Снимки

Над 90% от българите в градовете купуват бутилирана вода, а 65% от потребителите на бутилирани води се ориентират по търговската марка, когато правят своя избор. Това показват данни от проучване на "Алфа Рисърч", представително за градското население.

Според данните всички останали фактори като находището, от което е добита водата (12%), дори цената й в магазина (10%), са далеч по-маловажни. Именно с марката се свързват и най-важните характеристики на водата, които се вземат предвид при покупка: вкус (51%) и качество (31%).

Резултатите показват още, че пазарът на бутилирана вода покрива огромното мнозинство от гражданите в градовете на възраст между 18 и 50 години, а продуктът се консумира често и в значителни количества. 85% от анкетираните са заявили, че пият всекидневно или няколко пъти седмично, а около 66 на сто - над 1 литър бутилирана вода дневно.

За 53% от участниците в проучването е по-важно да знаят коя е марката на водата, която купуват, отколкото кое е находището, от което е бутилирана. Близо 80% от потребителите на минерална вода държат да знаят кой е бутилирал водата. За тях името на конкретната компания е гарант за качеството на продукта, който купуват.

57% от хората се опасяват, че ако различни компании бутилират вода от един и същи източник, ще се размие отговорността за качеството й. Почти толкова смятат, че в този случай ще бъде невъзможно осъществяването на контрол върху качеството (58%). Скептицизъм проявяват всички групи потребители - по-млади и по-възрастни, в големи и малки градове, сред домакинства с малки деца и без деца.

45% от хората отговарят, че биха престанали да купуват бутилирана вода, ако се повиши цената й, а 38% - ако под марката, която обичайно купуват, се продава вода, бутилирана от различни фирми, макар и от едно място.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цените на зърното на борсите вървят надолу

Цените на зърното спадат на общоевропейската борса Euronext в Париж на фона на перспективата за търговска война между САЩ и Китай, която оказва натиск над всички основни икономически показатели и предизвиква масови разпродажби. Това показва проучване на специализираната организация за оценка на земеделските рискове Agritel, цитирано от АФП и БТА.

ЕС и Австралия започнаха преговори за търговско споразумение

В австралийската столица Канбера комисарят по въпросите на търговията Сесилия Малмстрьом заедно с министър-председателя на Австралия Малкълм Търнбул и министъра на търговията Стивън Чиобо официално започнаха преговори за всеобхватно и амбициозно търговско споразумение между ЕС и Австралия, съобщиха от ЕК.

32 плажни капанчета на Слънчев бряг с нарушения

Общо 32 незаконни преместваеми обекта върху плажната ивица в Слънчев бряг не отговарят на одобрената от министъра на туризма схема и са без разрешения за поставяне от главния архитект на община Несебър.