70% от детските градини на дистанционен режим

70% от детските градини на дистанционен режим

70%от детските градини в момента работят в дистанционен режим, споделят от Синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”, позовавайки се на данни от МОН. Редица общини са предоставили възможност на детските учители да работят в реална среда, без деца, в методическа подготовка за рестарт на предучилищната система, допълват още от там.

От „Синдиката” са изследвали нагласите на учители и родители за завръщане на хлапетата в забавачките след края на извънредното положение и с оглед на резултатите от нея подкрепят започването на работата на детските градини и яслите от 1 юни, посочват в своя позиция от синдиката.

Преобладаващ процент от анкетираните родители - 55 %, към настоящия момент изразяват готовност да пуснат децата си в детска градина. 56% от детските учители също били в готовност да се върнат на работа.  готови в момента да започнат работа в редовна учебна среда.

69% от учителите са визирали необходимост, в случай че не заработят дистанционно или в режим на методическа подготовка, да им бъде предоставен един месец допълнителен платен отпуск. 9 от 10 от българските родители са посочили, че ако до една седмица детските градини не заработят, би било справедливо и логично да им бъде предоставен допълнителен платен отпуск в размер на един месец за изпълнение на родителските им задължения.

„Анализирайки тези резултати, Синдикатът "Образование" отправя апел към директорите на детските градини и към кметовете на общини да запазят учителите в предучилищното образование. Нека кметовете да предоставят възможност и да помогнат в организацията на дистанционно обучение, да се разреши редовната методическа работа на учителите до започването на редовен учебен процес. Нека кметовете и директорите, водени от приоритети за икономии на финансови средства, да не допускат уволнения на детски учители, които са фундаментално важни за образователната система”, призовават от учителския синдикат.

В анкетата е проучена и готовността на българските учители и директори да участват в процеса на организиране на матурите и на националните външни оценявания. По-голямата част от тях – 57% са изразили желание и готовност да участват в този важен процес. Останалите обаче са посочили, че нямат готовност и желание, изпитват страх, и смятат че са в рискова група.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.