Снимки

Жена изоставила мъжа си от Златарица, защото изпивал всичките им пари. Извадка от бюлетина на МВР. Казал после, че са я отвлекли, защото още не бил изтрезнял. Пак от същия бюлетин двама мъже обрали друг, за да имат пари за пиене. Хванали ги. Прокуратурата във Каспичан пък иска от съда да остави в ареста трима обирджии, които пребили старец, за да му вземат пенсията и дебитната карта. Те били заловени, а похарчили парите за водка и шоколад – из съобщение на държавното обвинение. Седмица по-рано пък пиян и дрогиран мъж заби колата си в мантинела. Ден преди това пияно момиче се обърна по таван с автомобила си в подлез в Пловдив. Половината регистрирани казани за ракия пък криели продукцията и я продавали тайно, без да плащат акциз. Популярни сме и с петимата умрели от ракия мъже в Якоруда. 13 техни другари по чашка пък се натровиха. Оцелелите тогава споделиха – ракията беше като еликсир. Ракия, която е убила петима техни приятели. Бърз поглед из информационния поток от уикенда пък набива на очи следните случаи – пиян моторист се потроши, пиян мъж хвърли 50 лева на полицаи, пиян прегази велосипедистка в Приморско, пиян катастрофира на „Тракия“ и много, много други. И из всичките тези новини се прокрадва и последното проучване, според което българите давали все по-малко пари за алкохол. Е ще ме извинявате, ама или пият на аванта, или от някоя чешма е потекло вино и всички се редят там. Били сме станали като повечето европейци. Само за сравнение - в Лондон барманът има право да повика полиция, която да те изведе от заведението, ако си пил повече от три бири. А тук до третата бира все още не се водят за изтрезнели след среднощния запой. В Германия изпиват пък от пенливата напитка на най-популярния си бирфест толкова, колкото нашите юнаци гълтат на селския събор и то преди да е станало готово агнето. А след това със същото количество разреждат концентрата, а с двойно повече „избистрят“ на следващия ден. При последното ми посещение в Стокхолм пък ми направи впечатление, че в бар сервират чай, а бутилка водка си взима компания от поне 10 души. Тук ако си поръчаш чай или кафе в нощно заведение, ще те изгонят и то още преди да си попитал дали има или не кафява захар. И дето се вика... намалили сме пиенето или поне парите за пиене. Това малко минава в графа фалшиви новини и може би ще е причина за изписването на цял научен труд и мащабно проучване, къде отиват парите на масовия българин, щом не ги дава за пиене. Може би за благотворителност? Защото проста сметка показва, че 1,6% от бюджета на масовия българин е около 8 лева на месец. Та това е кило ракия! И то не от хубавата. Не подлагаме на съмнение проучването. Просто трябва да се разбере къде отиват парите на българина! За наука не ги дава. За благотворителност - твърде вероятно не. За изкуство - твърдо не. За спестявания - малко съмнително. Къде са тогава парите на българина? Може би вече са изпити.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Eнергийни сюжети или каква е връзката между леда, електричките и "Белене"

Явно последната седмица на петия месец от нашето председателство на Съвета на Европейския съюз ще протече под знака на две важни визити на български политици в Русия: отминалата вече среща на президентите на двете страни в Сочи и предстоящата среща на българския премиер с руския президент и с други официални лица на 30 май в Москва.

Побойниците от фейсбук

Късно следобед в събота до читалището в кв. "Гривица" в Шумен убили с нож млад мъж, баща на три деца. На пръв поглед мнозина биха отвърнали глава - битова свада на границата на квартала с циганската махала, някак си дежавю, което не предизвиква съпричастност. Можеше да си продължим с обърната глава, ако не беше цялата съботна активност на убиеца в социалните мрежи.

Вечната сила на пазарлъка

 Промениха се светът, хората и техните нрави. Няма го умилителния пазарлък от времето на Любен-Каравеловите герои. Дигиталната епоха иска своето.