Снимки

По време на тазгодишния „Конкурс за елегантност” (Concours d’Elegance) в Пебъл Бийч, Калифорния, германците от BMW показват уникалния си дизайнерски прототип 2002 Hommage, с който баварците напомнят за успехите на легендарните си турбомотори. През 1973 година BMW 2002 turbo е първият сериен автомобил в Европа с технология с турбокомпресор, която превръща BMW Серия 02 в истински спортен автомобил. От съвременна гледна точка разработването на турбомотора на BMW е много важно за развитието на спортните автомобили на марката и за световната титла във Формула 1 през 1983 година, спечелена от Нелсън Пикет като първият пилот с турбомотор. Прототипът BMW 2002 Hommage е с характерните оранжево-черни цветове на лаковото покритие, които се превърнаха в олицетворение на успехите през 70-те години за безбройните почитатели на моторните спортове.

Спортният силует на BMW 2002 Hommage лежи ниско над пътя. Компактните пропорции с дълго междуосие, късите надвеси и подчертания нос на акула обещават вълнуващо изживяване при шофиране, изпълнено с динамика и пъргавина. Аеродинамичните детайли като големите спойлери отпред и отзад, както и множеството отвори за въздух осигуряват оптимално обтичане и максимално аеродинамично притискане при всяка ситуация на пътя.

Особено силно впечатление отстрани правят подчертаните арки на колелата. Те цитират хомологираната версия на BMW 2002 turbo, при която поради значително разширената следа на каросерията са били монтирани особено широки калници. Автомобилът BMW 2002 Hommage интерпретира този детайл като хармонично интегрирано решение. Прецизната работа с повърхностите и линиите обгръща мощните арки на калниците и ги подчертава допълнително.

Може би най-значителната препратка към историческото BMW 2002 е карбоновата лайсна, която преминава по цялата дължина на 2002 Hommage и визуално го разделя на две в хоризонтална посока. Спортното излъчване на автомобила се допълва от 20-инчовите алуминиеви джанти с двуцветен дизайн. Модерният дизайн със старателно фрезовани тънки спици напомня на джантите от моторните спортове в миналото, а специален акцент поставят златистите на цвят спирачни апарати с лого на „М”.

Предната част на BMW 2002 Hommage е особено самоуверена и динамична. Нейното оформление връща лентата назад с 50 години и комбинира характерната хоризонтална графика на Серия 02 с модерни елементи на BMW. С линиите и формите си, предният капак наподобява копие, което представлява издължен елемент по средата на капака, който леко се разширява към бъбрековидната радиаторна решетка и там формално обгръща емблемата на BMW. Другите прецизни линии придават на структура на матовата повърхност.

В центъра на предната част е разположена типичната двойна бъбрековидна радиаторна решетка. Изваяните черни двойни пластини на решетката придават финес в детайлите. От двете страни на предната част на BMW 2002 Hommage са разположени два кръгли фара. Рефлектиращият златист цвят на фаровете напомня както за златния 50-и рожден ден на BMW 2002, така и жълтите фарове, типични за моторните спортове от онова време. Черната хоризонтална лента съчетава дизайнерските елементи отпред и подчертава широката и атлетична стойка на автомобила. Също като при BMW 2002 мигачите са разположени отделно, вградени в карбоновата лайсна.

Голямата предна броня с аеродинамична функция, която формално е препратка към моделите от 70-те години, при BMW 2002 Hommage визуално е разположена по-близо до пътя. В комбинация с широката атлетична стойка, тя подсказва за най-доброто сцепление и изненадващата управляемост в бързите завои. Независимо дали по състезателна писта, междуградски пътища или планински проходи – както навремето, така и сега дизайнът и турбо технологията гарантират оптимална радост от шофирането. Огледалният надпис turbo напомня оформлението на 2002 turbo. Акцентиращите повърхности от карбон допълват предната броня и праговете, и контрастират с повърхностите в цвета на каросерията.

Оформлението на задната част на BMW 2002 Hommage също цитира елементи на 2002 turbo. Също като преди години хоризонталното разделяне на разточителните повърхности и ясните линии подчертават широчината и големите спортни амбиции в тяхната модерна интерпретация. Почти правоъгълните светлини формално завършват задната част. Стъклата на задните светлини с модерна визия на черен панел позволяват вътрешността им да се вижда само когато са активирани, иначе се вижда само черна хомогенна повърхност, която подчертава впечатлението за обгръщаща автомобила лента.

Отдясно между двете задни светлини до номера е разположена емблемата на BMW – също характерен елемент на оформлението на Серия 02. Мощните арки на калниците обгръщат задната част и подчертават широката следа. Карбоновият дифузьор от интегрира накрайниците на двойната изпускателна. Интерпретацията на BMW 2002 turbo представя не само едно компактно спортно купе в класическите традиции на баварците, но и ясно изразява актуалната дефиниция на радостта от шофирането.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.