Компактните и мощни спортни модели на BMW развълнуваха почитателите на активното шофиране преди повече от 40 години. През 1973 година BMW 2002 turbo въплъти стремежа на марката да създава автомобили, които съчетават отличните динамични характеристики, превъзходна маневреност и оптимален контрол на управление. Подразделението BMW M GmbH следва този принцип и досега, като поредното потвърждение е новото BMW M2 Coupe. Мощният 6-цилиндров двигател, острото управление, характерно за автомобилите със задно задвижване, спортната ходова част тип и зашеметяващият стил са гаранция, че новото купе BMW M2 има всички съставни части за да достави максимална радост от шофирането.

Новото BMW M2 Coupe е пряк наследник на успешното BMW M1 Coupe от 2011 г., но също така носи философията и спазва традициите на такива изключителни спортни автомобили от миналото като оригиналните купета с две врати и четири места BMW M3 E30 и BMW 2002 turbo.

Задният капак завършва със спойлер, а от задната броня се показват двете двойни ауспухови тръби.

Пред нас е едно класическо купе на BMW с дълъг капак, скъсена задна част и малки надвеси на каросерията. Повечето външни промени са чисто функционални, но са направили дизайна на M2 Coupe по-изразителен и атлетичен. В новата предна броня изпъкват огромните въздухозаборници, които подобряват охлаждането на моторния отсек и оптимизират аеродинамиката на предната част. Малко по-различна е и радиаторната решетка, а в профилните стени се виждат фирмените  хриле.

Сериозно раздутите арки на колелата придават мускулест вид на колата и ясно показват, че следата е увеличена с 64 мм отпред и със 71 мм отзад. Добре изпъкват и големите 19-инчови лети джанти. На праговете са се появи аеродинамични спойлери, а на капака на багажника е добавен малък спойлер. Всички тези модификации са позволили да се увеличи притискателната сила с 35%. От задната броня се показват двете двойни хромирани тръби на ауспуха.

Най-отгоре на централната конзола е поставен 6,5-инчовият екран на мултимедийната система iDrive.

В салона са съчетани кожата и алкантара с ярко-сини шевове. Има и карбонови вложки, а на праговете са се появили и метални елементи. Новото BMW М2 Coupe е получило нов волан с три спици и модифициран селектор на трансмисията, украсени с логото на BMW Motorsport. Приборите са осветени в яркочервено. Широкият централен панел на BMW M2 Coupe е леко обърнат към водача. На централната конзола е инсталиран 6,5-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive. Тя се допълва от функции като брояч на обиколките на състезателната писта или съхранение на данни от свързан видеорегистратор. Работата в менюто се осъществява с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са достатъчно големи и рационално подредени.

Новото М2 е получило модифициран селектор на трансмисията, украсен с логото на BMW Motorsport.

Воланът се настройва във височина и дълбочина, а предните седалки се регулират електрически. Седалките на BMW M2 са изцяло нови, с подобрена странична опора, която може да се регулира чрез промяна на позицията на страничните ролки на гърба. Има и функция за отоплението им. Позицията зад волана е типично спортна и ниска, въпреки че видимостта като цяло не е лоша. Шофьорът и пътникът на предната седалка са разделени от тунела на трансмисията. На него има широк подлакътник за ръце, в който се крие кутия за малки вещи. Въпреки спортния си характер, BMW M2 Coupe е практичен 4-местен автомобил. На втория ред има достатъчно място за двама възрастни със средeн ръст, а обемът на багажника е 390 литра.

В градски условия управлението е леко, с увеличаване на скоростта натежава, а возията е много твърда.

С дължина от 4468 мм, широчина 1854 мм и височина 1410 мм, новото BMW M2 Coupe се оказа доста компактен автомобил. Въпреки това никак не е леко и тежи 1470 кг. Твърдостта на каросерията е увеличена благодарение на допълнителните стави под капака. Оборудването на купето включва пълен електрически пакет, климатроник, 350-ватова аудиосистема Harman/Kardon със CD-плейър, сензори за паркиране отзад, Bluetooth, навигация и др. За сигурността на борда има 6 въздушни възглавници и стабилизираща система DSC. В списъка с опциите има камера за обратно виждане, отопление на волана, технология за автоматично забавяне и спиране, наблюдение на платното на движение и разпознаване на пътните знаци.

Тягата се предава на задните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT.

Новото BMW M2 Coupe е оборудвано с 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Моторът развива максимална мощност от 370 конски сили при 6500 об/мин. Двигателят е много отзивчив и може да се развърта до 7000 об/мин, радвайки слуха със сочен звук от изпускателната система. Моторът тегли много уверено купето, тъй като максималният въртящ момент от 465 Нм е на разположение в широкия диапазон от 1400 до 5560 об/мин. За кратко с активирана функцията Overboost, тягата достига цели 500 Нм. С автоматичната трансмисия с два съединителя DCT ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди. Това е улеснено от системата против пробуксуване при рязък старт Launch control. Ако пък искате да „запалите” гумите, на разположение на водача е функцията Smoky Burnout.

На пистата BMW M2 показва палавия си нрав, а ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди.

Резервът на мощност е в изобилие и позволява на водача да направи изпреварване при много малка видимост. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но при доплащане може да бъде увеличена до 270 км/ч. Тези стойности обаче могат да се проверят само на състезателна писта, където BMW M2 Coupe показва палавия си нрав. Двигателят предава тягата на задните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT. Нейното основно предимство е почти мигновената смяна на скоростите, както в ръчен, така и в автоматичен режим. Автоматичната трансмисия също допринася и за по-нисък разход на гориво, но паспортните данни остават химера при постоянно активно шофиране. На най-високата седма предавка можете да се движите само с 1000 оборота в минута.

За да може да спира ефективно, спирачните дискове на М2 са с диаметър 380 мм отпред и 370 мм отзад.

На пътя новото BMW M2 Coupe е много балансиран и послушен автомобил. Почти равномерното разпределение на теглото по осите, широката следа и ниския център на тежестта допринасят за прецизното управление на купето. Диференциалът с повишено триене осигурява отличен контрол и пътно поведение в завоите, близко до неутралното. Сцеплението с пътя е отлично, благодарение на гумите с размери 245/35 ZR19 отпред и 265/35 ZR19 отзад. На състезателна писта може спокойно да изключите системата за стабилизация, но дори и тогава BMW M2 Coupe може да се контролира, а в спортен режим, когато DSC е активна, но се намесва късно, е лесно да се постигне контролирано приплъзване на задния мост, известно като дрифт. Управлението е точно и изненадващо информативно, независимо от електрическия усилвател. В градски условия то е леко, но с увеличаване на скоростта натежава. Окачването е много стегнато, колата вози твърдо, но купето се наклонява минимално в завоите.

Новото BMW M2 Coupe остава вярно на концепцията за компактния спортен автомобил. Той е малък, бърз и много маневрен, като у нас струва от 122 700 лева.

Под предния капак е скрит 3,0-литровият редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор.

Технически характеристики

BMW M2

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

370 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

465 (500*) Нм максимален въртящ момент при 1400-5560 об/мин

4,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на бензин

185 г/км емисии на СО2

122 700 лева базова цена на модела

*При Overboost

По темата: BMW BMW BMW M2
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Най-доброто средство за работа и свободното време

Mitsubishi L200 е пикап с комфортен интериор, практични функции и ефективен двигател

Пикапите са предпочитани не само от феновете на всъдеходите, но и от водачите, на които рядко им се налага да покоряват офроуда. От голямо значение за покупката е и относително изгодната за SUV цена. Тези машини са универсално средство не само за работа, но и за свободното време с приятели и със семейството, като в товарния си отсек побират всякакви принадлежности и могат да ви отведат високо в планината.

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Nissan Qashqai тръгна с невидим пилот

Кросоувърът паркира и завива сам с новата технология за автономно управление

Често ли ви се случва да се затруднявате да паркирате на свободното място? Или пък сте от хората, които лесно се разсейват и неволно напускат платното на движение. Може би пътувате много и понякога умората ви застига на пътя, като имате усещане, че всеки момент ще ви се затворят очите. В общи линии, все опасни ситуации, които застрашават вашия живот и този на останалите участници в движението. С новия Nissan Qashqai повече няма да изпадате в тези рисковани ситуации, благодарение на новата технология за автономно управление, наречена ProPilot.

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Mitsubishi Outlander PHEV изминава 45 км само на ток

Хибридният SUV се зарежда в контакта и се движи още по-екологично според новите стандарти

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е един от първите plug-in хибриди, които са официално тествани по новите стандарти за разход на гориво и вредни емисии в реални условия WLTP. Иновативният SUV е значително усъвършенстван за моделната 2019 година и достигна резултат от едва 46 г/км СО2 и максимален пробег от 45 км в режим EV на ток. Това го превръща в един от най-подходящите хибридни автомобили дори за централните части на градовете по света.