Снимки

Още с първото купе BMW 3-та серия с индекс Е21 през далечната 1975 г. марката от Мюнхен поставя началото на един автомобилен клас, който и до днес е най-харесван от водачите със спортен с тил на шофиране. С наследство като легендарните купета и кабриолети от генерации те E30, Е36 и Е46, днес BMW безспорно произвежда едни от най-добрите автомобили за шофиране, които доставят радост във всеки един миг. През 2013 г. седаните и комбитата на BMW Серия 3 бяха разделени от моделите купе и кабриолет, които бяха наречени BMW Серия 4. Тогава се появи и купето с 4 врати, наречено Gran Coupe.

Като наследници на легендарните купета и кабриолети на 3-та серия, новите модели от Серия 4 си остават едни от най-харесваните BMW-та заради непреходния дизайн, отличната динамика на двигателите и вълнуващото пътно поведение в завои. От началото на производството на новото семейство Серия 4 до края на 2016 г. бяха произведени почти 400 хиляди автомобила BMW, което доказва, че моделът е много привлекателен и олицетворява самоуверената и атрактивна идентичност със своята индивидуална естетика и динамика. През тази година семейството на BMW Серия 4 беше обновено, като сега моделите се отличават с елегантен дизайн с нови светлини, пренастроено окачване и разширено основно и допълнително оборудване, за да продължат успеха на предшествениците.

В задната част на купето Серия 4 също са се появили напълно LED светлини с нов дизайн и форма.

Промените във външния вид на купето и кабриолета са минимални, но верните почитатели няма как да не забележат обновените LED светлини, които са заели мястото на предишните ксенонови елементи. Всички модели от фамилията вече са оборудвани стандартно със светодиодни фарове за мъгла. Отзад също са се появили напълно LED светлини с нова форма. Отличителен елемент на новото BMW Серия 4 е предната броня с неразделен централен въздухозаборник, достигащ все по-близо до ръбовете, който прави автомобила визуално по-широк. Във версиите Sport Line и Luxury Line въздушните канали са декорирани с ярка хромирана лайсна.

Новото купе BMW Серия 4 се предлага в два нови екстериорни цвята за каросерията – синьо Snapper Rocks Blue и оранжево Sunset Orange. За всяка моделна линия на изпълнение - Advantage, Sport Line, Luxury Line и M Sport, се предлагат по един нов вариант на джанти от лек метал с уникален дизайн, които позволяват максимално да се индивидуализира елегантния облик на новите модели.

В интериора са добавени нови метализирани елементи, хромирани апликации и лакирана черна конзола.

Промените в интериора също не са радикални, но новите метализирани елементи, хромираните апликации и гланцираната черна средна конзола засилват усещането за ексклузивност и високо качество. Нов визуален акцент е двойният декоративен шев на арматурното табло. Предлагат се три нови цвята на тапицериите - Midnight Blue Dakota (Среднощно синьо), Cognac Dakota (Коняк) и Ivory White Dakota (Слонова кост), както и три нови декоративни интериорни лайсни, които дават още по-големи възможности за персонализация на вътрешното пространство. Спортният волан на всички модели BMW Серия 4 стандартно е покрит с висококачествена кожа.

Основната тяга се предава към задните колела, но при необходимост xDrive прехвърля до 100% към предните.

Новото BMW Серия 4 Coupe е оборудвано с по-твърдо окачване, което осигурява още по-спортно поведение на пътя без ограничения по отношение на комфорта. Това прави контролът на колата още по-спортен и позволява още по-висока динамика на движение. Подобрена е и надлъжната и страничната динамика при всякакво натоварване на автомобила, както за серийното окачване, така и за адаптивното и спортното М окачване. Новото BMW Серия 4 вече предлага още по-уверена стабилност и по-добра отзивчивост на кормилното управление. Като опция за всички модели от Серия 4 се предлагат и високоефективни скоростни гуми.

За задвижването на моделите от BMW Серия 4 се предлагат 31 различни варианта. Бензиновите турбодвигатели са с мощност от 184 до 326 к.с., а турбодизеловите мотори са с мощност от 190 до 313 к.с. Само BMW Серия 4 Gran Coupe се предлага и с дизелов агрегат със 150 к.с. За общо 12 варианта на модела като опция се предлага интелигентната система за задвижване на четирите кола xDrive.

Купето се предлага в новия екстериорен цвят синьо Snapper Rocks, както и в моделна линия M Sport.

Купето с две врати BMW 430d xDrive Coupe впечатлява с пъргавата динамика на 3,0-литровия редови 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 258 к.с., който ускорява купето от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек. Истинското удоволствие от шофирането идва от светкавичната отзивчивост при всяко подаване на газта, осигурена от високия въртящ момент от 560 Нм, наличен в широкия интервал от 1500 до 3000 об/мин. Спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия предава тягата основна към задните колела, но при необходимост системата xDrive прехвърля до 100% от тягата към предните.

Най-динамична е „четворката” в режим Sport+, който прави още по-директни реакциите на педала на газта, трансмисията и волана, втвърдява окачването и засилва звука от изпускателната система. В градския трафик най-подходящ е режимът Eco Pro, който понижава консумацията с 20%. При динамично шофиране средният разход е около 8,5 л/100 км, а при спокойно пътуване могат да се достигнат заводските данни от 5,4 л/100 км.

Под предния капак е скрит 3,0-литровият редови 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 258 к.с.

BMW 430d xDrive Coupe

3,0-литров 6-цилиндров битурбо дизелов мотор

258 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

560 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на гориво

142 г/км емисии на СО2

102 800 лева базова цена на модела

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.