Снимки

Засиленото търсене на компактни кросоувъри стимулира всички автомобилни производители да се заемат с разработката на подобни модели. Не закъсня и реакцията на германците от BMW, които влязоха в сегмента на компактните премиум всъдеходи с модела X1. От 2009 г. досега са произведени над 730 000 екземпляра от модела, което е отлично постижение за този сегмент. През миналата година дебютира второто поколение на BMW X1, което съществено е променило приоритетите си. Най-малкият модел от X-семейството е преориентирано към други ценности. Сега на първо място не е контролът на управление, а пространството в салона. Ето защо при новото BMW X1 предаването на тягата е на предните колела, както при минивана BMW Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. С дължина от 4,44 м той е малко по-къс от предшественика си, но в междуосието са добавени 90 мм и то достига 2,67 м. Освен това колата е станала по-широка - 1,82 м и е само 53 мм по-висока до 1,61 м. Теглото е намалено със 135 кг чрез използване на алуминиеви сплави в конструкцията, включително и за предния капак.

Петата врата е прикрита със спойлер, а в двата края на задницата се простират големите L-образни светлини.

Новото BMW X1 е станало по-солидно на външен вид. Компактният SUV още повече прилича на по-големите си братя Х3 и Х5. Фирмената двойна радиаторна решетка е съчетана с огромен отвор за въздух в бронята. Предните фарове са по-тесни и стреловидни, като всички светлини могат да бъдат напълно светодиодни. Капакът и стените сега са по-релефни, а калниците са раздути. Увеличен е размерът на пластмасовите облицовки за защита на долната част на каросерията. Задните стойки на покрива са силно наклонени, а петата врата е прикрита със спойлер. В двата края на задната част се простират големите L-образни светлини. Благодарение на по-добрата аеродинамика коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,29.

Многофункционалният волан с три спици е същият като в BMW Серия 2 Active Tourer и Серия 2 Gran Tourer.

Вътрешното разпределение в салона на BMW X1 е познато от други модели на марката. В интериора преобладават хоризонтални линии, като в салона има много сребристи и алуминиеви детайли, които допринасят за една премиум атмосфера. Пластмасовите елементи са с по-високо качество, отколкото в предишното X1. Многофункционалният волан с три спици е взет назаем от Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. Циферблатите са украсени със сребърни пръстени. Таблото на BMW Х1 е традиционно ориентирано към шофьора. Още в базовата версия на централната конзола е поставен 6,5-инчов дисплей на мултимедийна система iDrive, а в по-скъпите варианти той е 8,8-инчов.

Седалките на първия ред са доста удобни и имат добра странична опора, а позицията е по-висока с 36 мм.

Функциите на менюто се управляват с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатика са малко, като блоковете им са отделени един от друг и са подредени рационално. В салона има множество отделения за малки предмети. Освен жабката във вратите има джобове за бутилки и вещи, кутия в подлакътника и чекмеджета под предните седалки. Седалките на първия ред са доста удобни и имат добра странична опора. Позицията на седене е по-висока с 36 мм, което е подобрило видимостта напред и настрани.

Задните седалки могат да се местят в хоризонтална посока с интервал на движение от 130 мм.

Вторият ред седалки в BMW X1 вече е поставен малко по-високо от първия. Пространство за краката се е увеличило с 37 мм, а над главата също е нараснало. Благодарение на това отзад вече могат да пътуват комфортно хора с ръст 1,85 м, както и двама възрастни с дете на столче. За повече гъвкавост като опция се предлага сгъваема облегалка на предната седалка до водача. Задните седалки могат да бъдат допълнени с хоризонтална корекция, която позволява да се местят със 130 мм. Обемът на багажника е увеличен с 85 л и достига 505 л, а със сгънати задни седалки е 1550 л.

Обемът на багажника е увеличен до 505 литра, а със сгънати задни седалки достига 1550 литра.

За задвижването на новото BMW X1 се предлагат три бензинови и четири дизелови 4-цилиндрови двигателя с мощност от 116 до 231 к.с. Те се комбинират с нова 6-степенна механична скоростна кутия или с опционалната 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, която също са нова разработка. Най-динамичен е 2,0-литровият бензинов мотор с турбокомпресор с индекс xDrive25i, който развива максимална мощност 231 к.с. и се съчетава само с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Трансмисията прави впечатление с плавното превключване и отлична работа при ускорение.

  За по-суров офроуд двойното задвижване е допълнено с асистент за помощ при стръмно спускане.

Максималният въртящ момент от 350 Нм се достига още при 1250 об/мин, което осигурява мощен прилив на тяга практически още със самото потегляне. На пътя с постоянна скорост двигателят е със спокоен характер и работи плавно и безшумно. При ускорение моторът издава сочен гърлен звук, който радва слуха на водача и напомня за славните 6-цилиндрови редови двигатели на BMW. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 6,5 секунди, а максималната скорост от 235 км/ч се достига с лекота на германските аутобани. Средният разход на гориво с пълна кола и в зимни условия е около 8 л/100 км, като в града достига 10 л/100 км.

  Със системата за двойно задвижване xDrive, Х1 се държи много по-сигурно на сняг в сравнение с предшественика.

Второто поколение на BMW X1 е със задвижване на четирите колела 4х4, като има и версии само с предно предаване. За разлика от останалите коли с предно предаване, при BMW X1 то е конструирано така, че на пътя осигурява типичната за марката динамика и прецизност на управлението. Благодарение на новото задвижване BMW X1 има по-добро сцепление с пътя, а управлението е точно и прецизно. При високи скорости воланът „натежава”, а при маневриране се върти с лекота. Интелигентната система за двойно задвижване xDrive при новото BMW X1 е модернизирана така, че да осигурява ефективно разпределение на тягата между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електрохидравлично управление. Кросоувърът се държи много по-сигурно на сняг и на черен път в сравнение с предишното поколение. За по-суров офроуд двойното задвижване е допълнено с асистент за помощ при стръмно спускане.

  

BMW X1 xDrive25i

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1250-4500 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

149 г/км емисии на СО2

83 300 лева цена на модела

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

Audi Q8 завладява с експресивен дизайн и елегантен интериор

Новият спортен кросоувър обещава динамично поведение и отлично сцепление

В технологичния център на Китай – град Шенжен, дебютира новият модел Audi Q8. Спортният кросоувър съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Новото Audi Q8 е сигурен партньор за пътуване и удоволствие, благодарение на солидното си качество, богатото оборудване, свързаността с широк обхват и достатъчно голям пътен просвет и система за двойно задвижване, които да му предоставят отлично сцепление и възможност за движение извън пътя.