Снимки

През последните няколко години автомобилните производители се надпреварват кой ще предложи най-универсалния всъдеход, като има поне няколко модела, достойни за възхищение. През 2010 година в тази надпревара се включи и румънската марка Dacia, която представи първото поколение на своя всъдеход Duster. От лансирането му досега от модела са продадени над 2 милиона бройки. Това донесе на Duster международно призвание и го превърна в един от най-продаваните модели на компанията. За последните 7 години Duster е спечелил клиенти, търсещи функционален, надежден и достъпен автомобил. Компактният SUV привлича като магнит с атрактивната си цена, завидни офроуд възможности, здравина и дизайн, които му отреждат специално място в света на високопроходимите автомобили.

Задните светлини се състоят от четири червени квадрата един върху друг и са монтирани в самите ъгли.

На автосалона във Франкфурт през септември Dacia показа второто поколение на Duster, а само месец по-късно моделът дебютира и в София. Емблематичният модел на Dacia е напълно променен и идва с модерен мускулест екстериорен дизайн, нов висококачествен, комфортен и ергономичен интериор, по-богато оборудване, целящо да улесни ежедневното шофиране, повече комфорт и функции, и подобрена система за задвижване на четирите колела с големи офроуд способности. В същото време Duster продължава да бъде шокиращо достъпен с цена от 21 990 лева за базовия модел, което го позиционира сред най-добрите модели на пазара.

В новите фарове отпред има LED дневни светлини, разделени в три секции, а в капака изпъкват ръбове.

Дизайнът на автомобила, който е една от основните причини хората да купуват Duster, е изцяло освежен. Той е проектиран от българския дизайнер Емануил Клисаров, който работи за Renault и Dacia, и с гордост можем да кажем, че се е справил отлично. Новият Duster изпъква с модерна, мускулеста визия и още по-привлекателна самоличност, но в същото време запазва силуета на предходния модел. Отвън новият Duster е с по-дръзка визия и с по-мускулесто излъчване.

Страничната линия е по-висока, предното стъкло е изместено с 10 см напред и сега е по-отвесно.

Екстериорът е чисто нов, открояващ се с по-ясно изразени линии, които подчертават силния характер на автомобила. В новите фарове отпред има LED дневни светлини, разделени в три секции. В предния капак изпъкват ръбове, които придават по-сурово излъчване на модела, а увеличената скара отпред подсилва приключенския характер на новия Duster и го защитава от надраскване. В профил страничната линия е по-висока, предното стъкло е изместено с 10 см напред и сега е по-отвесно, така че купето да изглежда по-просторно. Новите алуминиеви релси на покрива удължават профила и го правят по-динамичен. Под пода отзад се подава по-широка хромирана защитна скара. Предлагат се и два нови цвята – ярко оранжево и пясъчно бежово.

Новото арматурно табло е по-вертикално и фокусирано върху водача, благодарение на своята нова форма.

Оформлението на интериора на новия Duster е изцяло модернизирано, така че моделът е станал още по-практичен при ежедневна употреба. По-изправеното челно стъкло дава усещане за по-голям простор в купето, докато акустиката е значително подобрена, а изолацията намалява съществено шумовете в автомобила. Новото арматурно табло е по-вертикално и фокусирано върху водача, благодарение на своята нова форма. Зърнестата облицовка на таблото, прецизната сглобка и използването на матов цвят имат приятно излъчване и допринасят за добрата устойчивост на износване на интериора. Новите бутони, наподобяващи клавиши на пиано, придават на купето модерно усещане.

В централната конзола е монтиран 7-инчовият дисплей на системата MediaNav Evolution с по-лесен достъп.

Трите въртящи се контролера за автоматичната климатична система съвпадат с трите вентилационни отвора, разположени в горната част на арматурното табло. За да може водачът да настрои най-удобната за него шофьорска позиция, воланът се регулира във височина до 40 мм и в дълбочина до 50 мм. Воланът с четири лъча е с клаксон в средата, където гордо е позиционирано логото на Dacia. Централната конзола предлага допълнително място за съхранение. Ръчната спирачка е преместена, за да освободи място, докато новият скоростен лост се отличава с хромирани детайли. Изваяните панели на вратите включват здрави дръжки и подлакътници, които са приятни на допир.

Седалищната част е по-дълга, има нови регулируеми подглавници и тапицерия с контрастен шев.

Новите седалки са по-лесни за регулиране и обгръщат тялото. Новият дизайн на седалката с нова рамка и по-плътна пяна допринася за подобрена странична опора и издръжливост, като седалищната част е с 20 мм по-дълга, има нови регулируеми подглавници, а новата тапицерия се отличава с комфортна и модерна тъкан и контрастен шев. Шофьорската седалка идва с подлакътник, регулиране на лумбалната опора и нова система за регулиране на височината до 60 мм. В новия Duster има множество ниши за съхранение на вещи и предмети с общ обем 28,6 литра. Под пътническата седалка има ново отделение с обем 2,7 литра.

Обемът на багажника на новия Duster е 445 литра за версията с предно предаване и 376 литра за модела с 4х4.

Новият Duster идва с цяла гама ново оборудване с цел да подобри комфорта и удоволствието по време на път. Моделът предлага безключов достъп и автоматична климатична система. За сигурността на движение водачът получава предупреждение с мигаща светлина в страничното огледало, ако е засечена опасност от приближаващ автомобил в сляпата точка. Има четири ултразвукови сензора, разположени във всеки ъгъл на автомобила, които засичат всички останали возила, включително мотоциклети и камиони, приближаващи отзад или отстрани.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.