва от 10 изтънчени екстериорни цвята, сред които и оранжев Energy Orange. Допълнителните опции за персонализация на екстериора и интериора позволяват създаването на 125 различни вариации, които дават възможност на собствениците да изравят своя собствен стил върху новата си Micra.

Воланът е с плоско дъно, а на централния панел е поставен 7,0-инчов сензорен екран на мултимедията.

Яркият външен вид на новата Micra продължава и в интериора на хечбека. Материалите са сериозно подобрени, предният панел може да бъде обшит с кожа, има и много ярко оранжеви вложки. Формата на таблото наподобява разперени криле, а воланът е с плоско дъно. В по-високите версии на централния панел е поставен 7,0-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Зад волана на Nissan Micra могат да се настанят удобно както ниски, така и едри водачи, благодарение на широките интервали на регулиране на кормилната колона и височината на седалката. Предните седалки са удобни и имат по-добри странични опори от предшественика си. На втория ред има повече място за краката, но пространството над главите е ограничено. На задните седалки ще е по-удобно за двама пасажера, но при нужда могат да се съберат и трима. Обемът на багажника се е увеличил сериозно и достига 300 литра.

Материалите са сериозно подобрени, предният панел е обшит с кожа, има и много ярко оранжеви вложки.

Във версията N-Connecta новата Micra е оборудвана като модел от много по-висок клас. Освен климатроник и сензори за дъжд и светлина, има озвучителна система, връзка Bluetooth и сателитна навигация. Списъкът със стандартното оборудване включва система от 4 камери за 360-градусов изглед от птичи поглед, аудиосистема Bose с 6 високоговорителя, като два от тях са в подглавниците. Петото поколение на Micra е първият модел на Nissan в В-сегмента, който предлага толкова богата гама от модерни технологии за безопасност, достъпни във всички нива на оборудване. За сигурността има система за автоматично спиране, наблюдение на лентата на движение, мониторинг на слепите зони и разпознаване на пътните знаци и много други.

Новата Micra е пъргава в града с 3-цилиндровият 0,9-литров бензинов турбомотор с мощност 90 к.с.

Безспорно най-интересният двигател за новата Micra е новият бензинов 3-цилиндров 0,9-литров турбомотор с максимална мощност 90 к.с., комбиниран с 5-степенна ръчна скоростна кутия. При ниски обороти моторът все още се събужда, но след 2000 об/мин турбината се проявява и агрегатът тегли чудесно Micra. Двигателят е доста динамичен и почти не се усещат вибрации. Разходът на гориво е относително малък, като в града е в рамките на 6 л/100 км, на междуселищен път пада до 4 л/100 км, а на магистралата със 140 км/ч също е около 6 л/100 км.

Окачването е изцяло ново и хечбекът вози доста комфортно, макар и с опционалните 17-инчови колела.

Окачването на Nissan Micra е изцяло ново, което е направило хечбекът забавен за управление. Пружините са по-твърди и това е подобрило пътното поведение в завои и е намалило наклоняването на купето. Въпреки това, колата вози доста комфортно, макар и с опционалните 17-инчови колела. При преминаване през неравности много полезна е новата технология Active Ride Control, която автоматично прилага спирачно усилие за подобряване на комфорта на возене. Електронната симулация на диференциал с ограничено приплъзване Active Trace Control помогна да се намали недозавиването. Управлението на Micra е леко, но не е много информативно. Новият Nissan Micra се произвежда в завода на Renault във Франция. Моделът се продава при дилърите на марката у нас, като цената на базовата версия е 22 700 лева.

Nissan Micra iG-T N-Connecta

0,9-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

140 Нм максимален въртящ момент при 2250 об/мин

12,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на бензин

104 г/км емисии на СО2

31 000 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.