Компактните и мощни спортни модели на BMW развълнуваха почитателите на активното шофиране преди повече от 40 години. През 1973 година BMW 2002 turbo въплъти стремежа на марката да създава автомобили, които съчетават отличните динамични характеристики, превъзходна маневреност и оптимален контрол на управление. Подразделението BMW M GmbH следва този принцип и досега, като поредното потвърждение е новото BMW M2 Coupe. Мощният 6-цилиндров двигател, острото управление, характерно за автомобилите със задно задвижване, спортната ходова част тип и зашеметяващият стил са гаранция, че новото купе BMW M2 има всички съставни части за да достави максимална радост от шофирането.

Новото BMW M2 Coupe е пряк наследник на успешното BMW M1 Coupe от 2011 г., но също така носи философията и спазва традициите на такива изключителни спортни автомобили от миналото като оригиналните купета с две врати и четири места BMW M3 E30 и BMW 2002 turbo.

Пред нас е едно класическо купе на BMW с дълъг капак, скъсена задна част и малки надвеси на каросерията. Повечето външни промени са чисто функционални, но са направили дизайна на M2 Coupe по-изразителен и атлетичен. В новата предна броня изпъкват огромните въздухозаборници, които подобряват охлаждането на моторния отсек и оптимизират аеродинамиката на предната част. Малко по-различна е и радиаторната решетка, а в профилните стени се виждат фирмените  хриле.

Сериозно раздутите арки на колелата придават мускулест вид на колата и ясно показват, че следата е увеличена с 64 мм отпред и със 71 мм отзад. Добре изпъкват и големите 19-инчови лети джанти. На праговете са се появи аеродинамични спойлери, а на капака на багажника е добавен малък спойлер. Всички тези модификации са позволили да се увеличи притискателната сила с 35%. От задната броня се показват двете двойни хромирани тръби на ауспуха. 

В салона са съчетани кожата и алкантара с ярко-сини шевове. Има и карбонови вложки, а на праговете са се появили и метални елементи. Новото BMW М2 Coupe е получило нов волан с три спици и модифициран селектор на трансмисията, украсени с логото на BMW Motorsport. Приборите са осветени в яркочервено. Широкият централен панел на BMW M2 Coupe е леко обърнат към водача. На централната конзола е инсталиран 6,5-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive. Тя се допълва от функции като брояч на обиколките на състезателната писта или съхранение на данни от свързан видеорегистратор. Работата в менюто се осъществява с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са достатъчно големи и рационално подредени. 

Воланът се настройва във височина и дълбочина, а предните седалки се регулират електрически. Седалките на BMW M2 са изцяло нови, с подобрена странична опора, която може да се регулира чрез промяна на позицията на страничните ролки на гърба. Има и функция за отоплението им. Позицията зад волана е типично спортна и ниска, въпреки че видимостта като цяло не е лоша. Шофьорът и пътникът на предната седалка са разделени от тунела на трансмисията. На него има широк подлакътник за ръце, в който се крие кутия за малки вещи. Въпреки спортния си характер, BMW M2 Coupe е практичен 4-местен автомобил. На втория ред има достатъчно място за двама възрастни със средeн ръст, а обемът на багажника е 390 литра. 

С дължина от 4468 мм, широчина 1854 мм и височина 1410 мм, новото BMW M2 Coupe се оказа доста компактен автомобил. Въпреки това никак не е леко и тежи 1470 кг. Твърдостта на каросерията е увеличена благодарение на допълнителните стави под капака. Оборудването на купето включва пълен електрически пакет, климатроник, 350-ватова аудиосистема Harman/Kardon със CD-плейър, сензори за паркиране отзад, Bluetooth, навигация и др. За сигурността на борда има 6 въздушни възглавници и стабилизираща система DSC. В списъка с опциите има камера за обратно виждане, отопление на волана, технология за автоматично забавяне и спиране, наблюдение на платното на движение и разпознаване на пътните знаци. 

Новото BMW M2 Coupe е оборудвано с 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Моторът развива максимална мощност от 370 конски сили при 6500 об/мин. Двигателят е много отзивчив и може да се развърта до 7000 об/мин, радвайки слуха със сочен звук от изпускателната система. Моторът тегли много уверено купето, тъй като максималният въртящ момент от 465 Нм е на разположение в широкия диапазон от 1400 до 5560 об/мин. За кратко с активирана функцията Overboost, тягата достига цели 500 Нм. С автоматичната трансмисия с два съединителя DCT ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди. Това е улеснено от системата против пробуксуване при рязък старт Launch control. Ако пък искате да „запалите” гумите, на разположение на водача е функцията Smoky Burnout. 

Резервът на мощност е в изобилие и позволява на водача да направи изпреварване при много малка видимост. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но при доплащане може да бъде увеличена до 270 км/ч. Тези стойности обаче могат да се проверят само на състезателна писта, където BMW M2 Coupe показва палавия си нрав. Двигателят предава тягата на задните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT. Нейното основно предимство е почти мигновената смяна на скоростите, както в ръчен, така и в автоматичен режим. Автоматичната трансмисия също допринася и за по-нисък разход на гориво, но паспортните данни остават химера при постоянно активно шофиране. На най-високата седма предавка можете да се движите само с 1000 оборота в минута. 

На пътя новото BMW M2 Coupe е много балансиран и послушен автомобил. Почти равномерното разпределение на теглото по осите, широката следа и ниския център на тежестта допринасят за прецизното управление на купето. Диференциалът с повишено триене осигурява отличен контрол и пътно поведение в завоите, близко до неутралното. Сцеплението с пътя е отлично, благодарение на гумите с размери 245/35 ZR19 отпред и 265/35 ZR19 отзад. На състезателна писта може спокойно да изключите системата за стабилизация, но дори и тогава BMW M2 Coupe може да се контролира, а в спортен режим, когато DSC е активна, но се намесва късно, е лесно да се постигне контролирано приплъзване на задния мост, известно като дрифт. Управлението е точно и изненадващо информативно, независимо от електрическия усилвател. В градски условия то е леко, но с увеличаване на скоростта натежава. Окачването е много стегнато, колата вози твърдо, но купето се наклонява минимално в завоите.

Новото BMW M2 Coupe остава вярно на концепцията за компактния спортен автомобил. Той е малък, бърз и много маневрен, като у нас струва от 122 700 лева.

Технически характеристики

BMW M2

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

370 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

465 (500*) Нм максимален въртящ момент при 1400-5560 об/мин

4,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на бензин

185 г/км емисии на СО2

122 700 лева базова цена на модела

*При Overboost

По темата: BMW BMW BMW M2
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Компактното купе с 4 врати съчетава спортен дизайн с високи технологии

Новият Mercedes-Benz CLA се превърна в умален CLS

Компактното купе с 4 врати съчетава спортен дизайн с високи технологии

През последните няколко години германците от Mercedes-Benz умеят успешно да жонглират с буквите, формите и пропорциите. Доказателство за това са последните няколко модела на марката. През миналата година компанията представи елегантния седан с форма на купе с 4 врати CLS, а сега в Лас Вегас Mercedes-Benz показа новото поколение на компактния седан CLA, който изглежда като умалено копие на CLS. Новият модел е построен върху платформата MFA, на която е базирана и новата А-класа.

Прототипът QX Inspiration съчетава визията на SUV и електрическо задвижване на четирите колела

Infiniti показа кросоувъра на бъдещето

Прототипът QX Inspiration съчетава визията на SUV и електрическо задвижване на четирите колела

Японската компания Infiniti разкри на автосалона в Детройт визията си за следващия голям кросоувър. С концепцията QX Inspiration, марката показва как ще изглежда бъдещия високопроходим модел, който ще има изцяло електрическо задвижване на четирите колела. Прототипът Infiniti QX Inspiration се задвижва от ефективна система за двойно предаване e-AWD с електрифицирано задвижване на четирите колела.

Компактният японски кросоувър се катери по планините с предно предаване

Suzuki Vitara предизвиква зимата

Компактният японски кросоувър се катери по планините с предно предаване

Обновеното Suzuki Vitara дебютира пред българската публика през ноември, като получи фини промени във външния вид, свежи цветове и повече няма да се предлага с дизелови двигатели. През зимата изпъкват предимствата на Suzuki Vitara, но много от потребителите купуват колата без да плащат за задвижване на четирите колела 4х4, тъй като ще я използват само за асфалтови пътища.