Снимки

През 2007 г. първото поколение на Renault Koleos беше първият високопроходим автомобил в историята на френската марка, ако не броим минивана Scenic RX4. За съжаление изглеждащият твърде необичайно всъдеход с корейски произход не успя да се хареса на клиентите. За цялото време в света бяха продадени само около 300 000 коли. Сега в гамата на Renault е компактният кросоувър Kadjar, но явно французите не са се отказали и от Koleos. Второто поколение на модела се превърна от грозно пате в красив лебед. Новият Koleos е много по-голям от предшественика си. Дължината му е увеличена със 15 см и достига 4,67 метра, а междуосието е нараснало до 2,70 м. Теглото е намалено с 50 кг. Всъдеходът е изграден на модулната платформа CMF и е близък роднина на последния Nissan X-Trail.

Светлините се простират по цялата ширина на задната част, а върху багажната врата има масивен спойлер.

Новото Renault Koleos изглежда много по-ярко от първо поколение на модела и веднага привлича вниманието. В неговият дизайн преобладават елегантните плавни линии. Особено интересно изглежда предната част. Радиаторната решетка напомня усмивка, а фаровете са допълнени с извити дневни светлини. В най-високата версия оптиката е напълно светодиодна. Предните калници са украсени с оригинални хромирани лайсни, а задните са сериозно разширени и допълнени с издутини. На праговете има сребристи облицовки. Стандартното оборудване включва 17-инчови джанти, а като опция се предлагат до 19-инчови. Светлините се простират по цялата ширина на задната част, а на върха на багажната врата има спойлер.

На централния панел е поставен 8,7-инчов сензорен екран на мултимедийната система във вид на таблет.

Приятните изненади продължават и в салона на новото Renault Koleos. В интериора са използвани декоративни материали с много по-високо качество от тези в предшественика. Пластмасовите детайли щедро са украсени с черен лакирани вложки, има и светодиодно вътрешно осветление с променящи се цветове. Воланът е с три спици и плоско дъно. Основните показания на приборите са изведени на екран с течни кристали, а нивото на горивото в резервоара и температурата на двигателя са обозначени с традиционни циферблати. Голяма част от централния панел се заема от новият 8,7-инчов сензорен екран на мултимедийната система R-Link 2 във вид на таблет. Благодарение на него, аудиосистемата и климатроника имат много малко бутони за превключване и свикването да се използват не отнема много време. Кормилната колона на Renault Koleos се регулира по височина и в дълбочина.

Предните седалки са удобни, а високата позиция на седене помага за добрата видимост напред и настрани.

Предните седалки са меки и удобни, но малко по-големи странични опори не биха навредили. Високата позиция на седене помага за добрата видимост напред и настрани. В тестваната версия предните седалки са с електрозадвижване, отопление и вентилация. Широкият централен подлакътник крие отделение за малки предмети, а в салона има общо и четири входа за USB. На втория ред седалки има много повече място от преди. Значително е увеличено пространството за краката и над главите, а самият салон е станал по-широк, така че отзад могат да седнат удобно трима възрастни човека. Размерите на Renault Koleos позволяват да има и трети ред седалки, но засега такъв не се предлага. Товарният капацитет също е увеличен и достига 550 литра в нормално състояние и 1690 литра със сгънати задни седалки. Багажната врата е оборудвана с електрическо задвижване и сензорно отваряне.

Салонът отзад е станал по-широк и на втория ред седалки могат да седнат удобно трима възрастни човека.

Стандартно оборудването на новото Renault Koleos е значително разширено. В основното ниво Zen всъдеходът е оборудван с двузонов климатроник, електрически стъкла, отопляеми огледала, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема и навигация, Bluetooth връзка, камера за задно виждане, круйз-контрол и др. Има 6 въздушни възглавници, система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Във варианта Intense са добавени кожена тапицерия, система за безключов достъп, пълен електрически пакет и автопилот за самостоятелно паркиране, а в списъка с опции има още отопляем волан, отопляеми предни и две задни седалки, панорамен покрив и др. В помощ на водача е монтирана система за автоматично спиране, наблюдение на платното за движение и слепите зони. Новото Renault Koleos отново се произвежда в завода в Южна Корея, а базовата версия струва 55 990 лева.

В режим 4WD Auto, системата 4x4 разпределя автоматично въртящия момент между предната и задната ос.

Новото Renault Koleos е много подходящ автомобил за семейни експедиции и преходи, тъй като е оборудван с опционалната система за двойно задвижване All-Mode 4x4-i. Технологията постоянно следи условията на движение и подобрява сцеплението. Системата е много лесна за използване и позволява избор на три режима според терена. Чрез бутон, разположен от лявата страна на волана, се избира един от режимите 2WD, 4WD Auto или 4WD Lock. В режим 2WD новият Koleos се задвижва от предните колела, без значение на условията.

Електронната система за двойно задвижване All-Mode 4x4-i се контролира от бутон от ляво под волана.

В режим 4WD Auto, системата 4x4 разпределя автоматично въртящия момент между предната и задната ос. Ако се налага, до 50% от тягата може да се прехвърли към задните колела. Когато се движите извън пътя или в условия с ниско сцепление, като сняг, кал, пръст или пясък, режимът 4WD Lock ви позволява да включите перманентно задвижване на четирите колела при скорост под 40 км/м, за да разпредели въртящият момент поравно между осите 50:50. Този режим се изключва автоматично при скорост над 40 км/ч или когато двигателят бъде рестартиран. На европейския пазар новият Koleos се предлага и само със задвижване на предните колела.

Koleos е сравнително проходим с просвет от 210 мм и ъгли на атака 19 градуса отпред и 26 градуса отзад.

За задвижването на Renault Koleos е използван 2,0-литров двигател, оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия и директно впръскване на горивото под високо налягане. Максималната му мощност от 175 к.с. идва при 3750 об/мин, докато въртящият момент от 380 Нм е наличен от 2000 до 3000 об/мин. С този мотор Koleos се движи динамично в средния оборотен диапазон, но при старта от място е муден. Двигателят е комбиниран с безстепенна скоростна кутия X-Tronic, която работи повече като автоматична трансмисия с различни предавателни числа, за разлика от предишните трансмисии CVT. Ако водачът се нуждае от рязко ускорение, тази безстепенна кутия предлага безкраен брой предавки. Когато се движите с постоянна скорост, оборотите на двигателя и натоварването се оптимизират постоянно, за да се намалят разходът на гориво и нивата на шум. Водачът може да избере 7-степенен ръчен режим на скоростната кутия и да се възползва от моторната спирачка.

На пътя Koleos се движи динамично в средния оборотен диапазон, но при старта от място е муден.

Новото Renault Koleos е добър автомобил, но е малко вероятно да се превърне в хит сред продажбите на кросоувъри, защото в този сегмент доминират други утвърдени всъдеходи. Въпреки това моделът се предлага на много конкурентна цена и това го прави интересно предложение сред традиционните лидери. Размерите са увеличени до тези на пълноценен семеен автомобил, а провереният двигател не предизвиква нови въпроси към конструкцията. Най-важното е, че Renault Koleos вече не е грозно пате, а се преобрази в красив лебед, защото все още дизайнът има най-голяма тежест при покупката на автомобил.

Renault Koleos 2.0 dCi X-Tronic 4x4 Intense

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

X-Tronic безстепенна автоматична скоростна кутия

175 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

380 Нм въртящ момент при 2000-3000 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на дизел

153 г/км емисии на СО2

65 990 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Honda Civic тръгна с уникален турбодизелов двигател

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.