70% от потребителите държат на цената на електроуреда, един от десет търси умни функции (ОБЗОР)

30 на сто от младежите харчат повече за умни устройства

70% от потребителите държат на цената на електроуреда, един от десет търси умни функции (ОБЗОР)

Гаранцията интересува двама от трима купувачи

Всеки десети купува смарт уреди за кухнята. Това показват данните от национално представително проучване на агенция "Тренд" по поръчка на „Бош домакински уреди - България“. „Умните“ електроуреди, или тези със смарт функции на уредите, са „изключително важни“ за едва 10 на сто от потребителите. Друга една пета (22%) пък ги посочват като „по-скоро важни“, а за 31% от анкетираните не смятат подобни екстри за важни.

Статистиките сочат още, че при избора на електроуреди най-голяма тежест имат цената и гаранцията. Доколко уредът е съобразен с бюджета на потребителя, е изключително важно за 74% от респондентите. Със същата степен на важност е отбелязан и периодът на гаранционния срок, отново с резултат от 74%. Почти 70% заявяват, че от голямо значение е и доколко уредът е енергоспестяващ. Далеч по-малка тежест пък има опцията уредът да бъде купен онлайн, за която следят едва 8% от анкетираните. Проучването показва още, че

близо половината българи използват смарт уреди

сред които смартфони, телевизори и домакински електроуреди. Други 37 на сто пък не използват такава електроника, а за цели 17 на сто от респондентите терминът "смарт функции" е непознат. "Високият процент на заявили, че не използват умни уреди, се дължи най-вече на факта, че за част от хората смартфоните са само мобилни телефони“, обясни Димитър Ганев от „Тренд“. Това означава, че телефоните все още не се приемат като “умни“ въпреки множеството си функции. Иначе от всички възможни смарт функции най-важни за потребителите са дистанционното включване и изключване (близо 50%), както и следенето на консумираната електроенергия (47%).

Въпреки че едва 10 на сто от анкетираните смятат смарт функциите за изключително важни, то всеки трети би платил повече за такъв електроуред. Това обаче се отнася най-вече за по-младите потребители, докато

хората на над 40 години не са склонни да похарчат повече

И все пак младежите също не са склонни да прекаляват с разходите - близо 60% казват, че могат да похарчат с до 10% отгоре, а до 20% - една трета от отговорилите положително на предишния въпрос.

Проучването проследява и тенденциите при онлайн пазаруването, като 45% от респондентите казват, че през последната година по-често пазаруват през интернет. 90% от тях казват, че причината за това е бързината и удобството. В същото време 56% от анкетираните никога не са пазарували онлайн, което Ганев обясни с факта, че не всеки от по-възрастните анкетирани на над 70 години разполага с компютър.

Въпреки ръста в е-търговията пандемията не е променила тенденцията при най-търсените електроуреди. В отговор на въпрос на "Монитор" изпълнителният директор на "Бош домакински уреди - България" Ивайло Рашев заяви, че през последната година има два нови уреда в българската кухня, които се радват на повишен интерес от купувачите и това са миялната и сушилнята.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.